Kirjoittaja Aihe: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)  (Luettu 51736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KIMPPARI

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #60 : 20.07.2013, 11:29:22 »
Auto: 2009 407 SW 2,0 HDi (automaatti).

Auto on hälytellyt lisäainesäiliön korkkia (kerran kuitattu). Eilen tuli häly fapista ja eiköhän se korkkia hälyttele taas (fappi vaihdettu 50 000 km sitten). Missä säiliö on ja minkälainen korkki sieltä löytyy?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #61 : 20.07.2013, 13:38:52 »
Lisäainesäiliö löytyy kuljettajan puolelta takarenkaan etupuolelta. Suojana on alumiinipelti. Tämän näköinen http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20731039
Edit: toinen kuva uudemmasta http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21998454

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #62 : 09.09.2013, 16:44:18 »
Pystyykö nestemäärää jostain tarkastamaan? Tankki on musta. Vai pitääkö hakea nestettä ja laittaa niin paljon kuin menee?

miksu812

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #63 : 10.09.2013, 20:25:57 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi.

Onkohan noissa loukuissa jotain vuosimallikohtaisia eroja 1.6l moottorilla olevissa. Jotkuthan saa avettua ja pestyksi. Omalla ajettu kohta 180 tuhatta loukkua ei vaihdettu. Mietin että saisko sen pestyksi.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #64 : 10.09.2013, 20:43:02 »
Kaikki ne saa avattua ja pestyä.

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #65 : 10.09.2013, 20:44:03 »
Pystyykö nestemäärää jostain tarkastamaan? Tankki on musta. Vai pitääkö hakea nestettä ja laittaa niin paljon kuin menee?

Pps:llä saa tarkistettua tilanteen ellen väärin muista? Ainakin hiukkasuodattimen kunnon saa katsottua.

Jalopeura

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #66 : 11.09.2013, 21:51:37 »
Onkos tuolla porukka käynyt tuolla täyttelemässä,ei löydä pelkkää nestettäkään tuohon hintaan.

Kiitos tämän foorumin minä olen - ja paikkaansa pitää tismalleen.
Huoltoajan AH-autoon sai alle viikon odotuksella, etukäteensähköpostilla kysytty kustannusarvio piti sentilleen ja vastaukset sai erittäin nopeasti. Hiukkassuodattimen lisäaine maksoi 50e ja työ ohjelmointeineen 20e, yhteensä tuon 70e.

Vertailun vuoksi: Kun kysyin kahdesta Lahtelaisesta huollosta samaa, oli litkun hinta "noin 50 euroa litra, ja sitä menee kolme litraa. Ohjelmointi maksaa tämän päälle 85 euroa..."

AH-autossa palvelu oli ystävällistä, nopeaa ja huoltomies löysi tilatun litkunvaihdon, aurauskulmien mittauksen ja säädön (95e) ja vuosihuollon (199e sis. huoltokohtien tarkastukset, öljyn ja suodattimien vaihdon moottoriin sekä raitisilmansuodattimen vaihdon) yhteydessä kaikki samat puutteet, jotka olin saanut tietooni edellisellä viikolla katsastuksessa (äänimerkki ja rekisterikilven valot ei toimi, sekä jarrupalat edessä hieman kuluneet). 

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus ja kokonaisuus antoi tarkan ja ammattitaitoisen maun suuhun.
Suosittelen!

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #67 : 25.10.2013, 20:20:10 »
Itse itseäni lainaten...

307 HDi 110, vm 2008, 170 tkm vedetty, ei ole täytetty aineita eikä vaihdettu loukkuja, kulutus edelleen täysin normaalia 4,2-4,7 matka-ajossa. Testerien systeemit oli muuttuneet niin paljon ettei todellista lisäaineen määrää saa selville yhtä helposti kuin ennen. Luultavasti seuraavassa 180 tkm huollossa joutuu laittamaan uuden lisäaine pussin ihan varmuuden vuoksi, eos vielä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #68 : 25.01.2014, 08:40:40 »
307 HDi 110, vm 2008, 170 tkm vedetty, ei ole täytetty aineita eikä vaihdettu loukkuja, kulutus edelleen täysin normaalia 4,2-4,7 matka-ajossa. Testerien systeemit oli muuttuneet niin paljon ettei todellista lisäaineen määrää saa selville yhtä helposti kuin ennen. Luultavasti seuraavassa 180 tkm huollossa joutuu laittamaan uuden lisäaine pussin ihan varmuuden vuoksi, eos vielä.

