Kirjoittaja Aihe: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking  (Luettu 2163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Auto: 3008 1,6 Hdi vm-11 automaatti 190000km

Ilmoittaa  "Risk of particle filter blocking" muutoin ei ajossa ja toiminnassa moitittavaa. Ilmestyi noin 50 km sitten.

Mikä on mielipiteenne, kuinka pitkään autolla uskaltaa ajaa ennen toimenpiteitä? ( jos on vika olisi hiukkasloukussa)

Foorumeilta löytyy erilaisia näkemyksiä ajon heti lopettamisesta alkaen. Ilmoituksella ovat kai myös muut viat mahdollisia. Peruslukija ei anna vika koodeja


nick_mick

  • Vieras
Kyllähän sillä varmaan n.1000km ajaa. Sitten vaan peset/ pesetät sen tai ostat uuden.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vai onko takana pelkkää pätkäajoa ja poltto jäänyt pidemmän aikaa tekemättä..

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Kiitos vastauksista.

Näin arvelisin itsekin ja kun ilmoitus on "risk", niin välitöntä vaaraa ei pitäsi olla ja syttyttäisikö se jo moottorinkuvan, ainakin pitäsi. En tunne tätä  Pösön järjestelmää ja onko tässä käytössä eloys-neste ja voisiko se olla vähissä tai lisättävissä. Tuleeko siitä erilainen ilmoitus.
Nykyisin kun on mennyt luotto ammattikorjaamoihin siinä, että tekevät vain välttämättömän. Pyrkivät aina myymään ylimääräistä tavaraa ja varaosissa kate on kohdallaan. Yhtä ketjua kun lueskelin, olivat samalla ilmoituksella vaihtamassa moottoriöljyjä, suodattimia, etc. Kuulostaa vähän liioittelulta.

Pitäsikö sitä jo itse taipua tämän auton alle, kun jälleenmyytiarvo on jo laskenut riittävästi.

Ja kyllä (MarkusR)takana on pätkäajoa ja matalia kierroksia. Auttaisiko jo saisi polton päälle ja miten. Tuon ilmoituksen jälkeen ajoin kyllä eilen räväkästi 20-30 kilomeriä lmmpimällä autolla mutta ei ainakaan vielä tuottanut toivottua tulosta, kun jäi varoituskolmio palamaan

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Kiitos vastauksista.

Näin arvelisin itsekin ja kun ilmoitus on "risk", niin välitöntä vaaraa ei pitäsi olla ja syttyttäisikö se jo moottorinkuvan, ainakin pitäsi. En tunne tätä  Pösön järjestelmää ja onko tässä käytössä eloys-neste ja voisiko se olla vähissä tai lisättävissä. Tuleeko siitä erilainen ilmoitus.
Nykyisin kun on mennyt luotto ammattikorjaamoihin siinä, että tekevät vain välttämättömän. Pyrkivät aina myymään ylimääräistä tavaraa ja varaosissa kate on kohdallaan. Yhtä ketjua kun lueskelin, olivat samalla ilmoituksella vaihtamassa moottoriöljyjä, suodattimia, etc. Kuulostaa vähän liioittelulta.

Pitäsikö sitä jo itse taipua tämän auton alle, kun jälleenmyytiarvo on jo laskenut riittävästi.

Ja kyllä (MarkusR)takana on pätkäajoa ja matalia kierroksia. Auttaisiko jo saisi polton päälle ja miten. Tuon ilmoituksen jälkeen ajoin kyllä eilen räväkästi 20-30 kilomeriä lmmpimällä autolla mutta ei ainakaan vielä tuottanut toivottua tulosta, kun jäi varoituskolmio palamaan


Sanoisin, että pitää ajella muutama sata kilometriä tasaista 80km/h ajoa, jotta saa kunnolla tehtyä tai vaihtoehtoisesti pakkopoltto ohjelmallisesti diagboxilla mikä kuuleman mukaan on aika hurja tapahtuma, kun auto paikallaan kone huutaa 4000 kiekkaa minuutissa..   ::)  Enempi asiasta tietävät varmaan jatkaa..

