Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102179 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #120 : 05.05.2013, 10:25:25 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4).

130 km/h oli vauhtia ja kone nykäisi pahasti. Sen jälkeen syttyi moottorinhäiriövalo ja infotauluun tuli teksti: "antipollution fault". Veto hävisi, auto hieman ravisteli mutta reipasta satasta sillä tohti motarilla kotia kohti nilkuttaa. Ajelin kotiin kun tiesin että nestepinnat on moottorissa ok eikä lämmöt nousseet. Koneesta oli 110 km/h jälkeen veto täysin pois. Pysäytin ja käynnistin uudelleen, vika poistui, häiriövalo sekä antipollution fault teksti häipyivät. Moottori tosin toimii hieman omituisesti, 100 km/h jälkeen välillä vetoa piisaa ja taas toisinaan menohalut hyytyy 100 km/h kohdalla hetkelisesti ja sitten taas yllättäen pollet jostain löytyvät. Ilmeisesti jotain sytytyspuolen juttuja "vialla" vai olisikos EGR sökönä? Häiriövaloja ei ole tullut toistamiseen vaikak tehot välillä häipyvät yli satasen nopeuksissa. Ei muuta kuin kovaa ajoa? Autolla on ajetu 200 tkm. Sytytystulpien päälle tuleva puola on vaihdettu 160 tkm kohdalla ja autoa on säntillisesti huollettu.Tarviskos olla huollissaan ennen seuraavaa katsastusta, eli jääkö nämä tälläiset vikailmot auton muistiin vaikka moottorinhäiriövalo on sammunut ja auton infotaulussa ei herjoja ole?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #121 : 05.05.2013, 11:27:32 »
1.6 bensakoneessa ei ole EGR-venttiiliä. Suosittelisin lukemaan vikakoodit ja sitä kautta lähtee selvittämään mistä vika mahdollisesti löytyy.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #122 : 05.05.2013, 20:01:23 »
Kaverin diagnoosipalikka löysi koodin P1337, ei muita. Ykkössylinterin sytytys virhe, tämän saitin mukaan: http://www.scribd.com/doc/73190489/PEUGEOT-307-407-607-806-807-406-306-106-107-FaultCodes-0586

Eräs toinen saitti väittää P1337:aa kampiakselin asentotunnistusvirheeksi

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #123 : 06.05.2013, 15:44:47 »
Mitä tarkoittaa ko pösössä P1337 koodi?

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #124 : 07.05.2013, 18:42:27 »
Kokosin tähän nyt aiemmin ehdotetut korjaukset jotka voivat auttaa tähän ongelmaan:

- puolapaketin vaihto
- tulppien vaihto
- asentoanturin vaihto
- ruiskusuuttimen vaihto sylinteriin josta herja tulee

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #125 : 10.05.2013, 07:11:38 »
P1337 luulisi viittaavan vain yhteen vikaan.Googlettelin ja sain kuiten ko koodille kaksi "arvausta".Mikäli se on "missfire sylinder 1" niin puolapaketti kesti 50 tkm.Kone ei kierrä päälle 4000 1/min,joten oma arvaus on että puolapaketti jälleen kerran sökönä.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #126 : 10.05.2013, 09:42:24 »
Vaihdan aluksi tulpat,kärkiväli ei kuulemma saa olla alle 1mm

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #127 : 10.05.2013, 09:52:00 »
Minulla se sytkän karkailu näkyi kun katsoi tulppatunneliin,antoko Catalytic conveter faultinki?




Mitäs oireita? niinku ei kävis kaikilla,nykii kovaa kiihdyttäessä ?

Puola ei oireillu mullakaan tyhjäkäynnillä ja se puolan vika oli mulla mekaaninen eli noki.
Puolasta kannattaa ottaa kumitutit VAROVASTI irti,vähän venyttää jousia ja yrittää putsata jollain niitä onnettomia pikkujousia/tappia mitä ett näe jos et riko muoviosaa.

Kurkkaa ny ettei pakosarjassa näy halkeemia niin kuin minulla oli.

Mitä tuohon naputukseen tulee kun otat muovikannen puolan edestä pois käynnistä auto ja pyydä jonkun painaa kaasua..hämärässä näet ainakin hyvin jos kipinä karkaa.
Itellä kyl rollottaa venttiilin nostimet reippaasti kylmänä (noin 5min) ....Liikkeen mukaan ei syytä huoleen.


