Kirjoittaja Aihe: Turvalaitteiden johtojen korjaaminen  (Luettu 8643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Turvalaitteiden johtojen korjaaminen
« : 24.04.2009, 22:19:52 »
Kannattaa poistaa alkuperäiset liittimet ja tinata johdot yhteen ja eristää ne kutistesukalla. Vika ei aiheuta bagien laukeamista, mutta ei ne toimi myöskään kolarissa jos vikavalo palaa.

Peugeotin korjaamokirjallisuus kieltää ehdottomasti ohjausyksiköltä räjähdepanoksia sisältäville turvajärjestelmän osille kulkevien johtojen korjaamiseen millään tavalla. Sallittua 306:n tapauksessa on ainoastaan seuraavien johtojen korjaaminen: ohjausyksikön virransyöttö, varoitusvalot, diagnostiikkaliitin ja etumatkustajan turvatyynyn katkaisin. Korjaustavaksi em. tapauksissa sallitaan vain kutistemuovisukalla suojattu puristettava holkkiliitos (Raychem), ei juottamista.

Näin siis virallisten ohjeiden mukaan. Joku muu voi perustella, miksi näin on.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2009, 01:07:21 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 028
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Turvalaitteiden johtojen korjaaminen
« Vastaus #1 : 25.04.2009, 10:53:33 »
Näin siis virallisten ohjeiden mukaan. Joku muu voi perustella, miksi näin on.

Teoriassa sähköjuottimella on pienen pieni mahdollisuus aiheuttaa kipinä tuohon johtoon tinauksen yhteydessä. Ja varsinkin jos juotin on sellainen halvan mallinen joka liitetään suoraan (maadoittamattomaan) töpseliin eikä asianmukainen juotosasema, riski sähkövuotoon kasvaa - puhumattakaan jos juotin on jopa viallinen :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: Turvalaitteiden johtojen korjaaminen
« Vastaus #2 : 25.04.2009, 11:05:20 »
Tuo korjauksen salliminen siis koskee muutenkin vain muita kuin räjähteisiin kulkevia johtoja (juottaminen kielletään kaikissa). Eli siis noita tiettyjä johtoja ei saa korjata millään tavalla...
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

antsu

  • Vieras
Vs: Turvalaitteiden johtojen korjaaminen
« Vastaus #3 : 25.04.2009, 11:09:29 »
Arvaus: Korjaajia on monenlaisia ja tehdas ei voi ottaa vastuuta korjatun tyynyn toiminnasta. Siksi korjaus kielletään lähes kokonaan. Voi olla vielä tyyppihyväksyntäasioitakin kuvioissa.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: Turvalaitteiden johtojen korjaaminen
« Vastaus #4 : 25.04.2009, 11:37:32 »
Kyseessä on ilmeisesti nämä oranssit johdot jotka kulkee räjähdyspanoksiin niin turvavöiden kuin tyynyjenkin.