Kirjoittaja Aihe: 206 - Käy kolmella sylinterillä, vikakoodi P0300  (Luettu 3037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

206cc

  • Vieras
Auto: 2002 206 CC 1,6 (80 kW).

Ongelmana on se, että auto pyörii kolmella sylinterillä antaa vikakoodin P0300.

Tyhjäkänti on sellainen, että välillä kierrokset putoaa niin alas jotta auto sammuu ja kierrosten ottaminen on vaikeaa. Kakkossylinterin tulppa on märkä ajon jälkeen. Edellisen omistajan toimesta tulpat ja puolapaketti vaihdettu, toisia suuttimia kokeiltu tuloksetta. Alkaa pikkuhiljaa neuvot loppumaan. Voisiko olla niin huono tuuri, että uusi puolapaketti olisi kaput?

Kaikki tulpat antaa irrallaan kipinän, millaiset jännitteet pitäisi tulla puolapaketin liittimeen? Nelosen johdin on paksumpi ja siihen tulee 12V mutta mitä pitäisi tulla muihin piuhoihin. Jos jollakin on Varkauden lähistöllä 206:nen 1,6 koneella niin voisiko kokeilla sen puolapaketilla kun ei viitsisi lotolla ostaa uutta. Mikä muu voisi aiheuttaa ko. oireet?

ATS

  • Vieras
Vs: 206 - Käy kolmella sylinterillä, vikakoodi P0300
« Vastaus #1 : 08.06.2016, 19:56:11 »
Puristusmittaus ensiksi ja senjälkeen vasta arvuuttelemaan kun kerran toimii se puolapaketti kun kerroit että kipinää löytyy jokaisesta.

206cc

  • Vieras
Vs: 206 - Käy kolmella sylinterillä, vikakoodi P0300
« Vastaus #2 : 08.06.2016, 20:53:18 »
Jep, juuri tehtiin puristusmittaus kun sain mittarin lainaan. Tulos kakkossylinterissä melkein puhdas nolla ja kaikissa muissa 15.5 bar.  :( :'( Eli todennäköisesti joku venttiili sökö. Nyt jos jollakin olisi edullista ehjää 16 v kantta myytävänä niin voitaisiin alkaa hieroa kauppoja.

206cc

  • Vieras
Vs: 206 - Käy kolmella sylinterillä, vikakoodi P0300
« Vastaus #3 : 09.06.2016, 18:55:08 »
Niinhän sieltä puuttui pala kakkosen toisesta pakoventtiilistä. Onneksi ei ole muita vaurioita, eli venttiilin ostoon. Mikä on sylinterikannen ja nokka-akseli pukkien oikea kiristysmomentti? En äkkiä löytänyt niitä netistä.