Testeri osasi nyt 180 tkm kohdalla kertoa, että lisäainetta on jäljellä vielä ylipuolet ja kun tapoihin ei kuulu ehjää korjata, niin matka tuolla roskaläjällä jatkuu kunnes se katkeaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #69 : 26.01.2014, 10:25:15 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (260 000 km).

Itsellä piippas auton tietokone noin 180 000km kohdilla että urea lähes loppu, se tankattiin täyteen mutta hiukkasloukkua ei vielä vaihdettu, nyt mittarissa 260 000km ja edelleen alkuperäisellä loukulla mennään.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #70 : 20.02.2014, 09:29:48 »
Tota, se lisäaine ei ole sitä ureaa mitä SCR katalysaattori tarvitsee, pösön eolys ainetta ei ruiskuteta pakopuolelle vaan tankkiin.

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2698%2C6842

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23714.msg218318#msg218318
« Viimeksi muokattu: 21.02.2014, 08:45:54 kirjoittanut ArtoR »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

paukkre

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #71 : 22.07.2014, 16:33:33 »
Auto: 2005 407 SW 1,6 HDi.

Näin uutena Pökötin omistajana (tai emäntähän sillä ajelee) on tullut juurikin tämä lisäaineongelma. Eli auto herjaa lisäaineen loppumisesta ja regenenointia ei voida suorittaa. Kävin sitten liikkeellä kysymässä paljonko aineen lisäys kustantaa ja arvio noin 400 e.

tmex

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #72 : 22.07.2014, 16:52:12 »
Olen ajanut 280 tkm, 1.6 Hdi:llä jossa on  orginaali "FAP"  pakokaasujärjestelmä.En lähtis toimivaa systeemiä muuttamaankaan. Ainakin itseäni epäilyttäisi kuinka se saadaan poistettua siten ettei auto herjaa mistaan ja toisekseen auto säilyy purun jälkeen täysin toimivana. Järjestellmä ei ole 280 tkm matkalla herjannut mistään. Mulla lisäaineen täyttö maksoi kokonaisuudessaan Veholla alle 300 eur (Xsara Picasso, 1.6 Hdi, -06). 280 tkm matkalla on ko eolys aine kertaalleen lisätty, testerillä oli sen määrä luettu ja todettu että kannattaa täyttää.Tuskin oli siis täysin tyhjänä kun alta 300 eru selvittiin.  Veho oli ottamassa jossain määräaikaishuollossa citikastani "katalysaattoria" irti ja vaihtamassa sitä uuteen, mutta soittivat kuitenkin että mitäs nyt oikeastaan tehtäisiinkään? Minua tuo soitto vähän huvitti, merkkiliikkeen ohje sanoo että pitää vaihtaa jollain km määrällä, mutta kokemus kertoo että on näillä ajettu ongelmitta vaihto-ohjeista piittaamattakin. Ajelen edelleen "katalysaattorin" vaihtovälistä piittaamatta. Enkä vahdakkaan "kattia" ennen kuin järjestelmä siitä herjaa.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 16:55:50 kirjoittanut tmex »

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #73 : 22.07.2014, 19:40:02 »
Tuo aineen lisäys on 15 minuutin homma itse tehtynä ja maksaa sen 50€ litran pullo muistaakseni. Kun lisätty niin testerillä kuittaus. Joku täältä varmaan tekee sulle sen jollet itse omista laitteita.
Aika suolaisia hintoja pyytelevät näköjään vaikka on helpompi homma kuin takavalon polttimon vaihto.  ???

paukkre

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #74 : 22.07.2014, 20:08:16 »
Autolla on nyt ajettu 296 tkm ja ei tuo aineen lisäys ole kaksinen homma mutta kuittaus pitäisi saada tehtyä. Saattaahan tuo auto toimia vielä pitkäänkin noilla alkuperäisillä osilla. Mistähän lisäaineen saisi edullisimmin? Laakkosella 69 e/l.