Kirjoittaja Aihe: 106 - Vesivuoto matkustamoon  (Luettu 4124 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

efuu91

  • Vieras
106 - Vesivuoto matkustamoon
« : 26.08.2014, 10:31:19 »
Auto: 1993 106 1,4.

Elikkä niin hauskalta kuin se kuulostaa, niin hauska ei asia kuitenkaan ole. Vesisateilla autooni kertyy vesilammikko kuskin lattialle, vikaa en ole paikantanut, vaikka kuinka etsin. Missä vika tai mistä lähden vikaa etsimään?

eeeno

  • Vieras
Vs: 106 - Vesivuoto matkustamoon
« Vastaus #1 : 26.08.2014, 23:15:55 »
Ovitiivisteet saattavat vuotaa. Myös pyöräkotelossa voi olla reikää?? Mutta en olis ihan varma voiko etupyörän kotelosta tulla vettä sisään. Ehkä se on mahdollista? Jos on paljo ajettu auto, eikä ole massattu ikinä, niin sieltä voipi tulla vedet ja kurat joku kaunis päivä sisään. Suomen oloissa se on lähes taattua.

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 106 - Vesivuoto matkustamoon
« Vastaus #2 : 26.08.2014, 23:17:27 »
Voiskohan tuo olla peräisin antennin tiivisteestä? Siis vaikka se antenni on keskellä kattoa tuulilasin etureunassa, niin saattaa kulkeutua muoviverhousten välistä sinne jalkatilaan..

efuu91

  • Vieras
Vs: 106 - Vesivuoto matkustamoon
« Vastaus #3 : 27.08.2014, 00:13:51 »
Oven tiivisteet olev läpi käynyt kaikki ehjänä, myös oven olen tutkinut ja joka kohdasta kuiva. Ratin alta olen kokeillu ja sekin kuiva, jännästi se on märkä ja aina sateen jälkeen ihan lätäkkö ja liti märkä lattia. No perjantaina vien auton enolle, niin saa hän katsoa löytääkö vikaa.

eeeno

  • Vieras
Vs: 106 - Vesivuoto matkustamoon
« Vastaus #4 : 27.08.2014, 12:34:04 »
Olisiko mahdollista, että valuma aukot ovat tukossa ja tuulilasin alapuolisesta "kaukalosta" pääsee tulvimaan vettä ilmanotto aukkoon ja sitä kautta sisälle autoon.
Kun googlasin, niin joissakin 106:ssa on muka kumiset valumaputket, jotka tukkeutuvat ajanmyötä. Omassani niitä ei ole, vaan vesi valuu suoraan pois etulokasuojan takaisesta tilasta. Sinnekin toki kertyy puunlehteä ja vaikka mitä vuosien mittaan.

Myös ilmanottoaukon suojana pitäisi olla muovinen kaukalo, joka suojaa vedeltä. Onhan se paikallaan?

Onko vesi kirkasta? Kadottaako auto jäähdytysnestettä. Vuoto voi tulla myös lämmityslaitteen kennosta.

Oikolukija taas käynyt. Mitähän lie mun viestistä sensuroitu.  ;D