Ja lisätään vielä muita huomioita automaatin (tarkoitan nyt AM6 -laatikkoa) ominaisuuksista jotka voivat vaikuttaa tärinään:
- Paikallaan ollessa, vaihteenvalitsin D-asennossa ja jarrua painettaessa, vaihteisto kytkee vapaalle. Ts. tilanne on sama kuin vaihteenvalitsin asennossa N. Kun jarru vapautetaan, vaihde kytketään päälle ja auto alkaa ryömiä...
- Em. toiminta on hieman erillaista kylmällä vaihteistolla koska "lämmitysmoodi" muuttaa laatikon käytöstä. Ainakaan tuo meidän AM-6 laatikko ei tipauta siis N:lle jos vaihteiston öljyt ovat kylmät.
Toisaalta pitää sanoa, että yhdessäkään omistamassani automaattivaihteisessa autossa, tai ne jossa olen ollut kyydissä (oli sitten kyseessä Peugeot tai joku muu merkki), ei automaatista aiheutunut "tärinä" ole ollut häiritsevää eikä edes kovin havaittavaa. Toki omia kokemuksia on vähemmän dieseleistä...
Jos tuo tärinä aiheutuu
todella vaihteistosta niin itse olisin ainakin huolestunut siitä
.
Suosittelisin ko. tapauksessa tekemään aivan
omakohtaisen vertauksen toiseen vastaavaan autoon koska mielestäni tälläiset "aistinvaraiset" tuntemukset ovat aina riippuvaisia ihmisistä. Toinen henkilö voi pitää samaa aistimusta hyvinkin häiritsevänä kun taas joku toinen ei edes välttämättä huomaa/ aisti sitä.
Tällä ehdotuksella ei ole tarkoitus "aliarvioida" arvon foorumin kayttäjien aistimuksia
. Täältä saa yleensä todella asiallista palautetta sekä apua kysymyksilleen mutta kuten sanoin, monet asiat vain koetaan eri tavoin.