Kun taas muistaisi tarkalleen. Mitään ihmeellistä tuohon ei liittynyt. Kaikki oli ruuveilla kiinni. Edestäpäin katsottuna vasemmalla oli sähköjohto muoviklipsulla kiinni. Suoraan ylöspäin nostamalla se sieltä tuli. Sähkömoottorin liitin oli tiukassa, siinä liittimessä oli ns. varmistin, mikä piti ensin vetää ulos muutaman millin, että itse liitin irtosi.
Itse moottorin purkamisessa piti käyttää lievää väkivaltaa. Ruuvimeisselillä vääntelemällä se pääty irtoaa rungosta. Niin ja siivet täytyy irroittaa moottorin akselista. Akselin päässä oli sokka urassa. Tämän jälkeen siivet irtosi kampeamalla. Ts. akseli on tiukka reikäänsä. Moottorin akselin päähän ei kannata hirveästi takoa, ettei käy niin kuin minulle, että akselin pää paisui ja on tämän jälkeen todella tiukka. Ei tullut edes pusla pois sieltä.
En tiedä mahtaisiko tuollaisia messinkisiä puslia saada uusia jostain. Ne kannattaisi kyllä vaihtaa, mutta kuten aiemmin kerroin itselläni ei uusia ollut, joten vaseliinin kanssa kokosin uudelleen.
Kasausvaiheessa pitää varmistaa moottorin päädyn kiinnipysyminen, esim. lyömällä taltalla siihen kohtaan missä moottorin runkoon on löyty tehtaallakin. Raudan pitää vähän paisua.
Eihän tässä täydellisiä ohjeita tullut, mutta kun ei aina tiedä mitä kysyjä haluaa tietää. Jollekin joku asia on itsestäänselvyys, kun taas joku toinen seppä ei ole menetelmästä koskaan kuullutkaan.