Kirjoittaja Aihe: 307 - Käynnistinmoottorin vaihto (TU5JP4)  (Luettu 20439 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EifelinJuurelta

  • Vieras
Vs: 307 - Käynnistinmoottorin vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #15 : 15.08.2019, 16:12:14 »
Auto: xxxx 307 CC 1,6 (TU5JP4).

307 cc:n startti tuli tiensä päähän eikä sulakkeen vaihtaminen isompaan enään auttanut auton käyntiin saamista. Uuden startin ostin motonetistä ja tiskillä kysymykseen halvempi(tarvike) vai kalliimpi (Valeo, alennusvaihteella) vastasin että halvempi.

Vanhan irroittaminen meni hyvin, alta tunnin lelut oli irti. Uuden asennuksessa tulikin mietittävää. Muuten uusi asettui paikalleen ok, mutta 'ylin' akun puolelta irtoitettava pultti ei kiristynyt käytännössä ollenkaan. Pulttihan tulee läpi, joten siihen varmaan toisen pultin asennus mutterin kanssa olisi paikallaan.

Mutta varsinaiseen ongelmaan, kun autoa käynnistää niin aika ilkeä narahdushan sieltä tulee. Mikähän mahtaa olla syynä? Olisikohan minun kuitenkin pitänyt ostaa se alennusvaihteinen versio, hinta oli satasen kalliimpi. Tuo tarvike startti ei eroa tuosta rikkinäisestä ulkoisesti mitenkään. Jossain foorumilla oli että tuonne starttiin olisi pitänyt laittaa rasvaa rattaisiin, en laittanut. Minkähänlaista rasvaa tuonne voisi pistää, kuparitahna?