Kuljettajan puoleinen johtosarja tulee aika ulos korista kun sitä hiukan nyhtää.. Liitoksen saa melkolailla sisäpuolelle.
Korin ulommaisesta aukosta liittimen juureen mitattuna kertyi pituutta n. 15 cm ja johtojen rikkinäisten osien katkaisemisen jälkeen jäljelle jäi n. 10 cm, joka vielä riitti työskentelyyn. En uskaltanut repiä sitä sieltä enempää, kunnei suosiolla enää liikkunut. Sisäpuolella tosin taitaa olla joku kiinnike, joka pitää johtonippua paikallaan, joten ei kai sitä vetämällä rikkikään helposti saa.
Kuljettajan oven johtosarjan vaihto onnistui hyvin. Kotelorakenteen sisälle varastoimani "ylimääräisen" osan johtosarjan pituudesta niputin vielä eristysnauhalla, joka suojanne sitä myös hiukan kulumiselta. Olisi siitä n. metrin pituudesta toki voinut lyhentääkin oman maun mukaan...
Seuraavaksi on vuorossa etumatkustajan oven johtosarjan tutkiskelu ja kytkentöjen selvittäminen. Näyttäisi, että vain muutamasta johdosta on eriste vaurioitunut hieman, joten sen voisi niiltä osin vielä korjatakin kelvollisesti, eikä koko johtosarjaa tarvitsisi uusia vielä vuosiin. Tosin pari johdinta on mahdollisesti oikosulussa (kaiuttimien johdot).
Myös keskuslukitusongelma viittaisi ongelmaan oven johtosarjassa:
- keskuslukituksen käsky ohjausyksiköltä (siis kuljettajan ovelta tai kaukosäätimeltä) avata/lukita lukko ei kulkeudu perille asti etumatkustajan ovelle
- ovia ei saa keskuslukituksella lukittua, vaan ne avautuvat heti uudelleen, koska järjestelmä tunnistaa (aivan oikein), ettei etumatkustajan ovi mennytkään lukkoon
- ovet saa lukittua keskuslukituksella, kunhan ensin lukitsee etumatkustajan oven (siis signaali etumatkustajan ovelta ohjausyksikölle lukon tilasta kulkee kyllä)
- keskuslukitus toimii normaalisti etumatkustajan ovesta käytettynä
Joten saattaa olla, että on kuitenkin helpompaa vaihtaa koko johtosarja, jollei rikkinäisiä kohtia johdoista pysty tunnistamaan ja luotettavasti korjaamaan. Kuljettajan ovessakin pari johtoa oli rikkii ihan siitä liittimen valetun osan päästä/sisältä.