Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)  (Luettu 27769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #60 : 13.08.2013, 16:45:32 »
Eikös tähän kyseiseen laatikkoon suositella huuhteluvaihtoa? "Venttiilipöytä" tukkeutuu muuten ilmeisesti kovinkin herkästi. Siitä lienee tuo Powermaticin korkeahko hinta.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2013, 16:48:35 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #61 : 13.08.2013, 17:08:43 »
... eihän tossa tullut työlle hinta kuin 20e :) jonka kyllä maksaa.

Aika hankala arvioida tuota työn kustannusta tai kohtuullisuutta kun ei tiedä kuinka paljon öljyä tuohon vaihtoon on käytetty. Jos vain vaihdettu pohjapropun kautta tulevat, niin siinä tapauksessa aika paha litra hinta öljyllä, vaikka työn osuus olisi kuinka pieni tahansa. Jos taas huuhtelemalla (jota epäilen) niin sitten halpaa. Tiedätkö mitä öljyä tuonne laittoivat?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #62 : 13.08.2013, 17:34:41 »
Eikös tähän kyseiseen laatikkoon suositella huuhteluvaihtoa? "Venttiilipöytä" tukkeutuu muuten ilmeisesti kovinkin herkästi. Siitä lienee tuo Powermaticin korkeahko hinta.

Missä suositellaan huuhteluvaihtoa? Maahantuojahan ei ilmoita vaihtoväliä. Mistä olet saanut tuon venttiilipöytä tukkeutuu tiedon?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #63 : 13.08.2013, 17:37:51 »
Motonetista saa mobilia 13.xx eur litra. Käy lähes kaikkiin am6 laatikoihin. Löytyy pösön ja citikan varaosaluettelosta.
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #64 : 13.08.2013, 17:50:54 »
Missä suositellaan huuhteluvaihtoa? Maahantuojahan ei ilmoita vaihtoväliä. Mistä olet saanut tuon venttiilipöytä tukkeutuu tiedon?

Harkitsin keväällä Volvon hankintaa jossa oli tuo sama laatikko. Googlettelin askista muutaman illan ja tuohon johtopäätökseen tulin. Samalla myös päätin sen, etten hanki autoa ko. askilla jos öljyjä ei ole säännöllisin välein vaihdettu  ;D

[EDIT]
Tässä linkissä on muuten Volvon ohje öljynvaihdosta.
Tässä linkissä on ohjeet öljytasontarkastukseen.

Eivät välttämättä pösön kanssa toimi, kun kyseessä on kaiken lisäksi AWD -malli.
[/EDIT]
« Viimeksi muokattu: 13.08.2013, 18:02:28 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #65 : 13.08.2013, 20:46:46 »
Huuhteluvaihdoksihan tuo on tulkittava. Minä olen löytänyt tiedon että Volvossa tuon automaatin öljynvaihtoväli on 80 000 km. Kaikki automaativaihteistot ovat yhtä huonoja ostoksia jos öljyjä ei ole vaihdettu, ei vain am6.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #66 : 13.08.2013, 21:45:46 »
Volvoissa tuo vaihto tehdään "huuhtelemalla" koska niissä se on helppo tehdä. Ei kuitenkaan kannata sotkea tätä tapaa Peugeotiin koska huuhteluvaihto on ainakin 407:n kohdalla hankala ja monille jopa mahdoton suorittaa. Joten monasti vaihdetaan vain se mitä tuolta ulos saadaan...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #67 : 13.08.2013, 21:46:46 »
Ei kai se silti sitä tarkoita etteikö se olisi hyvä tehdä, vaikka se olisikin vaikea toimenpide? Helpompihan se kait Volvossakin olisi tiputtaa vanhat pois ja laittaa uudet sisään.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #68 : 13.08.2013, 21:51:31 »
No tottakai huuhtelemalla jos vaan onnistuu. Mutta kun ei olekaan Pösössä niin yksinkertaista :( Volvoissa taas on. Siitä tuo ero, kyllähän tuon eron näkee jo työohjeitakin katsomalla...

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #69 : 15.08.2013, 11:41:45 »
Työohjeet olis kiva nähdä tuohon pökön ölpän huuhteluvaihtoon??? Oon googlettanut, ei löydy minun etsinnällä...

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #70 : 15.08.2013, 13:17:59 »
Sovella tuota Aksun 1. linkin ohjetta. Eikös tuossakin laiteta aina 2 litraa kerralla ja annetaan valua ulos. Eli öljyt ulos ja uudet sisään, auto käyntiin ja vaihdekepin liikuttelu kaikiin vaihtoehtoihin ja vielä sport- ja talvinapitkin samoin. Välillä vaikka ajoa niin pitkästi kun itse haluat ja taas öljyt ulos ja uudet sisään.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #71 : 15.08.2013, 13:30:06 »
Ok. Taidan jättää luotettavan nykyisin käyttämäni autokorjaamon tehtäväksi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #72 : 15.08.2013, 18:05:42 »
3 litraa 60 tkm välein riittää. Jos saat satasella, niin ei kannata ryömiä auton alle. Mobilin JWS 3309 öljyä ja uudet tiivisteet 40 euroa, työlle 60 euroa. Vaihteistön lämpötilan voi mitata infrapunamittarilla (noin 65 astetta), jos ei ole testeriä. Tarkempi ohjeistus on ollut jo aiemmin kerrottu eksaktisti  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Petri

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #73 : 09.02.2016, 22:10:33 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, AM6-automaattivaihteisto, n. 400 000 km).

Kolmoselta neloselle vaihdossa kierrokset heittelee 200-300rpm edestakaisin pari kertaa, aivan niinkuin vaihde ei kytkeytyisi kunnolla. Tämän tekee aivan pintakaasulla ajettaessa D:llä. Reilummalla kaasulla ei mitään oireilua. Vaihteet kytkeytyy pehmeästi ilman luistoa. Manuaalipuolella ei tee tuota, vaan kytkee nelosen heti. Ajettu nyt n.400tkm, eikä öljynvaihdosta mitään tietoa. Kannattaako niitä enään näillä kilometreillä vaihtaa, vai meneekö vaan huonommaksi?

Autossa ahtovuoto imuputken Y-haaran tiivisteistä ja taaempi egr jumissa (molemmat egr:t tulpattu). Vaikuttaako nämä vaihteiston toimintaan?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #74 : 09.02.2016, 22:35:57 »
Kannattaa vaihtaa öljyt, mutta tuo "tuninki" voi vaikuttaa moneen muuhunkin autossasi. Hienoa, että auto on saavuttanut 400 tkm rajapyykin ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -