Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #345 : 01.02.2015, 16:43:20 »
En tiedä kuinka suoraan, mutta omani ainakin on ThermoTop Evo PSA :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #346 : 01.02.2015, 16:55:30 »
No, palaan kysymykseeni kuitenkin. Pitääkö ohjainkortti siis vaihtaa vanhasta 407 2.0HDI:ssä paikallaan olleesta TT-V:stä tulevaan mersussa olleeseen TT-V:hen? Tietääkö kukaan?

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #347 : 01.02.2015, 19:04:18 »
Evo missä on PSA:n kortti käy suoraan, vaatii vesipumpun jos semmoista ei vielä ole. Ja vastaus Jounalle, tarvii vaihtaa jos on automaattinen Webasto kyseessä.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #348 : 01.02.2015, 20:02:19 »
Kiitos Juie.

On automaattinen eli vaihdan ohjainkortin vanhasta.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #349 : 13.02.2015, 17:48:08 »
Ei riittänyt ohjainkortin vaihto, vanhassa TT-V:ssä ei ole sähköistä polttoaineen kulun ohjausta. Kaikki muu toimi mutta polttoainetta ei palopesään tullut. Sain ilmaiseksi uuden palopesän, kokosin vanhan uudelleen käyttäen vanhaa hehkua ja suutinta. Nyt odottaa paikalleen laittoa ja uskon että jonkun aikaa taas pöhisee ja savuttaa mutta pääasia että toimii... Vesipumppu nyt uusi sekä polttoainepumppu jonka senkin sain ilmaiseksi. En viitsi mainostaa korjaamoa joka antoi ilmaiseksi osat, mutta kiitollinen olen :)

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #350 : 13.02.2015, 22:22:07 »
Ei riittänyt ohjainkortin vaihto, vanhassa TT-V:ssä ei ole sähköistä polttoaineen kulun ohjausta.

Mitä tarkoitat tällä?

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #351 : 15.02.2015, 11:15:18 »
Juie, vanhan weban sisällä olevaan ruisku/ hehkuyhdistelmään ei tule muita piuhoja kuin hehkun piuhat. Uudemmassa TT-V mallissa lisänä ovat polttoaineen esilämmitys (kaksi piuhaa) sekä ruiskulle tulevat kaksi piuhaa. Nämä kaksi piuhaa ohjaavat sähköisesti polttoaineen kulkua. Ja näillä neljällä piuhalla on yhteinen pistoke jota wanhan PSA:n ohjainkortti ei tue.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #352 : 20.02.2015, 12:07:33 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (AM6-automaattivaihteisto).

Uudella palopäällä TT-V toiminut nyt viikon ongelmitta. Halpa remppa, kuoret, polttoainepumppu sekä palopää ilmaiseksi. Tarvikevesipumppu 40€+ korjaamolle 60€ vianetsintätöistä, yht. 100€. Täytyy vielä laittaa isompireikäinen imuputki tankilta pumpulle. Jospa tuo nyt toimisi edes vuoden verran, sitten autonvaihtokin alkaa olla ajankohtaista.


Vetokoukku

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #353 : 07.12.2015, 19:46:49 »
Auto: 2008 407 2,2 HDi.

Vaihdoin vanhan tehdasasenteisen TT-V:n tilalle Evon. Polttoainepumppu piti myös vaihtaa, johtuen Evon alemmasta paineesta.
Lisäksi sähköisen pumpun. Tökkeli kiinni ja toimii kuten ennenkin :) Evon syöttää itse jännitteen vesipumpulle, joten se ei ollut ongelma. Olisin laittanut kellon, mutta 1-nasta oli johdotettu Pösön liittimelle valmiiksi, enkä haluaisi puukottaa liitintä. Tietääkö kukaan, löytyykö kellon liityntämahdollisuus jostakin? Piuhaa en ole löytänyt, eikä PSA:n johtonipuista saa selvää, mihin menee.

tapsa

Vetokoukku

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #354 : 09.12.2015, 17:51:39 »
Eikö tosiaan kukaan tiedä? Kaikki ohjeet ovat Webastoon asennuksesta autoon jossa ei ennestään ole Webastoa.
tapsa

kaarja

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #355 : 30.12.2015, 11:41:04 »
Auto: 2004 407 SW 2,0 HDi.

