Arkistoitu ohje: 306 - Kytkimen vaihto (TU)
Auto: 1998 306 1,6 XR (VF37BNFZE32597630, TU5JP, DAM 8036/09.11.1998, 310 032 km).
Englishman on hyvin dokumentoinut tekemänsä kytkinrempan samanikäiseen 1,4-litraiseen (TU3) Pösöön. Onko suuria eroja tuolla linkissä olevalla kytkimellä verrattuna tähän 1,6-litraiseen versioon?
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=46091.0Mistä kannattaa tilata osat? Levy, asetelma ja painelaakeri. Lisäksi vaihtoon menee vetoakseleiden stefat, vasen raidetangon pää ja koiranluut. Ilman tuota raidetangon väljää päätä olisi pösö saanut eilen leiman taas vuodeksi. Onko joku valmistaja jonka kytkinpakettia kannattaa välttää? Pikaisella hakemisella löytyi ainakin Bolk, Valeo, Sachs ja Luk.
Ensimmäisenä pomppasi googlella näkyviin
http://www.mister-auto.fi/. Onkos kenelläkään kokemusta tuosta firmasta?
Auto seisoo toistaiseksi odottamassa kytkinremppaa. Painelaakeri rupesi ääntämään varmaan yli 400 km sitten. Aluksi oli sellainen rahina, mutta nyt muistuttaa luistavaa hihnaa metallisella kirskumisella säestettynä. Ääni on pahempi kytkin ylhäällä ja vaimenee/muuttuu, kun kytkinpedaalin painaa pohjaan. Kannattaako varautua myös suurempaan remonttiin, kuin pelkkä levy, asetelma ja painelaakeri?
Parin viikon sisään olisi tarkoitus saada taas ajokuntoiseksi. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.