Kirjoittaja Aihe: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa  (Luettu 17045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #90 : 19.12.2019, 18:15:40 »
https://europe.autonews.com/automakers/fca-psa-remain-competitors-now

Lainaus
PSA Group and Fiat Chrysler Automobiles have officially signaled their intention to merge, but for the next 12 to 14 months, they will have to continue to operate as competitors, analysts and the automakers said.

That is how long it is expected to take to arrive at a final sales and purchase agreement, or S.P.A., and for all antitrust authorities around the world to give their approval.

Respecting any antitrust obligations until the merger is operational is particularly crucial in Europe, where the two companies have most of their activities. EU competition authorities closely watch the automotive sector, and suppliers and automakers have been hit with billions in fines in the past decade for violations.

Hubertus Kleene, an antitrust expert at PricewaterhouseCoopers Legal in Duesseldorf, Germany, said that parties to a transaction that needs to be cleared by an antitrust authority are not allowed to operate together until a clearance decision has been granted — a so-called stand-still obligation. However, they can work on closing documents, Kleene said.

He said that two companies preparing to merge are allowed to:

    Run their companies in “business as usual” mode.
    Communicate jointly to the public investors or news media, but referring to the outstanding clearance decision.
    Prepare for the merger to a limited degree, including information technology integration, assessment of suitability and preparation of interfaces, coordination of new management structure, and planning of new teams below management level.

At the same time, he said, they are forbidden to:

    Cultivate markets jointly.
    Exchange information “extensively.”
    Influence the competitive behavior of the other party.
    Implement the transaction, such as transferring shares or creating a joint or coordinated market presence.
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #91 : 19.12.2019, 20:16:27 »
Carlos Tavares: "Nämä kaksi yritystä täydentävät toisiaan hyvin tekniikan suhteen ja erittäin täydentävät maantiedettä. Heillä on luottamus siihen, että he ovat kääntyneet itsensä ympäri, ja kypsyyden ymmärtää, että on parempi vastata edessä oleviin haasteisiin pikemminkin kuin yksin. Kaikki tämä on perusta synergioille, jotka voivat tuottaa arvoa osakkeenomistajille ja sidosryhmille. "

***

PSA-ryhmä ja Fiat Chrysler Automobiles ovat virallisesti ilmoittaneet aikeestaan sulautua, mutta seuraavan 12–14 kuukauden ajan heidän on jatkettava toimintaansa kilpailijoina, analyytikot ja automaatit sanoivat.

Se on, kuinka kauan lopullisen myynti- ja ostosopimuksen tai S.P.A: n saapumisen odotetaan kestävän ja kaikkien kilpailuviranomaisten ympäri maailmaa antavan hyväksyntänsä.

Kaikkien kilpailuvelvoitteiden noudattaminen siihen saakka, kun sulautuminen on käynnissä, on erityisen tärkeää Euroopassa, jossa nämä kaksi yritystä harjoittavat suurimman osan toiminnastaan. EU: n kilpailuviranomaiset seuraavat tarkkaan autoteollisuutta, ja toimittajille ja autovalmistajille on viime vuosikymmenen aikana kohdistettu miljardeja sakkoja rikkomuksista.

***

Saksalainen Düsseldorfissa sijaitsevan PricewaterhouseCoopers Legal -yrityksen kilpailuasiantuntija Hubertus Kleene kertoi, että kilpailuviranomaisen hyväksymän kaupan osapuolet eivät saa toimia yhdessä, ennen kuin hyväksymispäätös on annettu - ns. vaatimus. He voivat kuitenkin työskennellä asiakirjojen sulkemisessa, Kleene sanoi.

Hän sanoi, että kahden sulautumista valmistelevan yrityksen saavat:

    Aja heidän yrityksiä "normaalisti" -tilassa.
    Viesti yhdessä julkisille sijoittajille tai tiedotusvälineille, viitaten jäljellä olevaan hyväksymispäätökseen.
    Valmistaudutaan sulautumiseen rajoitetussa määrin, mukaan lukien tietotekniikan integrointi, soveltuvuuden arviointi ja rajapintojen valmistelu, uuden johtorakenteen koordinointi ja uusien johtoryhmän alapuolella olevien ryhmien suunnittelu.

