Yariksella sai tiputeltua kierrokset jonnekin varmaan 600 tienoille ennenkuin alko tuupata bensaa taas.. sai sillä jostain 25km/h varsin kivuttomasti kiihdyteltyä 5. vaihteella. Ja aina voi kiihdytykseen sit vaihtaa pienemmän vaihteen.
Päin vastoin tossa pösössä tuntuu olevan hirveän lyhyt femma (tää oli vti120 ja manuaaliviitonen), satasen vauhdissa jo 3500 kierrosta. Yariksessa oli 3000 luokkaa ja sekin oli liikaa, hirvittää ensi kesän 120km/h mökkimatkat..
Uusissa jaguaareissa olis miellyttävän matalat 1600-1700rpm 120km/h vauhdissa tai jotain sinne päin
Nuo näytöt toimii samoin kuin Penguinilla.
Tänään muuten toimi oudosti taas, oli kylmempi sää ja silti piti syötön kiinni 5. vaihteella kierrosten laskiessa melkein 1000rpm saakka, ja vielä useammassa eri tilanteessa??
kummallista. Tosin jarrutin silloin, täytyykö tossa tosiaan sit jarruttaa et se pitää sen syötön kiinni? Epäkäytännöllistä, jos tarkoitus olisi vain vaihde päällä rullata eikä a: jarruttaa tai b: kaasuttaa (taikka ylläpitää vauhtia). Vai olisiko tällä jotain tekemistä kaasuläpättömyyden kanssa? Ei kai se tähän voi vaikuttaa..?
Mut en kyllä käsitä miten esim. 80km/h vauhdissa lämpimällä koneella tasaisella tiellä kulutusmittari voi näyttää 6,5-7,5 väliä (yleensä kuitenkin 7 ja yli), jos valmistaja ilmoittaa 6,7 keskikuluksi? Sillon matkakulutuksen pitäisi olla paljon alempi jos sellaisiin haluaa päästä, kuluuhan kiihdytyksiin paljon bensaa.. Saa todella tehdä töitä että pääsee 7,4l/100km ja silti normikulut nousee 7,8 ja yli..
Sekin vielä ärsyttää tossa ajotietokoneessa, että kun painaa kaasua, tulee melko pitkä viive ennenkuin moottori reagoi. Monesti automaattivaihteiston kanssa tietokoneet miettii noin kauan kun joutuu päättämään mikä vaihde, harvemmin manuaalilootan kanssa...