Kirjoittelin viikonpäivät sitten 106:n polttoainepumpun toimimattomuudesta. Ei kyllä toimi vieläkään. Asia on edennyt siihen vaiheeseen että olen todennut että kaksoisreleen toinen tolppa ei vedä josta seuraa, että polttoaineen syöttö ja myös puola jää ilman jännitettä. Releen toinen kela maadottuu suoraan runkoon mutta toinen hakee maita ECU:n kautta tai pitäisi hakea.
Kokeiltu toisella ohjausyksiköllä ja toisella releellä ei syty. Kun maadottaa kaksoisreleen kelan suoraan akulle niin polttoainepumppu ja sytytyspuola saa sähkönsä, mutta boksi ei silti varmaankaan anna puolalle ohjausta (katko ensiöpuolta). NYT SITTEN KYSYMYS: Pitkähkön päänraapimisen jälkeen rupesin tutkimaan ohjaamon puolta ja kojelaudan alta löytyi pienehkö musta rasia johonka menee pistokkeella muutama johdin, onkohan se nyt sitten jonkunlainen vastaanotin joka kommunikoi virta-avaimen kanssa ajonestolaitteistona? Ainakin kuoressa oli maininta muun muassa "125 KHz" elikä jotakin taajuuteen viittaavaa. Mitenköhän tämänkin asian sitten selvittäisi? Jos hankkii uuden "vastaanottimen" niin sehän ei sitten varmaankaan kommunikoi nykyisten avainten kanssa.
Pitäneeköhän ruveta kiinnittämään hinausköyttä vaan keulille ja luovuttaa propleema viisaammille merkkihuoltoliikkeessä, on vain pitkähkö hinausmatka. Jos jollakulla on edes jotakin tietoa systeemistä niin olisi ihan mukava tutkiskella asiaa eteenpäin auto kun ei ole tällä hetkellä liikenteessä. 57 000 km takana ja muutenkin loistokunnossa, jotenka ei vielä valmis hävitettäväksi. Mielenkiintoiset varaosahinnat muuten sähkö osilla kyselin boksin hintaa, oli karvan alle 1000 euroa.