Hän sanoi samalla, että heitä kielletään:

    Viljellä markkinoita yhdessä.
    Vaihda tietoja ”laajasti”.
    Vaikuttaa toisen osapuolen kilpailukäyttäytymiseen.
    Toteuta kauppa esimerkiksi luovuttamalla osakkeita tai luomalla yhteinen tai koordinoitu läsnäolo markkinoilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #92 : 09.06.2020, 00:33:56 »
Saksalaiset suojelevat Volkswagenia ja ovat lobanneet tehokkaasti kapuloita PSA:n ja FCA:n yhdistymisen rattaisiin.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/liikaa-muskelia-eun-kilpailuviranomaiset-lyovat-kapuloita-fiatin-ja-psan-yhdistymiselle/b46dc9a9-aacb-43cb-9a87-067871284487

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #93 : 09.06.2020, 09:41:09 »
Kyllähän se varmaan syö kun Tavares saa saman katteen revittyä pakettiautoista ja kansanmiehen henkilönkuljettimista kuin "premium"-automerkit selkeästi ylihintaisista status-autoista.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2020, 12:13:11 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #95 : 16.07.2020, 13:59:31 »
Ei mitään typerämpää nimeä ole arpajaislaatikosta löytynyt.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #96 : 16.07.2020, 14:09:56 »
Tuosta nimestä tulee itselle mieleen Fiat 127 Stella: http://media.a-lehdet.fi/tl/webalbumi/cms-4/fiat127stella.html.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #97 : 16.07.2020, 14:50:32 »
Yhtä typerää kuin mallimerkintöjen pitäminen samana mallisarjasta toiseen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #98 : 16.07.2020, 15:41:16 »
Atlantis tulee ensin mieleen. Se upposi. Toivottavasti tämä ei.
Peugeot RCZ HDI FAP

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #99 : 28.08.2020, 22:05:17 »
Stellantis on suorastaan loistavais nimi.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #100 : 28.08.2020, 23:38:47 »
FCA keskeyttää uuden Fiat 500:n suunnittelun oman pikkuautojen rakenteensa päälle ja uuden FCA:n merkkien B-segmentin automallit rakennetaan PSA:n CMP-rakenteen päälle.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #101 : 29.08.2020, 10:03:32 »
Hyvä tieto. PSA onnistui hienosti integroimaan pohjalevyihinsä GM-tuotteet kadottamattä Opel-stailia, joten sama tehdään nyt Fiatille. Muute Insignia ja Giulia ovat hauska cocktaili 508 II kanssa.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2020, 10:06:59 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #102 : 29.08.2020, 16:26:27 »
Giulia ei kyllä PSA:n pohjalevyille istu, tekemättä siitä etuvetoista, jonka jälkeen sitä autoa ei myydä yhtään kappaletta. Kun tuota koko cocktailia katsoo, niin tuskin mallistoon mahtuvat enää jatkossa kaikki Insignia, Giulia, Charger, Challenger. Jenkeissä vielä jotenkin tekee kauppansa nuo kaksi viimeistä, kahden ensimmäisen ollessa autokaupan statisteja. Toisaalta olisi ajatuksenakin hauska saada 508:n,... ...ei vaan uuden "504" hybridin nokalle SRT Demonin 808 hv V8 ja avustaa sitä jollain 200 kW:n sähkömoottorilla. Ei vaan tule näillä EU:n määräyksillä tapahtumaan tällä mantereella.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #103 : 29.08.2020, 18:42:39 »
Joo. Giulian eturekkarin sijoitus ja ajo-asento (B-pilari liian edessä, käsi ei mahdu nojaamaan) pilaa tuotteen, 508:ssa korjattavissa pikku fixillä onneksi ovipahvin kivikova tuki. PSAn ja FCAn tuotteiden risteytyksellä saisi hienon auton, 508ista nenä ja Giuliasta perä sekä mittaristo, maksimipituus 4.5 metriä ja pellin alle bensapihi V6 sekä hybridistä taka-akseli repimään auto lumihangestä joka nurkasta ;). Laminoidut lasit ja hyvin eristetyt apurungot korista kera Michelinin erikoisvalmistetut silent-renkaat alle. PO-merkintä, Peugeot only, eikun SO, Stellantis Only.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2020, 18:47:15 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: PSA ja FCA ovat yhdistymisneuvotteluissa
« Vastaus #104 : 29.08.2020, 23:22:36 »
Kyllä minä ottaisin ulkomuodot 100 % e-Legendistä. Tehokas V8 HEMI nokalle ja jatkeeksi 200 kW seinästä ladattavaa sähkövoimaa ja neliveto. Sen verran noi normit kusee, että tuohonkin saisi päästöt alle 50 g/km normien mukaan. Maailman pelastajille sitten samasta sellainen 600 kW versio puhtaasti sähköllä ja nelivedolla.