Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Jos vaihdat autoa usein, voi olla että 2.0 menee nopeammin kaupaksi kuin 1.6, mutta jos useita vuosia ajelee niin sitten ei varmaan mitään merkitystä. Noita on 1.6:sina kyllä yllättävän paljon myyty. Ja näin ollen myös käytettynä paljon tarjolla. Polttoaineenkulutus ei noissa paljon eroa toisistaan käytännön ajossa kuormalla.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

peuc5

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Entäpä tuo 2-tronic robottivaihteisto. Onko se hyvä vai huono laite, kun siihen niin epäluuloisesti jotkut suhtautuvat? Onko se hidas käytössä 508:ssa?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Se kannattaa käydä itse kokeilemassa. Toiset tykkää, toiset ei. Varma toiminen laatikko kuitenkin... Toki kannattaa ottaa se huomioo jos käytettyä käy ajamassa että sinne saattaa olla parannuksia sisältäviä ohjelmistopäivityksiä saatavilla.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Onko se hyvä vai huono laite, kun siihen niin epäluuloisesti jotkut suhtautuvat?

Mekaanisesti se on manuaalilaatikko. Luulisi sen olevan ainakin teknisesti kestävä.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Eikö tuo robotti ole myös ajotyylistä oppiva joten voi olla ettei koeajolla tunnu siltä mihin pystyisi?

mmoksanen

  • Vieras
Entäpä tuo 2-tronic robottivaihteisto. Onko se hyvä vai huono laite, kun siihen niin epäluuloisesti jotkut suhtautuvat? Onko se hidas käytössä 508:ssa?

Itse olen ainakin tykännyt, kolmas vuosi menossa eikä valittamista...

peuc5

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Pääsin kokeilemaan 2-tronicia. Kyseinen 508 nyökähteli jokaisen vaihteenvaihdon yhteydessä, myös isommilla vaihteilla niin paljon, että siihen kiinnitti huomiota. Voiko tuota säätää huomaamattomaksi vai onko tuo ominaisuus, johon pitäisi tottua?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Opetus uusiksi ja ei nyöki jos nostat hipun kaasua, kun haluat vaihteen vaihtuvan. Meidän 508 2tronicissa vaihdon huomaa 1 ja 2 vaihteilla mutta 2,3,4,5 ja 6 huomaa mittaristosta. Täyskaasulla ja sport asennolla nyökkimisen huomaa.
Peugeot 3008 hybrid

peuc5

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Mitenkäs tuo vaihtamisen opetus tapahtuu? Ja saako tuota diesel 1,6-koneella olevaa 2-tronicia lähtemään siis esim. ohituksissa yhtä rivakasti liikkeelle kuin manuaalivaihteinen?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Jos automaatin haluaa, niin silloin yleensä haluaa auton hoitavan sen vaihteen vaihtamisen, ilman että itse tarvitsee asiaan puuttua. Toki 2Tronic tuosta suoriutuu niinkin, mutta ei se huomaamatta tapahdu, vaan aina nytkähtää. Jos haluaa ettei nytkähdä, niin pitää keventää kaasua sopivassa kohdassa ja onko se sitten enää sitä mitä automaatilta haetaan. Onneksi näistä on suurimmaksi osaksi päästy uusissa pösöissä eroon ja korvattu momentinmuunninlaatikolla.

Alkuperäinen kysymys kestosta oli, että kestääkö yhtä hyvin kuin DSG. Olikohan tuossa aimo annos sarkasmia mukana? Ei, 2Tronic ei kestä yhtä hyvin kuin DSG, vaan paljon paremmin.

jskos

  • Vieras
Hei vain!

Onko kokemusta 7" android-pohjaisista soitin/navi/yms -laitteista? 3008 Peugeot on vaihtumaisillaan 508SW:n, ja olen katsellut noita jälkiasennettavia android-koneita, kun tulevassa on se perusmankka ja integtoitua navijuttua kiinnostaisi saada, miksei peruutuskameraakin ym. Onko kenkään foorumilainen asentanut/-nuttanut sellaista ja millaisia näkökulmia asian tiimoilta nousee mieleen?

Väittävät, että sekä konsolin että monitoimiratin nappulat toimii edelleen ja plug and play-meiningillä asentuu.

http://www.ebay.com/itm/7-Android-4-4-Quad-Core-1024x600-Car-Dvd-GPS-Navi-Radio-For-Peugeot-508-11-12-/201469259510?hash=item2ee880eef6:g:YaYAAOSwcdBWTJWg

Janne

Laguna00

  • Vieras
Ok. Luin läpi ja eka ajatus : 500$ eikä linjalähtöä?
Toinen ajatus : onko tässä mitkä "per kanava" tehot? En ajattelisikaan ostavani tuota ilman että nämä tiedot olis näpeissä.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

jskos

  • Vieras
Kiitos linkeistä ja hyvistä kysymyksistä!

Tuossa toinen vastaava, ilmoittaa että 4x45w lähtötehot. Linjatasoista ulostuloa tuskin itse tarvin.

http://www.aliexpress.com/item/Android-4-4-Two-Din-Car-DVD-For-Peugeot-508-Auto-Radio-RDS-GPS-Navi-Audio/32313454141.html?spm=2114.40010608.4.6.YSk2lu#feedback

GeekPug

  • Vieras
Olen nyt ajellut reilun vuoden tavallisella 508 SW:llä (nykyinen auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 FAP Allure), mutta koiraharrastus vie nykyään usein aika heikkokuntoisille metsäteille ja jollain aikavälillä pitää väkisin alkaa etsiä korvaajaa jossa olisi ainakin parempi maavara ja mahdollisesti lisäksi myös neliveto.

Ajattelin siis alkaa hiljalleen tarkistella vaihtoehtoja ja valehtelisin jos väittäisin ettei RXH tässä tapauksessa kiinnostaisi kovastikin. Haku ei kuitenkaan tarjonnut hirveästi tietoa ko. mallista ja sen erityispiirteistä, joten onko tuossa jotain mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon tälläiseen normaalimpaan malliin verrattuna?

Katsoin pikaisesti max. 4-vuotiaiden tarjontaa Nettiautosta ja budjettihan tuossa joutuisi venymään nykyisen hankintahintaan nähden tuntuvasti, mutta toisaalta en millään haluaisi luopua a) Pösöstä ja b) tästä kokoluokasta/varustelutasosta.