Kirjoittaja Aihe: 307 - Liian alhainen latausjännite  (Luettu 9518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #15 : 27.02.2014, 09:28:14 »
Tai akku on sökö ja laturi ei siksi lataa. Näin oli yhdessä v70 volvossa. Abs esp herjaan: Ota jarruvalokatkaisija irti ja suihkuta siihen joka raosta crc tai vastaavaa. Liikuttele painonappia useita kertoja ja laita katkaisija takaisin kiinni.
Peugeot 3008 hybrid

brwzzard

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #16 : 27.02.2014, 09:50:56 »
Okey, meneekös näissä tää akunvaihto ihan normaalisti vanha pois ja uus tilalle vai tarviiko tehdä jotain temppuja?

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #17 : 27.02.2014, 10:04:16 »
Voihan akkukin olla niin oikosulussa, että laturi ei saa jännitettä nousemaan, mutta se on harvinaista.

Kokeile toisella akulla. Kytke se vaikka apukäynnistyskaapeleilla vanhan akun tilalle (siis vanha akku irti sähköistä). Pane kone käyntiin ja mittaa latausjännite. Siitä selviää onko laturi ehjä vai rikki.

brwzzard

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #18 : 28.02.2014, 08:06:36 »
Akku on OK, joten vika lienee laturissa. Osat tilattu! ;D

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #19 : 06.11.2015, 18:07:42 »
Auto: 2004 307 SW 1,6 (VF33HNFUB83230470).

Tänään tuli virheilmoitus Battery charge fault ja akkuvalo syttyi ja valot eivät reagoi kaasuun (himmeät). Pihassa kokeilin ja käynnistin uudelleen ja ei tullut minuuttiin ainakaan herjaa. Alkuperäinen akku.

Oletteko vaihtaneet näihin latureihin hiiliä, tarvitaanko kolvia tai muuta erikoista? Motonetin mukaan siellä olisivat hiilet 1,9 e. Kolvi ja volttimittari mökillä kuten suht uusi akku, joka on tässä nyt ollut suunnitteilla laittaa kiinni.

SEL

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #20 : 07.11.2015, 10:19:56 »
Vika voi olla laturin hihnapyörässä tai jos jännite on tasainen mutta matala, syy voi olla tasasuuntausdiodi.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #21 : 07.11.2015, 17:06:25 »
Hiilet oli ihan loppu.Tuon mukaan vaihdoin hiilet:

https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM

Motonetin hiilien johdot ovat aika löysät,langalla vedin läpi reijistä..Huomenna menee laturi kiinni eli ei vielä tietoo toimiiko.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #22 : 08.11.2015, 12:52:23 »
Tuntuuhan tuo toimivan.Laturin kiinnityksissä meni yllättävän paljon aikaa,hölmösti laitettu 4:llä pultilla ja pakosarjan puolella ei liiemmin tiloja ole.Motonetissä puhelinpalvelussa sano et nuo hiilet ei kävis jos siin ei lue Paris rhone,menihän nuo kuitenki kestosta en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2015, 13:13:14 kirjoittanut starship »

mustanaamio1973

  • Vieras
Vs: 307 - Liian alhainen latausjännite
« Vastaus #23 : 08.05.2017, 21:21:09 »
Auto: 2002 307 1,6.

Moro. Oisko vinkkiä Battery charge fault vikaan?

Ilmestyy silloin tällöin ajaessa etenkin silloin kun käynnistää auton ja tupakansytkärissä oleva mittari näyttää 11,2 volttia. Motonetin testerissä käytin niin akku ja laturi ovat ok. Erikoisinta on että kun virta-avainta kääntää on/off niin välillä jännitemittari tupakansytyttimessä näyttää 11,2 ja heti seuraavalla kerralla jo startatessa 14,4. Silloin kun näyttää 14,4 niin Battery charge fault valo ei ilmaannu pitkässäkään ajossa mutta kun näyttää 11,2 niin herjaa noin parin minuutin päästä Battery charge fault ja pikkuhiljaa alkaa vikavalot herjaamaan.

Akun navat ja liittimet on hiottu eli kontakti ok. Voisiko asiaan vaikuttaa kun kääntää avainta niin starttimoottori huutaa välillä noin sekunnin, tosin välillä huutaa välillä ei mutta ei vaikuta jännitteeseen kumpi tulee 11,2 vai 14,4?