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Eli voisi vielä kokeilla pidempää ajamista, ei huono ajatus.

Pakkopolton tein kerran Kiinan Lexialla C5 sitikkaan ja luojanlykky, että auto oli ulkona, kun ei sitä ohjelmaa voinut tai tohtinut keskeytääkään. Oli nimittäin kierroksia ja tienoo sinisenä. Toimi kyllä siinä tapauksessa

Lexa on käyttämätön, kun ei enään ole sopivaa XP softaa sitä pyörittämään. Vanha kannettava sippasi, eikä taidot riitä uutta asentamaan netistä etc.
Muuten siinä kyllä voisi olla tähänkin autoon sopiva ohjelma.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2020, 09:59:02 kirjoittanut Tsipulis »

Hirva

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Täällä on myös tullut tuollainen ilmoitus reilu vuosi sitten, heitin tankkiin DPF-cleaneria ja ajoin motarilla n. 50 km, ilmoitus hävisi. Keväällä tuli uudestaan, heitin tankkiin taas DPF-cleaneria ja tehtiin kaverilla pakkopoltto, joka tosin epäonnistui??? Mutta ei ole herjannut sen jälkeen. Eolys-nesteen loppumisesta tulee erillinen info.

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Jos itsellä olisi ongelmaa niin ajaisin vain pidemmän ajon. Jos sillä ei tokene niin suodatin irti ja pesu.

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Pidempi ajo ei tuonut helpotusta asiaan. Korjaamon ammattimies päätyi testerin vikakoodien ja tulosten perusteella, että eloys lisäaineenpumppu on rikki/ ei käynnisty. Vielä en saanut tarjousta korjauksesta. Nettikään ei ihan heti anna hakutulosta pumpuista ja hinnoista. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa näistä pumpuista?

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
No ei sieltä korjaamolta ole mitään kuulunut.

Niinpä päätin tutustua asiaan tarkemmin itsekin. Youtube ohjeella sain säiliön irti ja siinä päädyssä on pumppukin. Tarjosin moottorille suoraan virtaan 12 v MP-akusta. Ei inahtanutkaan millää variaatiolla kolmesta mahdollisesta navasta. Moottorin päässä on merkintä 5W. Olisiko tällä jotain merkitystä?

Sen enepää säiliötä rikkomatta tulin siihen tulokseen, että tässä mallissa on täytettävä säiliö. On juuri samanlainen auto ja säiliö kuin on tässä tube ohjeessa
https://www.youtube.com/watch?v=y_P5WIBqVmA

Yhdessä ketjussa Laguna00:n täyttöpussillinen versio näytää vähän erilaiselta.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=76750.msg456666#msg456666

Olisko se suosiolla uskottava, että tämä on täyttösäiliöllinen malli ja moottori sökö. Näyttäisi olevan myynnissä tuollainen 240€. Pitää kuitenkin pyytää myös merkkiliikeen tarjous. Laskurin nollaus on sitten toinen juttu.
Olenkohan yhtään jäljillä tässä hommassa tai mitä vielä kannattaisi yritää?





Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking
« Vastaus #10 : 01.01.2021, 14:56:59 »
No nyt on päästy sen verran eteenpäin, että

Vikaluku Kiinan lukijalla tuottaa tulokseksi FEB3 Dieselin lisäainepumpun ohjausvika. Nyt pitäisi selvitää mistä tuota ohjataan ja miten?

Olisiko jollain tietoa vastaavasta?

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking
« Vastaus #11 : 01.01.2021, 16:57:52 »
Ja homma etenee.

Nyt löytyy vikakoodi FEB0 lisäainesäilöi tyhjä. Lisäys on tehty ja nyt pitäsi päästä "nollaamaan laskuri" . Diagbox:lla pääsen ominaisuuksien asetuksessa ja päivityksessä säiliön litramääriin asti.
Vikakoodeja en onnistu poistamaan.

