Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102330 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

elmeriposo

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #225 : 01.07.2014, 14:59:31 »
Auto: 2001 307 1,6.

Morjens!

Vajaa vuosi sitten alkoi tuo Antipollutuin fault herja ilmestyä ja vedot katosivat. Vaihdatin systystulpat ja sytyspuolan. Siitä oli apua vajaan vuoden verran, kunnes muutama viikko sitten taas alkoi sama ruljanssi. Autossa on mittarissa n.225 tkm ja vuoden aikana siihen tuli ennen tätä vikaa ainoastaan n. 3000 km, eli vähällä ajolla ollut.

Vikakoodilukija katsastusasemalla ei huomannut mitään vikakoodia, auto meni läpi katsastuksesta heittämällä. Vika ilmaantuu toisinaan samoin kuin edellisellä kerral. Onkohan näin ettei noi sytyspuolat ole kovinkaan pitkäaikaisia? Valeo oli merkki jonka viimeksi ostin.

Jejema

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #226 : 30.07.2014, 14:06:07 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Eli tämän pösön ainainen riesa, moottorin vikatilavalo palaa, koodia P0443 pukkaa eikä pysy nollattuna pois päältä kuin sekunnin. Ajatuksena ollut että voisiko olla aktiivihiilisuodatin vaan onko sitä koko autossa kun ei varaosana löydy mistään?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #227 : 31.07.2014, 15:43:23 »
P0443 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve circuit Malfunction
Peugeot 3008 hybrid

MrHaades

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #228 : 27.08.2014, 10:20:05 »
Auto: 2003 307 2,0 XS (automaatti).

Hei. En tässä haulla ainakaan itse löytänyt täysin vastaavaa oireilua. Eli Pösöni on kesästä lähtien ilmoitellut Antipollution faultia. Vikakoodit nollattiin kahdesti (P0410, lisäilmajärjestelmän toimintahäiriö). Huomasin että lisäilmaputkessa oli lohkeama. Teippailin sen kuntoon ja nyt ajelin 1500 km ja sama ilmoitus tuli uudelleen (yleensä tulee hieman nopeammin esiin). Ainakin ilmapumppu inisee kun auton käynnistää ja tuntuu ilmaa sysäävän letkuun.

Oireet tulevat esiin aina tietynlaisissa tilanteissa:

- Moottori lämmin, ajettu vähintään 10 km.
- Autolla pysähdytään hetkeksi (esim. liikennevaloihin tai tiputetaan joku kyydistä).
- Moottorin häiriövalo sammuu itsekseen muutaman sadan kilometrin palamisen jälkeen.

Muita oireita ei ainakaan autossa näe/kuule.

mijav

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #229 : 30.08.2014, 09:17:19 »
Auto: 2002 307 1,6.

Kylmänä käy hyvin, mutta lämpöisenä (vaatii kymmenien kilometrien ajon) käy huonosti ja antaa pollution ja catalytic herjoja. Tällä hetkellä ei pääse piuhaan kiinni, ja se että ennen kuin lähden kaverilta lainaamaan oskilloskooppia lambda tutkimuksiin olisi kiva tietää pääseekö helpommalla "kotikonstein", eli näkeekö aiemmin mainitun yhden pytyn suutin vian sytytystulpasta? Onko todennäköistä että useampi suutin temppuilee yhtäaikaa? Kaikki tulpat kun näytti samanlaisilta ja puhtailta. Sillä käynti vian ollessa päällä on tasaisen epätasaista, eli lähinnä tehotonta ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa.

Tankin korkkia avatessa ei kuulu pihahdusta joten saattaisi olla myös bensahöyryjen imuventtiili lokasuojassa rikki, mutta miten sen toiminta testataan? Tyyliin esim. naksuuko solenoidi jos antaa sille sähköä.

Kampiakselin asentoanturi ei ainakaan ole syyllinen sillä otin sen irti ja jäähdytin ja laitoin kylmänä takaisin mutta vika ei poistunut.

Lambdojen tai imusarjan- tai lämpötila-antureiden johtojen irrottaminen vian päällä ollessa ei vaikuta käyntiin. Onko moottorinohjausjärjestelmä silloin "hätätilassa" ja ei käytä kaikkia säätömahdollisuuksia? Olisiko tuo merkki siitä että lambda-arvo on yli rajojen, eli lähdenkö suoraan lambda kauppaan oskilloskooppireissun sijaan?

mijav

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #230 : 30.08.2014, 13:55:29 »
Vika korjattu. Ensin 20km ajamalla kone kuumaksi, jolloin vika iski päälle. Sitten puola irti ja pakastimeen 10 minuutiksi ja kylmänä takasin kiinni jolloin moottori kävi taas nätisti vaikka muu moottori oli vielä lämmin, eli vian aiheuttajan täytyi olla puola. Uusi puolakin sattui olemaan lähitarvikeliikkeen varastossa joten vähällä vaivalla pääsi tällä tällä kertaa.

