Kirjoittaja Aihe: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)  (Luettu 63538 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

mkokki

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #45 : 28.03.2015, 14:14:07 »
Auto: 2003 307 1,6 (135 000 km).

Morjens! Auto ajettu normaalisti parkkiin ja seuraavan kerran ku starttasi niin lähti ontuen käyntiin ja piti rumaa nakutusta. Ensin ajattelin että onko nostajat jumissa, mutta päätinpä pyöritellä jaon kohdalleen ja eihän se nyt sitten kohdallaan ole. Eli: Kummatkin nokat on kohdallaan siten että 8 mm poranterät voi työntää reikiin, mutta kampiakselin merkki pitäisi olla jakopäässä kello kuuteen eli suoraan alaspäin, mutta osoittaa noin kello 4 ja 5 välille.

Meneekö ko koneesta yläkerta romuksi näillä heitoilla? Onko kokemuksia? Kovia kierroksia ei koneessa ole ollut sinä aikana kun jako pielessä lähinnä tyhjäkäyntiä vähän aikaa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #46 : 28.03.2015, 14:39:55 »
Kaverilla vastaavassa kulkineessa jako kolme hammasta pielessä ja jaon asettaminen kohdalleen riitti, eli ei vielä rikkonut mitään. Täällä foorumillakin aiemmin puhuttu että ainakin kaksi hammasta kestää olla pielessä ennenkuin jotakin särkyy. Eli tästä voit vähän laskeskella että mikä tilanne omassasi on, paljonko tuo mainitsemasi virhe on "hampaissa" laskettuna.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

mkokki

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #47 : 28.03.2015, 15:14:21 »
Kävin äkkiseltään katsomassa niin sanoisin että 2 hammasta maksimissaan tuo 3 pielessä.

Täytyy huomenna pistää vanhalla remmillä jako kohdalleen ja kuunnella miten käy. Jos nakuttaa niin sitten etsii romikselta tai jostain mottia. tuollakin ajettu vasta 135tkm mutta auton arvo vs remontin arvo on vähän niin ja näin.

P307CC

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #48 : 10.10.2015, 13:36:28 »
Auto: 2005 307 CC 1,6 (VF33BNFUC83890303, DAM 10229/10.11.2004).

Hei, voisiko joku ystävällisesti auttaa minuakin moottorinumeron selvittämisessä, kun en service boxiin pääse rekisteröitymään jostain syystä.

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #49 : 10.10.2015, 13:41:14 »
Valmistenumeron VF33BNFUC83890303 perusteella autosi moottorin numero on 10 FX5M 2465060 eli siihen sopivat uudemmat osat.

"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Kijoli

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #50 : 20.11.2015, 14:02:32 »
Auto: 2003 307 1,6 XT (VF33CNFUB82947346, DAM 9619/11.03.2003).

Kyselisin kanssa moottorin numeroa, jotta saisin oikeat osat, kun en näköjään päässyt Service boxiin rekisteröitymään.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #51 : 20.11.2015, 14:57:21 »
Valmistenumeron VF33CNFUB82947346 perusteella autosi moottorin numero on 10 FX3V 1859754 eli siihen sopivat uudemmat osat.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2015, 15:04:57 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

takomo

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #52 : 07.09.2016, 13:38:57 »
Auto: 2004 307 Wagon 1,6 (TU5JP4, VF33ENFUB83691051).

Kumpikohan korjaussarja kävisi autooni?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #53 : 07.09.2016, 14:01:18 »
Tollaset osat antaa Servicebox, joku varmaan moottorin numeron kaivaa, on se raja jossain foorumillakin.

0829 C8 JAKOPÄÄN KIRISTYSRULLA
0830 62  OHJAINRULLA


0816 H6 JAKOPÄÄN HAMMASHIHNA
E117122  EM:HAMMASHIHNA PSA - JA IKÄ >= 3
0831 R9    MOOTTORIN JAKOPÄÄSARJA
E118433   EM:ILMANJAKOSARJA PSA - JA IKÄ >= 3
   
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 14:18:07 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

takomo

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #54 : 07.09.2016, 14:11:53 »
Kiitos! Se moottorin numero olisi hyvä saada tietoon.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #55 : 07.09.2016, 14:16:57 »
Noin ku katoin että mulla on varmuudella se vanha ja varaosanumerot on alla (Auto on 2001 307 HB, DAM 8996). Hihna on sama, vain ne rullat vaihtuu, vanhassa ne on kuulemma metallia, uudemmassa muovia.

0829 C7  JAKOPÄÄN KIRISTYSRULLA
0830 61  OHJAINRULLA


0816 H6  JAKOPÄÄN HAMMASHIHNA
E117122  EM:HAMMASHIHNA PSA - JA IKÄ >= 3
0831 L6 RP 0831 V1 MOOTTORIN JAKOPÄÄSARJA
E118348 RP E118428 EM:ILMANJAKOSARJA PSA - JA IKÄ >= 3

Sen verran kun tätä tässä selasi niin  vanhat osat 2001-2002? ja 2003 oli jo uudet DAM 9619 (11.03.2003)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2016, 14:25:08 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

takomo

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #56 : 07.09.2016, 14:36:04 »
Kiitos tiedosta! Tilaan siis uudempaan malliin tulevat vermeet. Auto on 2004 valmistettu (yhdessä johdossa kesäkuu 2004) Käyttöönotto elokuussa ko.vuonna.

Anssi

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #57 : 19.12.2016, 18:10:28 »
Auto: 2005 307 Wagon 1,6 (3ENFUB/271, 5-ovinen, käyttöönotto 3/2005, VF33ENFUB83905260).

Olisi myös jakohihnan vaihto edessä ja pitäis varaosamyyjän mukaan selvittää loppuuko moottorin numero 4 vai 5. Siitä kuulemma selviää mitkä osat sopii. Täältä näyttää olevan muutamille selvinnyt tuo moottorinumerokin. Oletan, että uudemmat osat kuuluu, mutta kumman moottorinumeron mukaan saan uudemmat?

mikkol

  • Vieras
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #58 : 03.03.2017, 12:07:54 »
Auto: 2003 307 SW 1,6 (TU5JP4, VF33HNFUB82857625, DAM 9572/23.1.2003)

Venttiilikopan alapuolella edessä oli pisteillä stanssattu A0502675. Meneekö siis tähän tuo Motonetin vanhempi jakohihnasetti?

Kiitos avusta! Mikko

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Jakohihnan vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #59 : 03.03.2017, 19:47:29 »
Valmistenumeron VF33HNFUB82857625 perusteella autosi moottorin numero on 10 FX3U 1800509 eli siihen sopivat vanhemmat osat.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info