Kirjoittaja Aihe: 306 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 6786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jerppe1981

  • Vieras
Auto: 2000 306 2,0 HDi.

Starttaa huonosti, ei lähde käyntiin? Startti vaihdettu eikä auttanut mitään, voiko olla jako hypännyt sekaisin?

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Onko vaikutusta onko moottori kylmä/lämmin?  Mä lähtisin moottorin eli tarkemmin eculle menevästä lämpötila-anturista.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Oletko "virittänyt" kolarikytkimen, hyrrääkö polttoaineen siirtopumppu virrat päällä?

Pasha

  • Vieras
Auto: 2000 306 2,0 HDi.

Minä vastailen vuorostaan tästä käyntiin lähtö ongelmasta... Jep, siirtopumppu pelaa surisee kun vääntää virrat päälle eli kolari kytkimen voi sulkea pois. Mites ajonesto katkaiseeko se just tuon siirtopumpun toiminnan vai mitäs se estää? Mitään vikakoodia ei ole muistissa ja sinäänsä jännä vaikka nyppii anturin johtoja irti niin mitään ei muistiin jää... Pitäisikö moottorin lähteä käyntiin et ne jäis muistiin, että pelkkä starttaus ei riitä?  Mitkä on ne kaksi anturia siinä korkeapainepumpussa? Voiko vika olla niissä? Jako on entisen omistan toimesta tarkastettu ja oli kohdillaan. :)

Samin kirjoitukseen, että auto ei meinaakaan lähteä käyntiin. Pyörittää kyllä nyt normaalisti. Laiskaan pyörittämiseen syy oli jumissa oleva laturinhihna pyörä. Tuli ostettua kyseinen auto tuossa kunnossa, että on sammunut ja ei lähde käyntiin. ;) Ja nyt pitäisi ratkaista ongelman syy. :)

micco

  • Vieras
Tarkista moottorin johtosarja näin ensiksi. Eli moottorin ECU:lta lähdet kuorimaan suojaa pois. Ainakin 406 HDi moottoreissa vanhemmiten noissa katkeilee johtoja ja se ilmenee esim. näin.

Pasha

  • Vieras
Pitääpä tarkistaa tuo johtosarja.

Pasha

  • Vieras
Päivitelläänpä tätä.. eli vika on paikannettu bsi yksikköön.. Mitä testerillä tuota autoa on testattu niin bsi ei vastaa. Boksin käytin auki ja se siemensin rele testattiin ja se toimi. Tuo bsi ei varmaan passaa muusta autosta  tai pystyykö kahdesta kasaan yhden toimivan :o

Niin ja missähän hinnoissa liikkkuu uusi??

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Haulla löytyy aiheesta. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57380.msg238130#msg238130.

Onko auton koodikortti tallessa ?

Pasha

  • Vieras
Ei toimi tuo linkki... On tallessa se koodikortti

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Ylläpito valvoo ja linkki toimii.... Marmoritiskiltä kysymällä uuden bsi hinta selviää, kustantaa todennäköisesti useita satasia + sovittaminen auton ecu:n koodikortin tiedoilla.
Ebay.ssahan noita on joskus uusiakin myytävänä, parilla kympillä. Uusi väärällä koodilla koodattuna löytyypi täältä.

Pasha

  • Vieras
Teenkö tolla sun uudella mitään jos on kerta jo kerran koodattu? noita ei sitten saa "nollatua" et sinne sais ajaa uudet tiedot.. Uutta en viitsi edes kysyä kun ei tuo auto niin huippu ole et siihen viitsii hirveitä sijottaa.

Jos käytetyn hommaan niin Riittääkö et hommaan bsi ja ohjainyksikön samasta autosta? Mites virtalukko tartteeko sitä vaihtaa?

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Haulla löydät "nollaus" keskustelun. Ei ne ole kiveen hakattu vaikka korjaamolla niin väittävät. Jos käytetyn saat homattua ota se avaimella ja esim teippaat saamasi avaimen trasbointer tunnistimeen niin voit kokeilla vanhalla avaimella jonka jälkeen käynti testerillä sovittaa vanhan avaimen. -98 jälkeen käynnistyksen esto on pakollinen.

Pasha

  • Vieras
Passaako nuo osat citroenista?? Tiedossa ois bsi,avain,ohjainyksikkö citroen xsara:sta  joka ois samalla hdi myllyllä..
« Viimeksi muokattu: 26.01.2013, 16:07:34 kirjoittanut Pasha »

Peugeot306

  • Vieras
Auto: 2000 306 2,0 HDi.

Onko ko. auto varustettu ajonestolla? Ostin auton lokakuussa. Vaihdettiin vilkun rele ja puhaltimen moottorin vastus. Ajettu on ja toimi hyvin. Jakopää ja hehkut vaihdettu 20 000 km sitten.

Vaimo meni autoon ja laittoi avaimen virtalukkoon. Hätävilkut vilauttivat kerran. Ei lähde käyntiin. Pyörittää, mutta ei edes lupaa. Akunkenkää irroteltu, mutta ei auta. Auto ollut tutullani pari vuotta eikä tätä ole hänelle sattunut. Toimi siis moitteettomasti ja lähti heti käyntiin ilman ongelmia tähän asti. Keskuslukitus avaimesta kaukosäädöllä toimii. Onko vinkkejä?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
-akun varaus? Lataa akku ja kokeile uudestaan
-inertiakytkin? Löytynee rintapellin luota.
-käynnistyksen esto on avaimessa
-sulakkeiden kunto, etenkin moottoritilan isot sulakkeet?
Audi A4 Tdi Q