Kirjoittaja Aihe: 607 - Tavaratilan kansi ei avaudu sähkökäyttöisesti  (Luettu 7658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Tavaratilan kansi ei avaudu sähkökäyttöisesti
« Vastaus #45 : 14.05.2021, 07:14:28 »
Siinä verhoilussa on yksi takapenkin ja korin välissä pari alhalla ja muuten piilonastoja. Ensin muovi lunkan reunasta pois ja sitten sivuverhoilu. Laiton kutistusukkaa ja tinajatkoksia. Oli kymmenestä puolet poikki. Laitoin niin että taivutuskohta on eri kohdassa. Mutta ei se paranna tilannetta kun johtosarja itessään on eltaantunut. Johtojen eristykset ovat kovettuneet. Mutta meneehän se useamman vuoden näinkin. Taitaa se meidän talvikin vaikuttaa. No kuitenkin kuntoon tuli. Niin ja se lunkka aukeaa lukkorungon reiästä sopivalla työkalulla salpaa avaamalla.

Hyvä juttu. Taipuva osa kannattaa kokonaan tehdä silikonieristeisellä monisäikeisellä johdolla. Kanteen ja konttiin asti.
Juotettu kohta katkeaa "tuosta tinatusta" varmasti, jos on taipuma-alueella. Toinen haara aiheeseen, voisi yhdistää.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=42139.msg182613#msg182613
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Tavaratilan kansi ei avaudu sähkökäyttöisesti
« Vastaus #46 : 14.05.2021, 13:29:32 »
Kyllä juuri näin. Mutta kun siinä on kymmenen johdinta. Minä kans mietin, että jos haluaa ihan oikean korjauksen niin uusi johtosarja. Yksi vaihtoehto olisi moninapaliitin ja siihen sitten silikonikaapelit väliin tai lattakaapeli. Sehän on se robottikaapeli sellaista oikein hienoa kuparikarvaa oleva ja uretaanipäällyksellä. Sehän kyllä kestää. Mutta miten ne värikoodit? Entäs jos olis sitä avautuvaa Nylon sukkaa niin se taivutus tulis isommalle alueelle. Lunkkahan kääntyy aikalailla ja eihän se mikään ihme ole että menee. Näin minä sitä katselin kun kontin sisällä vetelin edestakaisin. Minä laition siihen liimattavaa kutistesukkaa puolen metrin pätkän ja kutistesukka tinajatkot ja ehjät johdot siihen sitten kylkeen ja nippusiteet vauriokohdan kahta puolen ja teippi päälle. Oli siinä ainakin yritystä niillä materiaaleilla mitä minulla oli. Sehän on iso kontti. Sinne kun laittaisi keittiön ja pienen WC niin menis matkailuautosta. Eikä se ollut se yksi poliittinen avustajakin mikä matkusti takakontissa jonkun hallituskriisin yhteydessä. Tuota, mitkä ne kuormansidontakoukut on siinä ylhäällä? Tuleeko siihen joku kuormaverkko vai mikä? Näkyvät kuvissa.