Ok, nesteiden valutus sujui hyvin jäähdyttimen alareunasta avatusta tulpasta. Ulos tuli tämän näköistä lientä.
Ennen uuden nesteen lisäämistä avasin kolme ilmausruuvia, tai niin luulin. Ne joista alkoi tulla nestettä olivat tulipellin läpi menevässä letkussa oleva ruuvi ja lämpötila-anturin vieressä oleva messinkinen kuusiokoloruuvi. Kuvassa keskellä.
Sen sijaan tämä tulppa ei taida liittyä jäähdytysnesteeseen lainkaan, ainakaan sieltä ei tullut mitään ulos?
Kaikki sujui hyvin kunnes aloin käyttää konetta. Paisuntasäilön päälle oli viritetty pullo ja kun kone lämpeni, niin neste alkoi ajoittain kuplia ja pinta nousta. Sammutin useamman kerran moottorin ja aina lämpöanturin vieressä olevasta ilmausruuvista tuli ilmaa. Itse asiassa kun pidin ruuvia auki koneen käydessä, niin sieltä tuli ilmaa koko ajan.
Termostaatti aukesi pari kertaa ja nesteen pinta laski tuolloin vähän, mutta alkoi nousta taas. Lopuksi kone sylkäisi nesteet paisuntasäiliön päällä olevine pulloineen pihalle ihan huolella.
No, täytin paisuntasäiliön, pistin korkin kiinni ja ajelin kokeeksi muutaman kilometrin. Tuntui kun kone olisi käynyt välillä kolmella, mutta voi johtua siitä, kun nesteet roiskahti ympäri konehuonetta. Joka tapauksessa kaikki näytti normaalilta, eli termostaatti näkyi avautuvan ajoittain ja lämmöt pysyivät kurissa.
Mutta. Eikös tässä ole kaksi vaihtoehtoa? Kannentiiviste tai haljennut kansi/lohko? Mitäs kannattaisi tehdä?
Juke