Auto: 1999 306 1,6 Cristal (VF37ANFZE32749292, 180 000 km).
Ei ala hyvin pösömiehen ura, auto ollut minulla reilun viikon ja tästä puolet konepelti pystyssä.
Autossa oli jotain häikkää käynnistyksen kanssa alusta alkaen, startti pyörittää mutta ei aina käynnisty. Jos odotteli rauhassa virrat päällä että huoltovalot ja muut sammuivat joka kerta käyntiin. Tätä siis jatkui kaksi päivää ja aamulla ei enää käynnistynytkään.
Polttoainepumppu ei pyörinyt, eikä antanut kipinää. Uusi kampiakselin asennontunnistin kiinni ja kerrasta käyntiin. Toimi taas melkein kaksi päivää, jäin lasten kanssa Serenan pihaan. Auto kuitenkin käynnistyi sen jälkeen kun sitä heilautti vaihde päällä startaten ja päästiin kotiin. Aamulla käynnistyi normaalisti ja läksin töihin, kotiin tulin hinaten.
Varmuuden vuoksi taas uusi kampiakselin asennontunnistin ja inertiakytkimen ohitus (ei auttanut.) Ihmettelin konepellin alla virrat päällä ja jostain sattui kuulumaan outoa sirinää, ääni paikantui johonkin anturiin imusarjan vasemmassa päässä, tältä lähtee letku ilmanputsarin kotelolle. (MIKÄ ON TÄMÄ ANTURI?) Heilutin anturin liitintä ja ääni loppui, putsasin liittimen ja auto kerrasta käyntiin. Taas kaksi päivää ilman mitään ongelmia.
Tänä aamuna taas sama ongelma. Pyörittää startilla hyvin. Pensapumppu ei pyöri, johdolta saa virtaa 2,49v.? Pumpun saa pyörimään vetämällä akulta piuhan pumpun 15A tai pumpun kytkimen10A sulakkeelle. Kaksoisrele purettu, toisessa releessä ei näkyvää liikettä. Navat 1 ja 11 yhdistetty ei tapahdu mitään, napaan 11 tulee virtaa. konehuoneen maadoitukset ja anturien, ecun sekä kaksoisreleen liittimet käyty läpi.
Nyt alkaa olla ideat loppu. Mitkä ovat koneen vitaalit osat että se saa pensaa ja kipinän? Ymmärrys sähkökuvista loppuu siihen kun piuha menee ecuun. Onko ajonestolla mitään merkkivaloa tai muuta mistä sen päällä olon voi tunnistaa?(Sirullinen malli, rattilukon piirilevy ja avaimen tunnistuskäämi päällisin puolin ehjät.) Onko pösöllä ajaminen aina näin kivaa
? Apua kaivataan.