Uusi kevät, uudet kujeet. Kävin hakemassa jarrumäntätyökalun ("Audi/Ford", Biltemassa numero 19234) ja kokeilin 407 1.8 TRW jarrujen jarrusatulaan ja mäntään. Ei se nyt ihan siihen tehty ollut, mutta työn sai tehtyä ilman muokkaamisia.
Se mäntään tuleva pyöreä kappale on kaksipuoleinen. Käytin suurempaa puolta. Männän loviin tulevia tappeja pitäisi ehkä vähän viilata kiilamaiseksi ettei mäntää vastaan tuleva osa jää vinoon, mutta toimi se ihan sellaisenaankin. Kierteen nousu tuntui selvästi loivemmalta kuin männän kierre, eli kun ruuvatessa mäntä painui sisään, piti työkalua (kromattua osaa) kiristää toisella kädellä lähes samaa tahtia. Jos kiristämisessä haluaa käyttää kiintoavaimia/lenkkejä, suurempi krominen osa vaatii koon 24mm ja pienempi on 19mm.
Työkalun sovitus paikalleen otti pienen hetken, ainakin näin ekakertalaiselta. Jarrusatula ei juurikaan käänny ylä- ja alareunassa olevien vaijereiden/letkujen takia. Laitoin ensin ilman mustaa levyä ja työnsin levyn jälkikäteen edestä päin. Luultavasti on tarkoitettu että levy olisi jarrusatulan puolella, siis takapuskurin puolella, mutta tuolloin työkalu tuntui menevän mäntään nähden vinoon.