Kirjoittaja Aihe: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)  (Luettu 5956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 752
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #15 : 12.01.2021, 15:00:38 »
https://www.youtube.com/watch?v=6L6gqob8PrI&feature=youtu.be
Ranskassa ja Espanjassa on jo nousemassa kansanliike kalliden adBlue-korjausten takia. En ehkä lähtisi ostamaan adBLUE-dieseliä ennenkuin tehdas joutuu ottamaan vastuun korjauksista ja siihen tuskin tulee menemään kauan. Mainehan tässä taas merkiltä menee, mutta onhan se jo tuttua. Bensamoottoreita ei voi ostaa ja dieselitkin on täyttä kuraa.
Youtubesta nähtynä taitaa vuotaa nuo adblue-säiliöt ja saman kotelon sisällä elektroniikkaa ja liittimiä ja kaikki hapettuvat piloille. Onhan taas hienosti suunniteltu, mutta ei maksanut paljon tai tulee maksamaan vasta jälkikäteen. Jokseenkin jokaisesta autosta nämä tulee hajoamaan ennenaikaisesti.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 752
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #16 : 12.01.2021, 17:20:13 »
Ranskalaisfoorumilta luettuna vaikuttaisi ureapumput hajoavan viimeistään 5 vuoden iässä ja luultavasti se uusi pumppu/säiliö hajoaa taas kun aikaa on sopivasti kulunut. Suosittelisin myymään nämä BlueHDI-mallit, ei ole edellytyksiä kilometrinnielijöiksi kuten tällä: https://www.ouest-france.fr/pays-de-la-loire/pouzauges-85700/pouzauges-en-cadeau-sa-voiture-qui-atteint-le-million-de-kilometres-6711311, moottori, turbo, vaihteisto alkuperäiset, ei edes kannentiivistettä ole vaihdettu. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #17 : 12.01.2021, 20:24:28 »
Mitä komitean mielestä adBlue diiseleissä on vikana paitsi adBlue systeemit. Tuskin se on syy pysyä niistä erossa. Onpahan vaan yksi vikakohta. Ehkä tulee vaihdettavia pumppuja kohtuullisempaan hintaan.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2021, 20:27:48 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 752
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #18 : 12.01.2021, 21:43:49 »
Tässä on säiliö täynnä erittäin syövyttävää nestettä, minne laitetaan sen pumppu ja elektroniikka ? Tietysti sinne säiliöön.
PSA:n moottoriosaston johdossa olevan on pakko olla VAG:n myyrä.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 752
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #19 : 12.01.2021, 22:16:08 »
Mersu-foorumin mukaan näitä menee kuin heinää vaihtoon. Näyttäisi boksi olevan sama Continentalin valmistama "made in Germany" ainakin kaikilla länsivalmistajilla käytössä. Ainoa ero, että PSA:n käyttämissä takakansi on muovia ja muoviklipseillä kiinni, kun taas muilla valmistajilla tiivistetyllä metallikannella. Mersulla näyttävät menneen kaikki Nox-vaihdot takuuseen, hintakin olisi messevä n.1000 €. Mikä mukavinta näitä käytetään nykyään kaikissa bensakoneissakin, joissa hiukkassuodattimet.
https://www.youtube.com/watch?v=NQQYGYNy-XI
Continentalilta saa PSA:n huonosti tiivistetyn NOX-anturin tilalle laadukkaamman vaihtoehdon (3 eri mallia).

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #20 : 04.02.2021, 16:22:24 »
Itse taisin NOx anturin ostaa hintaan n. 300€ Saksasta. Joka haluaa AdBlue asioista lukea lisää, löytää 508 mkI (2010-2018) palstalta myös ketjun asiaan liittyen.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2021, 16:25:30 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Kolmenolla8

