Auto: 2007 407 2,0 (ZF4HP20, 150 000km).
Olen hankkinut kesällä 2007 vuosimallin 2.0 bensakoneisen/automaattivaihteisen auton. Autolla on ajettu noin 150tkm. Laatikkoöljyillä on ajettu noin 20 tkm. Olen ihmetellyt koko omistusaikani koneen korkeita kierroksia, mutta laittanut tämän 4-vaihteisen laatikon piikkiin. Nyt pakkasten saavuttua olen huomannut kierrosten pysyvän noin 300-400 kierrosta alempana, kunnes tekniikka lämpenee. Tämän jälkeen kierrokset saattavat seilata hetken ja asettuvat taas korkeammalle tasolle.
Mistä moinen voisi johtua? Turbiini? Myös kulutus on noin litran verran isompi kuin kylmemmällä koneella. Kesäkulutus menee noin 10l/100km ihan tasakaasulla ajellessa 100km/h nopeutta. Tällöin kierrokset ovat luokkaa 3200r/min. Moottoritienopeuksilla mennäänkin sitten luokassa 4000r/min ja silloin muuten hiljainen auto on melko raastavaa matkaseuraa
Millaisia kierroksia muut käyttäjät ovat huomioineet?