Kirjoittaja Aihe: 306 - Kytkimen vaihto (TU)  (Luettu 5978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 966
Vs: 306 - Kytkimen vaihto (TU)
« Vastaus #15 : 14.03.2016, 00:49:47 »
En tiedä, miltä tuo 306 näyttää mutta jos siis ensin lukituspultit on löystetty (6 tai 8mm veikkaisin) niin ehkä öljyproppuavaimella pääsee vääntämään nivelen ja tukilaakerin pesän välisestä raosta niin voimakkaasti että laakeri naksahtaa liikkeelle. Öljyproppuavain on hyvä koska siinä on 4-kantti joten se kampeaa enemmän kuin 6-koloavain. Toinen juttu on, saako sitä laakeria mistään irto-osana. Joka tapauksessa kun se on irrotettu pesästään, saa pesän putsattua hiekkapaperilla ja laakeri menee nätisti paikoilleen.

Tässä Moton satsi: http://www.motonet.fi/fi/tuote/804028/Oljytulpan-avainsarja-38-18-osaa
« Viimeksi muokattu: 14.03.2016, 00:57:31 kirjoittanut fluxpur »

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 306 - Kytkimen vaihto (TU)
« Vastaus #16 : 14.03.2016, 10:00:31 »
Saahan noita laakereita. Koko 30x55-13.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 306 - Kytkimen vaihto (TU)
« Vastaus #17 : 15.03.2016, 11:53:37 »
Laakeri löytyi, kokonaiset 11 e maksoi. Vaihto ei ollu pahakaan homma lopulta, kun antoi lämpöä sopiviin paikkoihin. Asensin laakerin ja lukitusholkin ensin vetoakseliin ja pulttasin sen alumiinikorvakon lohkoon kiinni. Sitten vähän lämmintä laakeripesään, niin sujahti kertapainaisulla laakeri pohjaan ja vetoakselin pää vaihteistoon.