Korjasin/korjautin noin vuosi sitten 106:n taka-akselin, joten 206:een onnistunee samalla tavalla. Eli koko taka-akseli irti, samoin vääntösauvat ja kallistuksenvakaintanko. Kynkät irti, ja akseli tukivarsineen metallipajalle, missä sorvi. Seppä painaa prässillä tukivarret irti, jotta saa akselin sopimaan sorviin. Seppä hitsaa akselin pään/päät täyteen ja sorvaa sen jälkeen alkuperäiseen kokoonsa. Prässillä tukivarret takaisin.
Sitten remonttia voinkin taas jatkaa itse, eli pösö-liikkeestä alkuperäiset laakerit ja stefat paikoilleen. Kynkkiin reiät ja kierteet rasvanipoille.
Kokonaiskustannuksista on vaikea puhua mitään, kun tuo metallimies on tuttava. Laakerisatsi maksoi 106:een noin 100 euroa, joten oletan sen olevan tuota luokkaa. Tuskimpa tuo koneistusvaihe "ei-tuttavallakaan" niinpaljoa maksa, etteikö tulisi halvemmaksi kuin valmis peruskorjattu akseliputki.
Aikaa tahtoo vaan kulua paljon, kun välineet itsellä on mitä on. Kesälomakin uhkaa loppua. Suurin osa ajasta menee vääntösauvojen takomiseen irti.
Huippuhyvän akseliputkesta kuulemma saisi, jos putken veisi pajalle, missä laakeripinnat kovakromattaisiin. Tuon kuitenkin jätin tekemättä 106:een, kun oletan akselin ja laakerin kestävän rasvailemalla.