Kirjoittaja Aihe: 207 - Savuttaa (HDi)  (Luettu 12624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ArDee

  • Vieras
207 - Savuttaa (HDi)
« : 07.09.2015, 12:25:59 »
Auto: 2009 207 1,6 HDi 90 (9HX, 130 000 km).

Ei mennyt katsastuksesta läpi. Viromies sano että kone savuttaa, että tälläsiä nämä ranskalaiset.

Mitenköhän tyypilistä tällanen? Ja missäköhän vika, kalliskin ?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #1 : 07.09.2015, 12:38:20 »
Tuskinpa siinä sen suurempaa vikaa on kuin vaan liian kevyellä kaasujalalla ajeltu ennen katsastusta. Muutama ripeä kiihdytys sinne yli 4000rpm tai jokunen kilometri ajoa pienellä vaihteella niin pakoputki puhdistuu noesta ja haet leiman paperiin.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

ArDee

  • Vieras
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #2 : 07.09.2015, 12:44:27 »
Niin tuli itsellekin just se mieleen että körötelin aamulla töihin, ja puolen päivän aikaan ajoin pari kilsaa tohon asemalle...että oliko kylmä kone. Soitin sinne katsastusasemalle ja mainitsin asiasta, mutta olivat sitä mieltä ettei siitä johtuisi, kun vuosi sitten katsastuksessa meni rimaa ipoen ali, k arvo silloin 1,4 nyt 2,3.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #3 : 07.09.2015, 13:30:38 »
Meillä myös tuollainen auto aikaisemmin ja muut ovat 100% oikeassa. Noenpoistoa kaipaa, eli kone ensin lämpimäksi ja vasta sitten  pienemmällä vaihteella suuremmilla kierroksilla riittävän pitkää ajoa. Huom! Nopeusrajoituksia kannattaa noudattaa. ;)

Muistu mieleen vielä että taisimme viedä auton jopa huoltoon eka hylkäyksen jälkeen ja mitään muuta eivät huollossa tehneet kun ajoivat autolla. Kelpaahan muuten jostain huollosta saatu todistus myös jos käy jälkitarkastuksessa?

ArDee

  • Vieras
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #4 : 07.09.2015, 13:43:15 »
Kelpaa huollosta saatu todistus, sen se virolainen sano... en tiedä hajottiko takavalot, ei enää Konalan K1:seen. Oli kuulemman tyhjentänyt työkaverin lasipesunestesäiliönkin.

ArDee

  • Vieras
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #5 : 07.09.2015, 21:07:17 »
Motaria nelosvaihteella 50 kilsaa töistä kotiin, ja välillä kolmosvaihteellakin.... ja vaihdoin ilmanputsarin vielä koneeseenkin.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #6 : 07.09.2015, 21:28:47 »
Konalan K1 on...en kirjoita muuta kuin että älkää käyttäkö.

ArDee

  • Vieras
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #7 : 08.09.2015, 17:12:27 »
AD-autokorjaamon huollossa 0,8.

Paha juttu sinu auto savutta voi kokeilla otta imusarja irti ja puhdista.... Konalan K1 ohjeisti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #8 : 08.09.2015, 18:53:13 »
Kyllä dieselit menee parhaiten läpi leimalla kun antaa riittävästi soppaa koneelle ja muistaa repiä kiihdytyksissä säännöllisesti isommille kierroksille. Ei tarvii imusarjaa irroittaa eikä muutakaan vippas konsteja, ongelma kun on se että pienillä pyörimisnopeuksilla pakokaasujen virtaus on sen verran hidasta, että noki laskeutuu liian aikaisin putkeen ja alkaa kertyä hiljakseen, sitten kun kerran annat leipää oikein kunnolla niin tuleehan sitä, yön mustaa ja tuutin täydeltä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Savuttaa (HDi)
« Vastaus #9 : 08.09.2015, 21:38:21 »
Läpi siis nyt meni, eikö?