Minä yritin vain järkeillä miksi auto latasi heti käynnistyksen jälkeen, vaikka akku oli ainakin teoriassa ladattu täyteen. En tiedä onko autossasi tai yleensäkään ensimmäisen mallisarjan 3008:ssa akun varaustilanvalvontaa, vastaavan ikäisessä 508:ssa on. Yksinkertaisimmillaan kalibroinnissa ilmoitetaan akun napajännite autolle tietyn kuormitustilanteen jälkeen. Nykyelektroniikalla tuon kalibroinnin pystyy kyllä varmasti tekemään automaattisestikin, joten voi olla täysin tarpeeton toimenpidekin, mutta Diagboxista tuollainen mahdollisuus kuitenkin löytyy.
Mitä tulee jälleenmyyjien huoltoihin, niin valitettavasti kokemuksesta on oppinut, että huoltoneuvojien puheisiin pitää suhtautua aina tietyllä varauksella.
[EDIT] Näyttää ServiceBox listaavan akun varaustilan valvontayksikön vaihtoehdoksi myös 3008:lle VTi koneella. Alustanumerolla voi asian varmistaa sinun autosi osalta, ja näkeehän sen toki siitäkin jos suoraan akun miinus-navassa on kiinni sellainen mokkula mihin kiinnittyy "ylimääräinen" ohuehko kaapeli. [/EDIT]