Kirjoittaja Aihe: 405 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 2916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janezki92

  • Vieras
Auto: 1990 405 1,9 MI16.

Ongelmana on kipinä, joka hävisi ihan yhtäkkiä ilman mitään varoituksia. Ajoin auton kaupan pihaan ja kaupasta tullessani auto ei enää käynnistynytkään. Auto hinattiin kotipihaan ja aamulla menin heiluttelemaan johtoja ja releitä, niin kappas se lähtikin käyntiin. Noin 30 s päästä auto sammui taas ja ei ole sen jälkeen käynnistynytkään. Mistä lähden vikaa etsimään? Onko se nyt se kuuluisa YKK-anturi, joka on mennyt rikki? Missä ihmeessä se on? En sitä löydä, vaikka foorumeilta olen sijaintia lukenut. Vai mistä osasta kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

antsu

  • Vieras
Eikös 405:n sytytysvika johtunut yleensä sytytysyksikön poksahtamisesta ???

janezki92

  • Vieras
Mites kun motonet myy tarvikkeena 7 pinnistä yksikköä ja tuossa mi16 on 6 pinninen niin käyköhän tuo vai joutuuko metsästämään alkuperäisen boshin jostain.. olis vaa mukavampi tolla halvalla kokeilla eka että oisko se vika tossa sytytysmoduulissa.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Onko se nyt se kuuluisa YKK-anturi, joka on mennyt rikki? Missä ihmeessä se on?

Tämä on mahdollinen vikakohde. Jos anturi tai sen johdotus on rikki niin ei tule kipinää. Löytyy vaihteiston päältä, ohjaustehostimen pumpun luota. Eli tästä.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

antsu

  • Vieras
Mites kun motonet myy tarvikkeena 7 pinnistä yksikköä

Muistaakseni aika monta raporttia on tullut, missä Motonetin yksikkö on kiukutellut.

Omaa kokemusta ei ole.

janezki92

  • Vieras
Niin lueskelin kanssa. Mut vois kokeilla edes että antaako yhtää kipinää tolla motonetin yksiköllä ettei turhaa maksa 100 euroa uudesta boshista jos vika onkin jossain muualla.