Kirjoittaja Aihe: Partner - Jäähdyttimen puhallin ei toimi (sulake) (DW8)  (Luettu 4387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Endura-DE

  • Vieras
Auto: 1999 Partner 1,9 (DW8).

Jäähdyttimen puhaltimen sulake kannattaa tarkistaa. Sulake on 50 A:n maxi-sulake "MF1" moottoritilan sulakerasian alla. Se ei näy päällepäin. Päällepäin näkyy 40 A:n sulake "ilmastoinnin puhallin", joka on eri asia eli matkustamon puhallin.

Itse ihmettelin, miksi uusi puhallin ei pyöri. Sitten sain yleismittarilla mitattua, että puhaltimen releelle ei edes tule +12 V -syöttöä. Autossa oli vikakoodi P0483.

Lainaus
PCF or fuse box under BSM. Contains only "Maxi" fuses.
The engine fuse box module 1 provides, from the battery positive cable :
The distribution and protection by maxi fuses of the electrical supplies +BAT to components linked by the principal harness
The battery+ electrical power supply of module 2

MF1 Supply to the fan unit
MF2 Anti-lock braking system unit supply (ABR)
MF3 Anti-lock braking system unit supply (ABR) or ESP
MF4 BSI supply
MF5 BSI supply
MF6 Additional heating supply
MF7 Supply of ignition
MF8 Air conditioning or passenger compartment air blower supply

Pskurin irrotus onnistuu nostamatta autoa ilmaan, maavara on Partnerissa/Berlingossa korkea.

Puskurin alareunassa on ruuvikiinnitys. Yläreuna on ruuveilla, ensin pitää irrottaa etusäleikkö (jossa on siis se Peugeot-merkki). Lokasuojien reunasta löytyy vielä pari puskurin ruuvia. Hankala kohta on puskurin sivuilla olevat klipsut, joihin pääsee käsiksi kun kampeaa sisälokasuojia auki. Samalla pitää vetää puskurin päätyjä sivullepäin. Kun puskuri on irti, sen voi nykäistä eteenpäin ja pois autosta. Ennen lopullista irroitusta pura pois lampun pesimien letkut ja sumuvalojen sähköjohdot.

Puhaltimen maadoitus löytyy kuskin puolen ajovalon alta, se kannattaa tarkistaa. Puhaltimen johtonippu kiertää hassun lenkin sulakerasiasta puhaltimen ohjausyksikölle ja siitä taas takaisin päin puhaltimen moottorille.