Kuten tästä viestiketjustakin lukee vanhempia kirjoituksia, niin kyllä käytäntö kertoo mistä ilmastointi 307:ssa pettää.
Lauhdutin keulalla vuosi, ja juurikin siitä tuulettimen moottorin kohdalta (keskeltä siis). Vaihto uuteen auttoi, ja omatoiminen lauhduttimen vaihto onnistui hyvin. Sen verran pitää varautua, että on uudet O-renkaat valmiina kun vaihtaa noita kennoja. Alempi kennon liitin oli hyvin hapettunut, ja kovan työn tuloksena sai putken irrotettua lauhduttimesta.
Aikaa saa varata, varsinkin jos on niitä sammuttimen kokoisia avustajia mukana, ja ennen keulan purkamista ehkä kannattaa katsella ne pultit jonkinmoisella ruosteenirroitus öljyllä. Kätevästi jäähdytin oli kiinni muoviklipseillä ja ruuvit oli piilotettuna siellä kolossa - etukautta torx 25 onnistuu. Keulapalkki on kiinni torx 40 ja omassa oli todella lujassa Yksi avain pitää laskea tappioksi tämän vuoksi. Sitten liittimet sivulla. 10mm avaimella lähti irti, varovasti nitkuttelemalla (lista 22) sai irrotettua ne putket siitä lauhduttimmesta. Helpoin työ oli vaihtaa se kenno siihen keulalle. Täyttö ja baanalle... Nyt toimii (kop kop).