Kaikille tiedoksi puolavikaisella autolla ei saa ajaa,hajoittaa katalysaattorin no mulla meni vaa pakosarja toivottavasti.
Eikä kaikilla ole puolavikaa,mutta kuulemma näitä menee pökötillä ku sämpylöitä.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #128 : 10.05.2013, 10:31:36 »
Ei,122 km/h nopeudessa 1kpl p1337 ja info tauluun antipollution fault ja moot häiriövslo.Ei enempää herjoja,mutta ontuu 4000 1/min kohdalla,ei kuitenkaan enää herjaa mitään vaikkä käynti ko kierroksilla muuttuu ontuvaksi.

carthoris67

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #129 : 10.05.2013, 13:07:44 »
Auto: 2003 307 SW 1,6 (141 000 km).

Tuli itselläkin vikailmoitus "antipollution fault". Kävi hetken yskien, tukehtui ja sitten ei käynnistunut enää ollenkaan. Oli myös toinen vikakoodi, joka näkyi huollon tietokoneella. Just oli tehty vuosihuolto ja autoa rempattu muutenkin isolla rahalla. On tosi mukava ajaa ja muutenkin kiva auto, mutta nyt tuli mitta täyteen. RJV-Autohuollosta soittivat, että vaihtoon menevät sytytystulpat, -puolat ja kampiakselin asentotunnistin – osat 488 euroa. Parin tunnin päästä kerrottiin, että myös kampiakselin asentotunnistimen muovinen jalka on rikki. Tämän kympin osan tulo Ranskasta kestää 10 päivää!!! Olivat kysyneet maahantuojalta, Laakkoselta jne. Voi kuulemma yrittää romuttamoista/purkamoista, mutta eivät ole halukkaita etsimään ja irrottelemaan tän hintaluokan osia.

Nyt lähtee kyllä Pösö vaihtoon eli pankinjohtajan puheille. Ikävä kyllä en työkiireiden takia ehdi metsästää tuota osaa. Oisko kellään "takuuvarmaa" paikkaa tiedossa mistä vois kysellä? Huolto ottaa mielellään osan vastaan ja asentaa sen saman tien. Jotkut ranskalaiset ovat kuulemma seisseet kolmekin kuukautta odottamassa jotain pikku osaa, joka ei ole hyllytavaraa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #130 : 10.05.2013, 14:20:23 »
Osia voi ostaa muualtakin kuin merkkiliikkeestä. Samoja osia löytyy paljon edullisemmin esim. tarvikeliikkeistä ja osia löytyy suoraan hyllystä.
Peugeot 3008 hybrid

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #131 : 10.05.2013, 17:20:07 »
Ettei vaa olis korjaamollakin lähdetty vaihtaa ensin puolaa ja kun ei vaikuttanu asiaan niin sit anturi ja anturi saattaa olla ehjä eli se 10€ muoviosa voi olla vain syy,mut mistä näit tietää.

mjb

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #132 : 11.05.2013, 09:25:17 »
Enemmmän meidänkin pösössö on antipollution päiviä takana kuin niitä, että ei kuuluisi iloista ääntä ja sitten tuttua herjaa. Moottorihäiriövalo killittää ja morjestaa joka aamu iloisesti. Ongelmat esiintyy käyntiin laitossa kylmänä. Kierrokset 1200. Siitä alkaa käymään kuin kolmella ja autovatkaa. Aloittaa kierrosten laskemisen ja kun on 800 kierrosta, niin käynti normalisoituu. Jos joku keksii syyn tälle, niin saa kertoa. Lisäilmapumppu ei taida vaikuttaa tähän. Se polttaa sulakkeen ja menee vaihtoon kesän aikana, ellei sitten vaihdu koko kottero.

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #133 : 14.05.2013, 14:50:12 »
Puolapaketti Motonetillä oli n. 150€, ostin sieltä tulpat samalla. Asentoanturin tilasin merkkiliikkeeseen olisko ollut jotain 60€. Suutin joka sitten vian korjasi oli samoin 150€.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #134 : 14.05.2013, 20:12:31 »
Auto: 2003 307 1,6.

Mulla antipollution fault, catalytic convertter fault ja moottorin häiriövalo syttyy 110 km/h nopeudessa. Moottorin sammuttaminen kuittaa mainitut infotaulun tekstit ja moottorin häiriövalon. Herjat tulevat taas kun ajelee yli 110 km/h. Muutoin alhaisemmissa nopeuksissa kone kestää vaikka minkälaista revittelyä. Tarvii käydä pajalla.