Omasta meni webastosta kortti. Nyt on uusittu koko pömpeli. Vanhan voisin myydä jollekkin osiksi jos on tarvista. Siis muuten ehyt webasto, mutta ohjelmat meni lukkoon aina muutaman startin jälkeen. Kortissa vika, itse laite toimi hyvin. Ei savuta ja käy tasaisesti.

SEL

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #356 : 30.12.2015, 15:19:06 »
Eikö tosiaan kukaan tiedä? Kaikki ohjeet ovat Webastoon asennuksesta autoon jossa ei ennestään ole Webastoa.
tapsa

Kysy Kaha Oy:ltä

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #357 : 30.12.2015, 18:56:00 »
Ilmeisesti nuo täällä olleet ohjeet ei päde vm. 2008 ja 2,2 HDi:n kanssa? Siis ne ohjeet joissa ohjeistetaan kuinka ajonaikainen lämmitin kytketään toimimaan esilämmittimenä.
Kahan (tai merkkiliikkeen) lisäksi yksi vaihtoehto on etsiä SEDRE, josta voi itse tutkailla kytkentäkaavioita. Tämä on luonnollisesti enemmän tai vähemmän kyseenalainen tapa, mutta valitettavasti aika usein merkkiliikkeen palveluhalukkuus (tai ammattitaito) em. kaltaisiin asioihin on aika heikkoa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #358 : 30.12.2015, 20:20:28 »
Kyllä maahantuojalla on olemassa ihan ohjeet 407 webaston muuttamiseksi esilämmittäväksi kellosarjalla, siis lisäohje ton webaston oman ohjeen lisäksi. Sitä voisi nätisti kysellä merkkiliikkeestä.

Onko siinä webastossa montakin liitintä?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #359 : 01.01.2016, 10:51:55 »
Tuota C5 sitikan ja 407:n C-KITiä (kellosarja) ei enää ole saatavana mutta se on erittäin helppo rakentaa itse mikäli osaa lukea kytkentäkaavioita ja ymmärtää jotain sähköistä. Mulla pitäisi olla tallessa KAHAn tekemä ohje/kytkis, jolla nyt on tehty jo yhteen 2.7 HDi Coupeen ja tuohon mun 2.2 Biturbo-hodariin menestyksellä satsit.

Koostuu käytännössä johdosta, kolmesta releestä, sulakerasiasta ja kiertovesipumpusta (Bosch yleismalli 19mm liitännöillä käy, maksa n. 200€ Webaston omaa vähemmän). "haasteellisin" homma on etsiä oikeat virtaliitännät sulakerasiasta, johtokoodit ja väritä kun on joka moottoriverisossa vähän eri. Mutta ei mitään rakettitiedettä.

Imastointipaneelin takainen kytkentä on simmpeli, yksi johto vaan poikki ja kellosarjan piuhat siihen. KÄytännössähän tekee niin että kun sammutat auton, ilmastointipaneelilta katkeaa virta (ilmaläpät jää siihen asentoon missä oli, eikä mene "parkkiin" ja puhallinmoottoria ohjataan kellosarjan releeltä tulevalla virralla. Kun auto laitetaan käyntiin, ilmastointilaite on "resetoitu" eli lämpötilasäätö on 21 asteessa ja jostain syystä tuossa HDI:ssa täytyy joskus painaa AUTO -asento päälle erikseen, Vaimon V6:ssa AUTO on aina päällä. Se mikä henkilökohtaisesti arvelluttaa tuossa tavassa on se että osaako ilmastointilaite joka käynnistyksen jälkeen erikseen "ajaa nollille" nuo läpät vai kuvitteleeko se läppien olevan lähtökohtaisesti parkkiasennossa (askelmoottoreita kun ovat niin en tiedä onko niissä asennontunnistusta).

Tuo on siis Suomessa Kahalla kehitetty kytkentätapa ja on Webaston virallinen ohje. Voin lähettää sen sähköpostilla jos laittaa YV:llä osoitteen. HUOM! Liitteenä olevassa kytkentäkuvassa on sitten pieni virhe, joka kyllä selviää maalaisjärjellä, eli Pannun liittimen oikea johdin on Pin2 (Keltainen ohut johto). Pin3 on pannun virransyöttö+ (paksu johto) ja siihen kun liittää maadoittavan herätteen niin saa lähinnä aikaan napsuvia sulakkeita. :P