Jääkaappipakastin pelasti siis tällä kertaa.

Lämpöongelmien paikantamiseen on ainakin viihde-elektroniikkakorjaimoissa käytetty kylmä-spraytä. Onko sellaisen käytöstä kokemusta kenelläkään autoelektroniikka ongelmissa?

jomppe

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #231 : 01.11.2014, 15:56:08 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Kylmänä käy ilman hälyjä, kun kone lämpiää kyseiset hälyt ja käy tosi huonosti. Taas kun jähtyy käy ihan hyvin. Pakosarjassa saattaa olla pieniä halkeemia. Tulpat vaihdoin ei apua.

KariK

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #232 : 01.11.2014, 16:32:36 »
Miun 2004 mallisessa 307:ssa catalytic convert fault tarkoitti puolapaketin toimintahäiriötä. Poistui paketin vaihdolla.

nesta90

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #233 : 21.06.2015, 01:15:34 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Eli tommonen Antipollution vikavalo syttyi ja auto alkoi nykimään rajusti ja kone ns. tukehtui kun paikoiltaan pumppaili kaasua. Tyhjäkäynti oli täydellinen, mutta kaasu kun antoi niin tukehtuu. Nyt vaihdettua: kaasuläppäkotelo, tulpat ja tulossa on uusi KA asentotunnistin ja jos ei toi auta niin puolapakka, lambda?. Onko muilla mimmosella korjaantunut?

hejuni

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #234 : 21.06.2015, 09:24:53 »
Onkos vikakoodi mikä? P0420? Vikakoodilla pääsee vähän lähemmäs, mitä kannattaa vaihtaa. Vikalista omasta: lambdat, katalysaattori, puolat ja tulpat. 

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #235 : 21.06.2015, 10:03:11 »
Kaverin autossa sama homma, vedot hukassa ja kävin kuin diisseli. Vika oli jakopäässä, jako oli pompannut 2 tai 3 hammasta. Uusi jakohihna paikalleen ja jako kohdilleen eikä muuta kuin kovaa ajoa. Ainakin tämä kannattaa tarkistaa, ei ole ihan harvinainen juttu noissa 1,6 koneissa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

nesta90

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #236 : 21.06.2015, 19:38:10 »
Ei liene tuo jakopäänhihna koska käy täydellisesti tyhjäkäyntiä. Johonkin juuri noista Lambda, puola-pakka, katalysaattori viittaisi. Tarvii vaihtaa nyt toi KA tunnistin ja sitten sen jälkeen olla viisaampi.

nesta90

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #237 : 23.06.2015, 15:43:50 »
Eli lykkäs sillon ANTI Pollution Faultia ajotietokoneeseen ja vikakoodia P1340 sekä  joka on KA asentotunnistin jonka vaihdoin ja EI mitään apuja. kone käy tyhjää ihan täydellisesti ja pakokaasut oli hyvät! mutta kun polkasee kaasua niin alkaa pröpöttämään ja on tehoton.

Vaihdettuja osia: Tulpat , KA-asentotunnistin, kaasuläppäkotelo

Antti3 ehdotti että kannattaa tarkastaa onko jako kohdallaan eli se seuraavaksi.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #238 : 25.06.2015, 21:17:54 »
Saattas olla puola,ota muovikotelo pois ja toinen polkasee kaasua..minulla näki selvästi että kipinä löi läpi.Minun vikailmoitus oli  Anti Pollution Fault+Catalytic conveter fault.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 21:22:58 kirjoittanut starship »

nesta90

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #239 : 02.07.2015, 14:19:11 »
Elikkäs nyt on vaihdettuna kaasuläppäkotelo, KA-asentotunnistin, tulpat sekä jakohihna hilppeineen. Auto ei anna Antipollution faultia enää, mutta tyhjäkäynti on huonoa. Huomaa kun istuu autossa ja käyttää niin koko auto hieman heiluu. Ihan kuin moottori kävisi epätasaisesti, vaikka kierrosheittoa ei ole paljon mitään. Miten on mahdollista kun tarkistin ajotuksen ennen jakohihnan vaihtoa, niin kampiakselin ollessaan täydellisesti paikallaan niin yläpää heitti parilla hampaalla? Onkohan mahdollista että on sitten sytyttänyt ton antipollution faultin sen takia, kun jako on ollut väärä. Mun päähän ei enää mene se että vaikka vaihdoin hihnan mikä oli väärällä ajotuksella, niin se ei kokonaan vienyt vikaa. Tuo puolapakka on ollut mielessä alussa asti, mutta ei viitsi ostaa uutta sen takia jossei se olekaan siinä se vika. Se tarkistettiin eilen eikä se lyönyt mitään lävitse, tosin puolapaketin toinen muovinurkka oli halki, mutta se tuskin vaikuttaa siihen mitenkään. Eli auto menee nätisti eikä nypytä ajossa mitenkään ja vikavaloja / ilmotuksia ei enää tule. Ainoastaan tyhjäkäynti on outo.