Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 118433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ex-mersumies

  • Vieras
Eipä tuota tunnu nykyautoista semmosta huoletonta moottoria enää löytyvän.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Aika huoleton on ollut euro 5 hodari.

jahveti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Raadilta kommentteja.
nyt alla 308 sw 1.6 hdi 90 2009. Kohta 250 000 lasissa.
Katselen opportunistin elkein:
blue hdi, kone kestää urea ei , entäs  e-hdi?
vuosittaisten verojen ( hdi 535) puretech n 137 , puretch kiinnostaa kulutus on liki dieselin tasoa.
Toki puretechistä on paljon turinaa. Kaikki eivät laukea.
1) Paljonko on puretecheillä ajettu ,
2)  (5-6 v ja 80 000 ajetut ei kelpaa, ) onko 120-150 ajettu jo todistanut kelvollisuutensa
3) onko tässä logiikassa järkeä?


Peugeot 308 SW access  1.6 HDi 92  -2014
Peugeot 308 1.6 VTI  120 (EP6) , 2008.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Raadilta kommentteja.
nyt alla 308 sw 1.6 hdi 90 2009. Kohta 250 000 lasissa.
Katselen opportunistin elkein:
blue hdi, kone kestää urea ei , entäs  e-hdi?
vuosittaisten verojen ( hdi 535) puretech n 137 , puretch kiinnostaa kulutus on liki dieselin tasoa.
Toki puretechistä on paljon turinaa. Kaikki eivät laukea.
1) Paljonko on puretecheillä ajettu ,
2)  (5-6 v ja 80 000 ajetut ei kelpaa, ) onko 120-150 ajettu jo todistanut kelvollisuutensa
3) onko tässä logiikassa järkeä?

Moikka, voin kertoa omasta kokemuksesta. Omistan 2016 vuoden 308 puretech 1.2l 130 automaatin. Olen omistanut auton n.3vuotta.
Ajan päivittäin työmatkaa kyseisellä autolla n.120km, autolla ajettu 130t. Keski-/yhdistettykulutus n. 5.1l (bensa) (huomioi talvella kylmät olosuhteet, kesällä ilmastointi).
Kokemukset erittäin positiiviset ja myönteiset, moottori ollut varmatoiminen. Moottori on tehokas ja hiljainen. Ketju, joka kylpee öljykylvyssä on vaihdettu uuteen vuosihuollossa (kilometrit täyttyy, suositus vaihdolle) toukokuussa 2021. Autoa huollettu merkkihuollossa joka vuosi ja tärkeintä on käyttää tehtaan suosittelemia öljyjä moottorissa. Aikaisempi ketju oli vielä hyvässä kunnossa, mutta vaihto oli ajankohtainen, koska hyvin pieniä paloja oli kulunut hihnasta.  Aijon jatkossa myöskin ajella puretech autolla, ehkäpä uudella 308 (2022).
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Moikka, voin kertoa omasta kokemuksesta. Omistan 2016 vuoden 308 puretech 1.2l 130 automaatin. Olen omistanut auton n.3vuotta.
Ajan päivittäin työmatkaa kyseisellä autolla n.120km, autolla ajettu 130t. Keski-/yhdistettykulutus n. 5.1l (bensa) (huomioi talvella kylmät olosuhteet, kesällä ilmastointi).
Kokemukset erittäin positiiviset ja myönteiset, moottori ollut varmatoiminen. Moottori on tehokas ja hiljainen. Ketju, joka kylpee öljykylvyssä on vaihdettu uuteen vuosihuollossa (kilometrit täyttyy, suositus vaihdolle) toukokuussa 2021. Autoa huollettu merkkihuollossa joka vuosi ja tärkeintä on käyttää tehtaan suosittelemia öljyjä moottorissa. Aikaisempi ketju oli vielä hyvässä kunnossa, mutta vaihto oli ajankohtainen, koska hyvin pieniä paloja oli kulunut hihnasta.  Aijon jatkossa myöskin ajella puretech autolla, ehkäpä uudella 308 (2022).
Kiinnitin huomioni sanaan ketju.
Taitaa hihna kuitenkin olla?  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Kiinnitin huomioni sanaan ketju.
Taitaa hihna kuitenkin olla?  :)

sorry, sitä juurikin tarkoitin  ;)
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

jahveti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
En ole oikein keksinyt rahalle käyttöä... ts. nyt alla hdi 90 farkku 308 -2009 ja autoja katsellessa pitäisi puretechistä ottaa kohtuu tuore jotta olisi ns. voittavalla puolella. Joten Farkku 308 hdi 92 mieluiten access -versiona , 2014 tai uudempi 120-140 ajettu on muotoutunut haarukaksi. Eli en keksi mitä parempaa saisi jos sijoituksen tuplaa...
kilometrit vuodessa on sen kokoisrt että dieseli vielä on nakkilan kirkon vaiheilla
 
