Kirjoittaja Aihe: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 77511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti_N

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #120 : 08.07.2013, 22:25:15 »
Auto: 2006 307 1,6.

Tuoreena omistajana tilasin vakionopeudensäätimen osoitteesta http://www.aliexpress.com/item/2012-Best-Quality-Cruise-Control-System-Quality-Warranty/544198507.html

Jarrupolkimen kytkimessä lienee 4 piuhaa (kokeiltu pikaisesti käsikopelolla ), joten asennus kaiketi onnistuu?! Nyt tarvittais apua foorumilaiselta koodauksessa. Tietysti korvausta vastaan. Ite asun Hyvinkäällä, joten jos Helsinki - Hämeenlinna - Lahti alueelta löytyis apua niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #121 : 09.07.2013, 06:36:11 »
Tuon -06 koodaus ei taida minun pulikalla onnistuu,pitäisi olla paremmat komponentit sisällä.

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #122 : 11.07.2013, 11:21:25 »
Tutkin tarkemmin tuota vakkarin nopeusnäyttösysteemiä. Ohjelmassa lukee että vain 2. tyypin vakkarilla saa nopeusnäytön toimimaan, eli juuri sillä mikä sisältää nopeudenrajoittimen.

Kokeilin varmuuden vuoksi kaikki vaihtoehdot läpi, ja ainoastaan Tyyppi 1 toimii tällä "perinteisellä" vakkarilla. Sinänsä sääli kun näyttöön tulee kivasti lukemat muttei vaan toimi.

Pitikö kaasupoljin vaihtaa jos haluaa tuon nopeudenrajoittimen toimimaan, vai riittikö toisen vakkarin osto. Voisin siirtää tämän nykyisen 407 ja ostaa cc:hen ton "paremman" vakkarin.
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #123 : 11.07.2013, 12:17:09 »
Ei se ole pelkästään kiinni siitä nopeusrajoittimesta/ kaasupolkimesta. Vuosimalli(kin) vaikuttaa tuon nopeusnäytön toimintaan. Uudemmissa, 2005->, fullCAN versioissa toimii ainakin nopeusnäyttö vaikka ei nopeudenrajoitinta olekaan... Monissa 2004 malleissa tuota nopeusnäyttöä ei siis vaan saa toimimaan...

Jos on nopeudenrajoitin viiksessä niin pitää olla myös tämän mukainen kaasupoljin. Ja tietysti myös toisin päin.

tulari

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #124 : 12.07.2013, 13:31:58 »
Auto: 2001 307 1,6 (viistoperä).

Itsellä kuvan mukainen tilanne: paikka jarrun toiselle kytkimelle löytyy, mutta ei piuhaa toiselle kytkimelle. Etsiskelin sulakerasian maastosta vapaita piuhoja, kuten tuolla aiemmin ketjussa mainittiin. Tässä autossa niitä ei löytynyt. Kysymys kuuluukiin, onko kellään laittaa johdotuskaaviota, minne jarrukytkimien piuhat on johdotettu? Tämän valkoisen kytkimen piuhat vaikuttavat menevän rintapellistä läpi eli luultavastikin ECU:lle. Mistä löytyy BSI-yksikkö? tähän yksikköön tulisi luultavasti kytkeä punaisen kytkimen piuhat

t. Tulari

belge

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #125 : 18.07.2013, 10:19:47 »
No nyt on säädin käytössä. Ohjelmoitu sveitsinportissa. Varoittelivat etukäteen, että ehkä ei onnistu. Mitään näyttöjä tai edes merkkivaloa eivät saaneet tomimaan. Jos oli merkkivalo, ei säädin toiminut.
Kertoivat myös, että joskus on auttanut alkuperäisviiksen vaihto tarvikkeeseen. Ja 407 kanssa vielä enemmän vaikeuksia.
Viiksi 61 € (Vähämaan Autopalvelusta), asennus itse ja ohjelmointi 95 €.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #126 : 18.07.2013, 23:02:25 »
Juu ei se näyttö toimi näis vanhois, hyvä et pelittää...kerro sit miten maantiellä, heittääkö samal lailla mäissä?

fljormar

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #127 : 27.07.2013, 10:08:24 »
Sain hommattu käytetyn viiksen AVK (40€) ja kytkin on ostettu (30€!!) merkkiliikkeestä. Viiksi asennettu ja kytkin asentamatta kun mukana ei tullut edes "mutteria", siis kauppaan hakemaan kiinnike. Huoltoon tilattu aika ohjelmointia varten, mutta meni ensiviikkoon. Auto 307 ja rekisteriotteen mukaan -03, mutta epäillys on että yksityinen tuonut maahan ja mikä on todellinen vuosimalli? Saako sen jostain runkonumerosta selvile ja missä se on? Tuo ohjelmointi tietysti kiinnostaisi jos joku olisi lähistöllä (Lohja) ja suostuu sen tekemään korvasta vastaan niin ei tarvitsisi odotella niin kauan?? 

