Sen lukon toiminnan voinee testata oikosulkemalla sille menevän piuhan.
Auto: 2003 307 SW 2,0 (automaatti).
Lukon toiminnan todella voi testata ottamalla katkaisijalta lähtevän liittimen irti ja työntämällä paperiliittimen kontakteihin. Omasta oli mikrokytkin mennyt totaalisen jumiin. Korjaus stapahtui seuraavasti:
1. Varaosa automaalta ja 43euroa köyhempänä kotiin
2. Takaluukku sisäkautta auki, meisseli reikään ja "kangetaan" sivulle päin
3. Verhouspanelit irti kuten yllä mainittu, alakaen saranapuolelta ja tullen sieltä osa kerrallaan alaspäin
4. Katkaisijalta tuleva johto liittimestä irti, ja neljä luukun kahvaa kiinni pitävää ruuvia kympin räikällä auki. Kahvaa pitää vielä kiinni pari kynttä, jotka pitää painaa auki. Rekisterivalojen voi antaa olla paikoillaan (minä en antanut, seurauksena rikkinäinen rekisterivalo)
5. Nypätään kahvasta kumisuojan alta varsinainen katkaisijapaketti (muovi, johon on saranoitu käyttövipu ja kiinnitetty mikrokytkin) käteen, avataan ruuvarin kärjellä mikroa kiinni pitävä kynsi ja nypätään mikro pois.
6. Uusi mikro paikoilleen ja kokoonpano päinvastsaisessa järjestyksessä