Lisäksi antaa vika koodeja U1218 x 2 sekä P1434 ja P1435, eikä näitäkään anna poistaa.

jatketaan netin lukua näiltä osin

Ainakin täläinen ketju löytyi

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=83871.0





« Viimeksi muokattu: 01.01.2021, 17:12:16 kirjoittanut Tsipulis »

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vs: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking
« Vastaus #12 : 01.01.2021, 18:03:51 »
Onko nyt siis pumppu vaihdettu? Jos on niin se varmaan pitäisi diagboxilla ilmoittaa eculle vaihdetuksi ja eikös tuolla diagboxilla pääse myös testaamaan tuon pumpun toiminta?
Tuolla ohjeistusta miten pääset nollaamaan tuon lisäainelaskurin http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=79339.45 .

Tsipulis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking
« Vastaus #13 : 02.01.2021, 18:26:10 »
Ja niin sammui varoitusvalo. Tai ainakin pysyi poissa n. 60 km testiajon, eikä vikakoodeja vielä ilmestynyt.

Ilmeisesti näin: Diagbox:lla huollon kautta kertomaan, että säiliötä ja pumppua on käytetty irti, kuten tein nesteen lisäyksen yhteydessä. Sieltä joku signaali ja pumppu piti aikansa naksuttavaan ääntä, joka sitten loppui. Melko pitkään kuitenkin. olisiko ilmannut tai jotain. (Pumppua ei siis vaihdettu uuteen). Sen jälkeen antoi poistaa vikakoodit ja pumpun toimintotestikin antoi naksuttavan äänen. Vikakoodeiksi jäin nämä U1218 ja U1213. Joitain väylävikoja mutta voivat viitata  johonkin muuhunkin kohtaan ts mihin tahansa. Autoon on vaihdettu radion tilalle pc ja ainakin monitoiminäyttö ja autoradio eivät testerin "toimi" tai on tiedonsiirtovika.

Diagbox:ssa lisäaineen lisäyksen kohdalla, kun yritää tallentaa lisätyn aineen määrän, ilmoittaa myös tiedonsiirtovirheestä. Voi tulla vastan myöhemmin mutta voiko olla, ettei nämä mallit ohjaan lisäainetta tuota kautta. Mene ja tiedä. Seurataan tilannetta.

Mutta näyttäsi, ettei se ainakaan pumppuvika ole ja siitä valitukset ammattimiesten testerin näytöille. Maksoinko 60€ turhaan? vastaus kyllä! onneksi saimme oman Kiinanlukijan viriteltyä uudelleen käyttöön.

kiitokset MarkusR ohjeista.


« Viimeksi muokattu: 02.01.2021, 18:35:25 kirjoittanut Tsipulis »

Flameball

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 3008 - HDi hiukkassuodatin, Risk of particle filter blocking
« Vastaus #14 : 29.01.2021, 21:01:43 »
Juuri itselläkin P1434 ja P1435 päällä ja ulkomaan foorumeilta kattelin, että pelkän pumpun voi vaihtaa ja se on posteineen 130e. Tänään hain walkerin eolysnestettä 1l pöntön 58e (letku sarja mukana) paikalliselta fixus myyjältä ja täyttelin lähes koko purkin säiliöön kunnes tuli ylivuotoletkusta. Oma epäilykseni on, että neste ollut vähissä ja pakkasilla pumppu leipassu tai vaan väsähtänyt. 218tkm mittarissa autossa ja täyttö viimeks jossain 160tkm kohdalla. Koodit on vähän tuurissa, että osuuko kohdalleen. Tapauksessasi varmaan haukannut ilmaa kun ollut vähissä eikä ole saanut työtään tehtyä ja pukannu koodit. Mä otin varuiks sen uuden pumppumoduulin omaani. Nippuun kun saan ni tsekattava fapin kunto vielä.