206, ohjaustehostimen putkistoJonkinlainen öljynpaineanturi se näyttäisi olevan ja luultavasti on tehostimen toiminnan kannalta tärkeä osa.
Millähän lailla on tärkeä osa, pumpullehhan ei tule mitään johtoja? Kyseessä on kilpa-auto ja jos tuo anturi vaan lähettää jonkun painetiedon muistiin tms. niin silloin se on turha. Eli osaako joku kertoa tarkemmin mitä tuo öljynpaineanturi tekee?
Enpä osaa sanoa, mihin anturin tietoa käytetään, mutta eiköhän se normaalissa ajossa olevassa autossa kuitenkin ole tarpeellinen. Kilpa-autossa voi toki olla toisin? Service Box ilmoittaa violetin värisellä tunnistusrenkaalla varustetulle TU5JP4-moottorin anturille arvoksi 20 bar. Nopealla tyhjäkäynnillä järjestelmän paineen pitäisi olla 100 ± 5 bar. Mitään muuta aiheeseen liittyvää tietoa ei löytynyt.
Ei ollut SB:ssa mainittu anturin kierrettä ja osanumerolla 4015 09 googlettamallakaan ei tietoa löytynyt. Kuva tarvikeanturista:
LinkkiArvaan, että anturin/painekytkimen avulla moottorinohjausyksikkö saa tiedon tehostimen käytön moottorille aiheuttamasta lisääntyneestä kuormituksesta, jolloin se säätää (nostaa) tyhjäkäyntinopeutta vastaamaan kuormitustilannetta (kytkentäpiste lienee mainitsemani 20 bar). Muutakaan käyttöä anturille en keksi.