Onko hdi 92:ssa fapin kanssa eolys vai ei,  kun on niin PERKELEEN vaikeaa noita teknisiä detaleja kenenkään esittää, ei bt, wip jne joita hoetaan, paljoa kiinnosta.,, entäs kaksoismassavauhtipyörä?
« Viimeksi muokattu: 04.07.2021, 20:16:28 kirjoittanut jahveti »
Peugeot 308 SW access  1.6 HDi 92  -2014
Peugeot 308 1.6 VTI  120 (EP6) , 2008.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

IKT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Netistä katseltu emännän kanssa 308 SW THP 205 Pösöjä vuosimalleja 2015 ja 2016.  Maalitko siis lähtevät helmoista, miten vikaherkkä tuo THP 205 kone noin muuten mahtaa olla, onko turbo miten vikaherkkä, onko ongelmia odotettavissa, entä jakoketju/hihna, kumpi tuossa mahtaa olla? Onko vielä jotain muuta huomioitavaa?C

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Netistä katseltu emännän kanssa 308 SW THP 205 Pösöjä vuosimalleja 2015 ja 2016.  Maalitko siis lähtevät helmoista, miten vikaherkkä tuo THP 205 kone noin muuten mahtaa olla, onko turbo miten vikaherkkä, onko ongelmia odotettavissa, entä jakoketju/hihna, kumpi tuossa mahtaa olla? Onko vielä jotain muuta huomioitavaa?C

Itselläni on ollut nyt reilut 4 vuotta THP200-pohjainen moottori jolla on ajettu vähän vajaa 110 tkm. Ainut ongelma moottorin kanssa on ollut, että yksi puolista löi läpi. Muuten ongelmia ei ole ollut. Muutenkin THP200-moottorit ovat huomattavasti luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THP:t. Toki €5-normin mukaisissa THP200:sissa on mennyt korkeapainepumppuja, mutta €6-normillisen KP-pumppu on erilainen tähän aiempaan verrattuna. Ja ketju löytyy kaikista THP:stä.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

IKT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Teemu kiitoksia. V

IKT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Itselläni on ollut nyt reilut 4 vuotta THP200-pohjainen moottori jolla on ajettu vähän vajaa 110 tkm. Ainut ongelma moottorin kanssa on ollut, että yksi puolista löi läpi. Muuten ongelmia ei ole ollut. Muutenkin THP200-moottorit ovat huomattavasti luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THP:t. Toki €5-normin mukaisissa THP200:sissa on mennyt korkeapainepumppuja, mutta €6-normillisen KP-pumppu on erilainen tähän aiempaan verrattuna. Ja ketju löytyy kaikista THP:stä.
Kävimme koeajolla vm.2016 308 SW THP 205 GT autolla ajo km n.89 tkm. Service valo paloi koko ajan. Autoliikkeestä sanoivat että johtuu siitä että "intervallihuolto" on ylittynyt 700 km? Auto oli huollettu 3/20 myyjän kertoman mukaan ja ajo km huollon jälkeen vasta reilut 5000 km, joten selitys ei kuulosta uskottavalta, varsinkin kun auto oli jäänyt vielä katsastamatta nyt kesäkuussa? Onko tuo tyypillistä että Service valo palaa herkästi siellä näytössä? Autoa on myyty netissä ja tunnettu ketju kyseessä. Kaupat on periaatteessa tehty, luovutus tapahtuu nyt loppukuusta. Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Onko auton huolto siis jätetty väliin tämän vuoden maaliskuussa? Kai tuossakin 12 kk huoltoväli on, kilometrirajan lisäksi. Jos näin, niin sovi kaupat auto huollettuna.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

IKT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Millainen huoltoväli 308 SW GT THP 205 mallissa on?  Luin että olisi erilaisia vaihtoehtoja ja että auton 1.omistaja voi valita huoltovälin kilometrit mutta sitten on tuo aikaraja myöskin olemassa.  Voiko Service valo palaa senvuoksi että aikaraja 12 kk edellisestä huollosta on ylitetty, ajo km kun on vain reilut 5000 km tuon huollon jälkeen?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Thp 205 mallissa kannattaa öljyt vaihtaa 10tkm välein.
Peugeot 3008 hybrid