Kirjoittaja Aihe: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta  (Luettu 5271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
EMP2, PSA Peugeot Citroën's new global modular platform

PSA Peugeot Citroën is introducing a new-generation platform the EMP2, or Efficient Modular Platform, in 2013. The Group's platform policy initiated in 1998 enhances vehicle diversity, shortens time-to-market and optimises production capacity. The platform approach is also effective in reducing weight and fuel consumption and increasing quality and economic competitiveness. All new C- and D-segment models will be built on the EMP2 and the platform will in the long term account for half of Peugeot and Citroën vehicles sales worldwide.

EMP2 development

When reviewing the upgrade of its PF2 and PF3 platforms in late 2008, the Group decided that the best solution would be to replace them by a single, new-generation platform offering broad geographic reach and breakthrough modularity.

EMP2 is an optimised response to several objectives:         

  • coverage of all world body styles, namely the C, D, F and premium segments
  • modular design for cross-range component use and grouped volumes
  • major advances in weight and fuel-consumption reduction
  • innovative tech choices to enhance vehicle features
  • technical compactness for greater exterior styling freedom.
The strategic new platform will, as early as 2013, with the launches of the New C4 Picasso and 308 replacement, serve as a showcase for the Group's technical and manufacturing abilities while meeting the main needs of the world auto markets.

Diverse global product offer

The Group will use the modularity of the new platform to develop a diverse range adapted to customer expectations, including:

  • Family cars (short and long)
  • Coupés
  • Estate cars
  • MPVs
  • SUVs
  • Light commercial vehicles


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #1 : 17.05.2013, 15:59:05 »
EMP2-alustan esittelyvideo: http://www.youtube.com/watch?v=h4Xqa1_wIu0

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #2 : 17.05.2013, 20:49:32 »
Alustassa näyttää olevan yhdystukiakselisto takana, alustan kuitenkin kerrotaan soveltuvan myös lippulaiva malleihin. Tarkoittaako tämä että jatkossa ei tulla näkemään monivarsituentaa taka-akselilla muuta kuin hybridi versioissa? Tämä kyllä olisi harmillista ajo-ominaisuuksien kannalta.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #3 : 17.05.2013, 23:59:55 »
Eikö monivarsituenta ole yliarvostettua?

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #4 : 18.05.2013, 00:16:58 »
Sanoisin että kyllä. Rättärin ajoista alkaen paras tuenta joka pitää pyörän joustossa oikeassa linjassa koriin suhteutettuna on yhdellä tukivarrella tehty ratkaisu. Sama ajatus on Pösössäkin ollut iät ajat. Miksi siitä piti päästä pois?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #5 : 18.05.2013, 02:00:08 »
Eiköhän tuo modulaarisuus tarkoita myös sitä, että erilaisille akselistoratkaisulle voidaan luoda omat modulinsa. Jotenkin tuossa videossa näkyvässä pohjalevyssä on tarpeettoman korkea keskitunneli. 508:ssa tykkään siitä, että kohouma takapenkin keskipaikan kohdalla lattiassa on liki olematon.

Benkku

  • Vieras
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #6 : 18.05.2013, 16:18:26 »
Eiköhän tuo modulaarisuus tarkoita myös sitä, että erilaisille akselistoratkaisulle voidaan luoda omat modulinsa.

Kyllä, juuri noin. Takamoduuli, jossa kiinnitykset kullekin akselistoratkaisulle.

<clip>
Eikö monivarsituenta ole yliarvostettua?
</clip>

Ei ole, monivarsituennan avulla pyörän pystykallistuma ja auraus mm. suhteessa korin kallistukseen saadaan optimiksi.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #7 : 18.05.2013, 23:40:21 »
Eikö monivarsituenta ole yliarvostettua?

Ehkä menee peruskäyttäjän kannalta hifistelyksi, mutta hifistit ovat asia erikseen.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Benkku

  • Vieras
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #8 : 19.05.2013, 06:06:43 »
No ei monivarsituentaa yleensä 'perusvehkeisiin' laitetakaan.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #9 : 28.11.2013, 16:58:02 »
Seuraava auto johon EMP2 laitetaan...

A €90 million investment for a new C segment vehicle

Rennes Production Plant
28/11/2013 | Paris

At a meeting today of the Works Council of PSA Peugeot Citroën's Rennes-La Janais plant, Denis Martin, Executive Vice President, Industrial Operations, and Gilles Le Borgne, Executive Vice President, Research and Development, announced a capital expenditure programme to support production of a new vehicle at the plant.

The €90-million investment will be dedicated to the production of a Peugeot badged C-segment vehicle that will replace the current Peugeot 5008.

The new model will be built on the EMP2 platform, which already cost €630 million to develop. It will begin to roll off the Rennes production line in mid-2016, before coming to market at year-end in Europe and the rest of the world.

Production volumes are expected to reach 70,000 units a year as from 2017, lifting the plant's total output to more than 100,000 vehicles a year at that time.

Commenting on the announcement, Mr Martin said: "I am particularly pleased today to confirm the decision to produce a new vehicle at the Rennes plant, as Philippe Varin promised in November 2012. The Group has made firm commitments as part of its new social contract, in particular as concerns the production of new vehicles in its French plants. We are demonstrating that these commitments are being met."
Peugeot RCZ HDI FAP

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: EMP2, PSA Peugeot Citroënin uusi modularinen alusta
« Vastaus #10 : 28.11.2013, 17:52:05 »
Jännää etteivät tee tuota Pösöä Vigossa missä tehdään EMP2 C4 Picassotkin.