  • Vieras
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #21 : 06.02.2021, 19:29:32 »
Kirjoitin 12.1.2021 tähän ketjuun 308 HDI:n ureasäiliön ja NOx-anturin ongelmasta. Kiitokset vastanneille, asiallista keskustelua tällä foorumilla! Tässä lisää tietoja prosessista, vuodatusta ja kokemuksia, ehkä neuvojakin.
Autoni on Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDI 2015, ajettu hiukan yli 100.000 ja ajallaan huollettu. Merkkihuollon vikakoodit P20F6 ja P220A 00. Ureasäiliö, pumppuyksikön vika, ei nostata paineita, estää ajon noin 1000 km jälkeen. Ja NOx-anturi, sisäinen vika (Denox-järjestelmä). Ei pitäisi hajota näinkin uudessa autossa eikä näillä kilometreillä!! Mutta tämä järjestelmä hajoaa Suomen pakkasissa ennen aikojaan kaikissa merkeissä!
"Marmoritiskin" hinnat: ureasäiliö pumppuineen (ei saa erikseen vaikka on kuulemma vaihdettava?) 1173,30€ ja NOx-anturi 553,65€. Lisäksi AdBlue-aineet ja työt, eli noin pari tonnia. Hihat kärysivät "laillistetusta ryöstöstä". Tartuin nettiin ja selvittelin urakalla. Löytyi paljon tietoja, neuvoja ja osia.
Otin jonkinlaisen riskin kun löysin Etelä-Puolasta Tsekin läheltä ilmeisen ison ranskalaismerkkien varaosafirman nimeltään EuroFrance. Netissä eurofrance24.com. Lähetin sähköpostia ja kysyin osia sklep@eurofrance.pl. Vastaus tuli muutamassa tunnissa:
Hello, Delivery to your location is approximately 5 days.
The warranty period for these parts is 2 years, you can pay for the part by card or bank transfer and paypal.
Prices are given in the links below.
Please enter the VIN number of your car, I will make sure that the parts will fit your car.
https://eurofrance24.com/fap-dpf-fluid-tank-original-peugeot-308-ii-16-20-hdi-9818559380.html
https://eurofrance24.com/lambda-probe-new-original-citroen-peugeot-1-6-2-0-hdi-9821120980.html
If you have any more questions or come across any other issue, let me know, I’ll be happy to help.
Have a great day.
Tankki 674,71€, NOx-anturi 286,48€ ja lähetyskulut (UPS) kotiovelle (selvisi myöhemmin) 30,49€. Paketti korjaamolle ja työt+urea noin 150€. Säästöä osissa noin 735 euroa vaikka verojakin oli 23%!!! Kyllä kannatti - ja suosittelen. Terveisiä vain maahantuojan jälkimarkkinointiosastolle... ja "ilmastoahdistuneille" jotka vaativat 93 g/100 km päästävään autoon hölynpölyjä (osin tämän tekniikan ansiostakin, jos pelaisi) - sekä komponenttien suunnittelijoille!
Tietääkseni PSA teettää nämä alkuperäisosat Tsekissä, ja sellaiset logot (Peugeot ja Citroen) ja numerot näistäkin tsekkivalmisteista löytyi. NOx-anturi on Continentalin tekemä tai siis teettämä. Kylläpä on kallista rahdata samoja osia merkkimaahantuojan varastoon. Valtuutetun merkkikorjaamon palvelu ansaitsee kyllä kiitokset!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #22 : 07.02.2021, 08:51:21 »
Voihan nuo systeemit ottaa myös pois käytöstä ja saa lisää tehoakin n. 400eur hintaan.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2021, 10:45:33 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 752
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #23 : 07.02.2021, 10:48:57 »
NOx-antureita ei valmista kuin NGK ja NOx-elektroniikkapuolta taas ainoastaan Continental. Tämä on suurin syy, miksi osat maksavat maltaita.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #24 : 07.02.2021, 13:16:39 »
Ureasäiliölle on monessa mallissa jatkotakuu. Tarkistuttakaa.. Ja aina voi tehdä maahantuojalle takuukyselyn josko olisi vastaantuloa.

RR308SWGT

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 308 - Vikakoodi P2202 (HDi)
« Vastaus #25 : 10.02.2024, 20:40:11 »
Moikka,

Muutama kerta tullut tuo P2202 ilmoitus N0x- anturin piiri alhainen
Olen onnistunut nollaamaan vikakoodin, mutta tullut sitten taas takaisin?
Nämä ovat tulleet näinä suht kovien pakkaspäivien aikana, mietin vain että liittyykö
noihin olosuhteisiin ja poistuu kun kelit tästä paranee ja lämpenee?
On ollut muutenkin jännät parikuukautta kun on ollut pakkasia, ensin tuli ilmoituksia ESP/ABS
anturi ongelmista, sitten lisääntyi melkein joka päivä muilla vika-ilmoituksilla, viimein paloi varmaan kaikki vikailmoituksen kojetaulussa, sitten kun oli pakkasta yli 20 astetta niin auto ei enää käynnistynyt
jännite oli liian alhainen☹️ .Älylaturilla taas akku henkiin ja kone käyntiin, taas osa vikakoodeista
poistui kun oli riittävästi akussa henkeä.
Käytin auton Motomaatin akkutesterissä ja sain lukemat ’akku vaihdettava’ eli huono akku!
Ostin uuden akun AGM (start and stop) exide 72 Ah ja asennutin sen autokorjaamolla koska se vaatii
ohjelmoinnin uudelle akulle jota itse ei pysty tekemään.
Latasin auton vielä ylläpitolaturilla täyteen ja ajelin sen jälkeen vielä pitemmän matkan, luin sen jälkeen vielä vikakoodit ja nolasin koodit, vikakoodit näkyi vielä ensimmäisen ajomatkan,
mutta seuraavan startin jälkeen kaikki oli poissa😃 (eli suurin syy ongelmille huono akku ja jännite ongelmat)
Tässä pitkä tarina, joka toivottavasti pistää miettimään että onko autonne akussa tarpeeksi
Potkua🤔 nämä nykynautot joissa on paljon antureita ja valvontaa vaatii käynistyäkseen vähintään sen 10- 11 V ainakin start ja stop käynestettävissä autoissa😤
Nyt enää tuo satunnainen N0x-anturin piirin alhainen vika-ilmoitus silloin tällöin🤔
Toivon että vika poistuu kun ilmat paranee 🤗