Kirjoittaja Aihe: Peugeot Hybrid Air  (Luettu 21040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #45 : 07.02.2015, 00:19:14 »
Mun mielestä on tehokkaampaa puristaa sitä paineakkua hydrauliikalla,se paine akku on periaatteessa sylinteri jossa on teräsjousi,paitti että se jousi on ilmanpaine.Hydraulipumpussa ja moottorissa vaan on tuollaisessa toteutuksessa vähemmän tehohäviötä.Ei sen puolen kyllähän ydinvoimaloissakin on höyrynpaine ja turbiinit tuottamassa sähköä suht tehokkaasti,nämä nyt on mun mietintöjä eikä varmaan mitenkään oikeita välttämättä.


Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #46 : 07.02.2015, 00:30:44 »
Häviöistä en sanoisi varmaksi, sillä hydraulitoteutuksessa on kyllä enemmän häviötekijöitä (mm. suurempi viskositeeti ja painehäviö), kuin pneumatiikkatoteutuksessa. Hydraulimoottorin hyötysuhdekin jonkin verran pienempi, kuin pneumaattisen turbiinin.

Höyrytyrbiiniahan BMW kehitti. Pienissä yksiköissä vaan taitaa lämpöhäviöt olla esteenä.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #47 : 07.02.2015, 00:34:06 »
Niin saattaa olla,ei oo mulla varmuutta,tallissa vaan mulla 15kw ruuvikompura ja sillä ku pyörittää puuilosta ostettua vinkua niin tuntuu tosi huonolta hyötysuhe.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #48 : 07.02.2015, 01:10:17 »
Vaihda se lamellivinku turbiinivinkuun niin homma näyttää valoisammalta. Suurempi momentti ja pyörintänopeus pienemmällä ilmankulutuksella ja puru lentää.

esim.
www.dynabrade.com/pdf/lit/D00.06.pdf
http://www.usinenouvelle.com/expo/petite-meuleuse-droite-lsa-81-p196525.html

Käteenkin paljon miellytävämpi tuollainen, melutasokin matalampi.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2015, 01:13:25 kirjoittanut Benkku »

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #49 : 07.02.2015, 01:36:52 »
Niin pitäs ostaa parempi,mut aikas vähän käyttöä verrattuna esim pulttimopo tai paineilmaräikkä.Ne mulla onkin ir:n vehkeitä.Mistähän noita kannatas kysyä noita turbiinivinkuja ja semmoista iskevää räikkäväännintäkin tekis miel kokeilla.Vähän aiheesta tais lipsua.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #50 : 07.02.2015, 01:49:07 »
No vaikka tuolta.
http://www.pneumacon.fi/deprag_suorahiomakoneet.html

Tosin kyllä Ingersoll-Randillakin on/olisi jos se mieluinen merkki.