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #128 : 27.07.2013, 10:17:54 »
Ei tarvinnut 08/2003 malliin mitään kytkimiä asentaa jarrupolkimeen. Toimi heti kun viiksi ja asetukset ok.
Peugeot 3008 hybrid

belge

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #129 : 27.07.2013, 14:45:43 »
Mukavasti toimii yleensä. Pienemmillä teillä jos on teräviä mäennyppylöitä, saattaa päästää kaasun liian myöhään "ylös" ja sitten mennään alamäkeä vähän liian vauhdikaasti. Mutta yleensä on pienellä tiellä sitten mutkiakin sen verran, että on parempi ajaa ihan itse.

Esanssia

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #130 : 29.07.2013, 15:28:55 »
Terve,

Ok kiitos vastauksesta. (Tuo auto on mainittu aina kommenttini yhteydessä alalaidassa)

Tarkoitin sitä että käykö tuo rajoittimella olevan 307 HDi 66kW -2003 XR:ään, kun tuosta vakionopeudensäätimestä on olemassa sitäkin versiota jossa ei ole rajoitinta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #131 : 29.07.2013, 17:49:01 »
Viiksi käy vakkariksi, mutta rajoitinta ei voi käyttää.
Peugeot 3008 hybrid

Esanssia

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #132 : 03.08.2013, 17:35:05 »
Auto: 2003 307 2,0 HDi 90 XR (5-ovinen, manuaalinen ilmastointi).

Jarrupolkimella liitin, jossa 4 johtoa. Kiinnitettiin autoon rajoittimella oleva viiksi ja tietokoneelta laitettiin cruise päälle. Enempää ei tähän malliin tarvinnut tehdä saattaakseen vakkarin toimintaan. Tuo rajoitin vaan ei ilmeisesti toimi tämän vuotisessa, mutta ei sen niin väliä.

Kiitos vielä käyttäjälle JPL vakkarin koodauksesta! :)

fljormar

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #133 : 04.08.2013, 19:32:23 »
Viiksi on asennettu ja jarrupolkimelle oleva kytkin 2-johtoinen saatu omatekemällä mutterilla kiinni. Lähdin eilen hesaan kaverille joka ohjelmoisi vakkarin. Matkalla olin ajaa ojaan kun räplätessä vakkaria se toimikin?? Kun auton vuosimalli on -03 1.6 bensa 307 ei olisi siis tarvinnut ohjelmointia ollenkaan :) Käytiin kuitenkin kaverin kanssa kaikki ohjelmat läpi ja lisättiin tuo vakkari, mutta mitään muutosta ei tullut pikku näyttöön ei saatu lukemia eikä nopeusrajoitinta toimimaan. Joten kun asennatte noihin vanhoihin malleihin, niin käykää ensin testaamassa josko se toimisikin ilman ohjelmointia? Kiitos tuolle herra X:lle hyvästä opastuksesta ja vinkeistä.

seppog

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #134 : 01.12.2013, 20:25:49 »
Tänään yritettiin asentaa vakkaria vuoden 2007 307 sw:hen. Viiksi on purkaamolta ostettu (30€) samanikäisestä 307:sta purettu. Siinä on cruise ja limit toiminnot. BSI:n asetukset saatiin kuntoon mutta ECU:n ei. Päivittäessä asetusta ECU:lle, ohjelma ilmoitti "koodausta ei suoritettu" tms. Tätä yritettiin useita kertoja vaihdellen BSI:ltä viiksen mallia. Viiksen napit toimivat testitilassa ja ajotietokone ottaa sen komennot vastaan. Pienessä näytössä näkyy nopeusrajoittimen asetus ja sitä voi säätää. Myös cruisen tiedot näkyy mutta cruise ja limit ei mene päälle. Mikähän tuossa voisi olla vikana?