Kirjoittaja Aihe: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)  (Luettu 6904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeotpertsa

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #15 : 13.09.2012, 21:55:31 »
Väittivät, että mitään lisäainevikakoodeja ei näkynyt, mutta tukkoisuudesta kylläkin. Nyt (raha)loukku on pesty ja Pökötti kulkee paremmin kuin ostaessa. Öljynvaihtoineen homma maksoi 500 €. Ihan järjettömiä nuo hiukkasloukut - kyllä halvalla ajaminen tulee kalliiksi!

tane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #16 : 14.09.2012, 06:04:57 »
Sinällään tuo kuulostaa hyvältä että pöntön voi pestä ja taas mennään. VAG laitteissa se pitää vaihtaa 150-200 tkm välein ja se maksaakin sen 2-3k€.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #17 : 14.09.2012, 06:49:12 »
Kuinkas paljon tällä yksilöllä oli ajettu?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Premium

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #18 : 14.09.2012, 07:37:16 »
Autobild-lehdessä nro 16/2012 oli arvio käytetystä Peugeot 307 SW:stä, tarkemmin sanottuna 2.0 HDi ESP SW -mallista. En mene tarkemmin "hiukan" masentavaan arvioon, mutta hiukkassuodattimesta sanotaan mm.: "HIUKKASSUODATIN Peugeotin huolto-ohjelman mukaan suodatin on vaihdettava 120 000 km välein. Samalla lisätään FAP-lisäainetta."

artsi

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #19 : 14.09.2012, 08:25:42 »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #20 : 14.09.2012, 09:51:56 »
Ei koske 307:aa, mutta EURO 5 ja EURO 6 -normien mukaisen ajoneuvon hiukkasloukun tulee kestää vähintään 160 000 km ja sen tulee olla testattu täyttävän vaatimukset viiden vuoden ikäisenä tai 100 000 km ajettuna.

peugeotpertsa

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #21 : 14.09.2012, 13:06:17 »
Jep. 190 700 km nyt mittarissa. Oishan se loukku pitäny vaihtaa 70 tkm sitten, mutta ku edellinen omistaja ei ollut raskinut niin siitä tässä nyt maksellaan :o

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #22 : 14.09.2012, 13:21:30 »
Paljonkos tuo loukku Peugeotilla maksaa?
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #23 : 14.09.2012, 15:34:18 »
Miksi se loukku pitäisi vaihtaa ennenkuin tulee oikeasti käyttöikänsä päähän? Toisekseen, jos se nytkin "vain" pestiin, niin mahtoi tulla halvemmaksi kuin uusi loukku.

Jos nyt oikein osaan tuon hiukkasloukun tuolta service boxista lukea, niin hinta on 585 € tai 635 € aiheen ensimmäisessä viestissä mainittuun autoon. Tuolla on kaksi eri mallia, joilla eri hinta. Maailmalta noita toki saa halvemmalla, esim. eBaysta.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012, 15:45:40 kirjoittanut Penguin »

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #24 : 15.09.2012, 08:30:17 »
Eipähän siinä autobildin 307-artikkelissa kerrottu mitään, mikä ei olisi totta ollut. Loppukaneetti oli jotenkin "osta, jos saat halvalla ja sittenkin mieluusti niin, että vikoja on korjattu".

Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #25 : 15.09.2012, 11:11:21 »
...EURO 5 ja EURO 6 -normien mukaisen ajoneuvon hiukkasloukun tulee kestää vähintään 160 000 km ja sen tulee olla testattu täyttävän vaatimukset viiden vuoden ikäisenä tai 100 000 km ajettuna.

Kyllähän ne mekaanisesti kestävät ja toiminnallisestikin, ongelmia syntyy kun moottorinohjausta tai anturitietoja mennään räpläämään lisätehon toivossa.

peugeotpertsa

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #26 : 16.09.2012, 14:28:56 »
Kyllä tukkoinen loukku oli syynä korkeaan polttoaineen kulutukseen. Nyt pestyllä loukulla ajeltu ja mitattu 5,4 l/100 km matkavoittoisessa ajossa. Tämä kulutustaso riittää mulle ihan hyvin, kun vaan saadaan muut ongelmat ratkaistua.

TEMP_ARKISTOON

Paattipojat

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #27 : 01.04.2013, 16:53:07 »
Hiukkassuodattimella ihan eri viankoodi.... Particle filter blockage tai jotain sellaista...

Jarmo

  • Vieras
Vs: 307 - Korkea polttoaineen kulutus (HDi)
« Vastaus #28 : 29.05.2019, 12:42:09 »
Auto: 2008 207 1,6 HDi.

Yksi mahdollinen skenaario on, että tankin korkin anturi on rikki (joko magneetti irronnut korkista tai itse anturi sökö), jolloin lisäaineen annostelu ei toimi. Ilman lisäainetta FAP menee tukkoon. Anturivian pitäisi näkyä testerillä.

Mitä muita syitä korkeahkoon kulutukseen voisi olla? Sekalaisessa ajossa (lähinnä lyhyehköjä 10-15 km matkoja tai pitkää moottoritieajoa) kulutus on ollut aika vakiosti reilusti yli 6 l/100 km. Ajotietokone tosin vaikuttaa aavistuksen pessimistiseltä. Onko nämä "aina alle 6l/100 km" kulutukset mitattu FAP:n kanssa  vai ilman?

Moi

Onko siis polttoaine korkissa joku anturi tai joku mangneetti?? Meinaan mulla valittaa P1435 vikakoodista ja syö ihan huolella polttoainetta tosin myös P0406 (egr)  ja P1728 vai voiko nämä muut johtua juuri egr? Se uusitaan tuossa ensiviikolla