Tänä aamuna auto oli piuhassa (säteilylämppäri), kone piti taas sen pärähtävän jakson käynnistyttyään. Polkaisin kaasua pari kertaa reippaasti, kuului edelleen se "rattattattaaa"-ääni. Tyhjäkäynti kylmänä on minusta nyt muutenkin karkeampi kuin kesällä. Aamulla sentään oli joku +2 lämmintä, ei kai nyt auton nykyöljyt niin tahmeita ole että ei koneen paikat saisi öljyä käynnistyttyään. Onhan mulla ketjukoneisia ollut jo 80-luvulla useita, samoin ysärillä ja tälläkin vuosituhannella, ja ainoastaan volsun 1,4 tsiit pitivät startissa samanlaista ääntä kun kilsoja oli kymppi tai yli.
Onhan näissä uusissa toki takuut, mutta en edes pidä ajatuksesta että auto pitäisi viedä pajalle pidemmäksi aikaa ja avata kilkkeet aina määräaikaishuoltovälein. Mikä siinä on, etteivät saa tuota THP:tä siten uusittua että hihna Puretechin tapaan, tai sitten niin luja ketjusysteemi että kestäisi edes sen 300-400 tkm kuten monet ketjukoneiset kestää? THP:hän on muutoin käyttömoottorina todella mukava: riittävä vääntö laajalla alueella, lämpimänä sivistynyt käyntiääni ja kulutus pienehkö sekä kulku reipasta.