Carlos Tavares: "Nämä kaksi yritystä täydentävät toisiaan hyvin tekniikan suhteen ja erittäin täydentävät maantiedettä. Heillä on luottamus siihen, että he ovat kääntyneet itsensä ympäri, ja kypsyyden ymmärtää, että on parempi vastata edessä oleviin haasteisiin pikemminkin kuin yksin. Kaikki tämä on perusta synergioille, jotka voivat tuottaa arvoa osakkeenomistajille ja sidosryhmille. "
***
PSA-ryhmä ja Fiat Chrysler Automobiles ovat virallisesti ilmoittaneet aikeestaan sulautua, mutta seuraavan 12–14 kuukauden ajan heidän on jatkettava toimintaansa kilpailijoina, analyytikot ja automaatit sanoivat.
Se on, kuinka kauan lopullisen myynti- ja ostosopimuksen tai S.P.A: n saapumisen odotetaan kestävän ja kaikkien kilpailuviranomaisten ympäri maailmaa antavan hyväksyntänsä.
Kaikkien kilpailuvelvoitteiden noudattaminen siihen saakka, kun sulautuminen on käynnissä, on erityisen tärkeää Euroopassa, jossa nämä kaksi yritystä harjoittavat suurimman osan toiminnastaan. EU: n kilpailuviranomaiset seuraavat tarkkaan autoteollisuutta, ja toimittajille ja autovalmistajille on viime vuosikymmenen aikana kohdistettu miljardeja sakkoja rikkomuksista.
***
Saksalainen Düsseldorfissa sijaitsevan PricewaterhouseCoopers Legal -yrityksen kilpailuasiantuntija Hubertus Kleene kertoi, että kilpailuviranomaisen hyväksymän kaupan osapuolet eivät saa toimia yhdessä, ennen kuin hyväksymispäätös on annettu - ns. vaatimus. He voivat kuitenkin työskennellä asiakirjojen sulkemisessa, Kleene sanoi.
Hän sanoi, että kahden sulautumista valmistelevan yrityksen saavat:
Aja heidän yrityksiä "normaalisti" -tilassa.
Viesti yhdessä julkisille sijoittajille tai tiedotusvälineille, viitaten jäljellä olevaan hyväksymispäätökseen.
Valmistaudutaan sulautumiseen rajoitetussa määrin, mukaan lukien tietotekniikan integrointi, soveltuvuuden arviointi ja rajapintojen valmistelu, uuden johtorakenteen koordinointi ja uusien johtoryhmän alapuolella olevien ryhmien suunnittelu.
Hän sanoi samalla, että heitä kielletään:
Viljellä markkinoita yhdessä.
Vaihda tietoja ”laajasti”.
Vaikuttaa toisen osapuolen kilpailukäyttäytymiseen.
Toteuta kauppa esimerkiksi luovuttamalla osakkeita tai luomalla yhteinen tai koordinoitu läsnäolo markkinoilla.