Kirjoittaja Aihe: 207 - Antipollution Fault  (Luettu 20312 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #60 : 29.06.2020, 08:50:55 »
Olitko jo vaihtanut pakonokan asentoanturin? Rouvan autossa kun oli vika imunokan asentoanturissa ja ajoituksen säätöventtiilissä, niin ne ainakin piti käydä PPS:llä sopeuttamassa (en kyllä muista löytyikö PPS valikoista molemmat komponentit vai vain tuo asentoanturi) ennen kuin vika poistui. Tilasin rouvan autoon solenoidin Autodoc:lta, ei maksanut satasia. Kun vaihdoitte ketjun, niin menihän jako varmasti kohdalleen?
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #61 : 29.06.2020, 18:37:45 »
Minulla viittaa vikakoodit ajoitukseen sen verran vahvasti et vika on mielestäni siinä tai noissa vanos pyörissä. Niitä en uusinut. Noissa mini-ohjeissa niiden asennuksesta sanotaan et ihan sama missä asennossa ne asentaa paikoileen, kunhan se momentti 20nm+180 astetta on kiristäessä oikea. Ja näin minä tein. Tästä asiasta youtube-videoissa sanottiin et ne pitäis muka olla tietyssä asennossa, en usko ite tätä. Tuossa sanotaan kiristä pultti ja vapauta 90 astetta, lukittuuko ne siten muka jotenki vai meinaako tuo vaan sitä momenttiin kiristämistä tuossa? Ja jaosta sen verran, että alatappi kun on paikallaan, niin ylhäällä tekstit nokka-akseleissa on suoraan ylöspäin ja lukitustyökalut menee suoraan paikoilleen, eli on milleistä kiinni onko se väärin vai oikein se ajoitus, ja voiko se olla, että jos se on asteenki väärin niin toiminta on sitten antipolluutio voittosta? Ja juu, ne vanos solenoidit on tulossa postissa ja nakkaan ne paikoilleen. Tuota vanos ´´adaptation reset´´ mistä puhuit en ole tehnyt kun ei ole työkaluja, mutta jotkut aiemminkin maininneet ettei se ole pakollinen edes tehdä et auto tottuu itsekseen uuteen tilaan ketjunvaihdon jälkeen. Auto siis muuten nyt toimii hyvin, mutta tehot on pois ja ei kiihdy kun 50 prosentin teholla. Käy tasaisesti ja käynnistyy nätisti, eli vika on nuo ajoitukseen liittyvät vikakoodit jotka aina vain palaavat ja syytä ei ole vieläkään selvinnyt. Jako todennäköisesti sen asteen pari kolme pielessä ja se varmaan sitten riittää siihen. Nokka-akseleiden asentoantureista, eikös niistä pitäisi tulla erit vikakoodit? Oon kattonu mitä nuo 2 vikakoodia tarkoittaa jotka aina tulee ja kaikki videot viittaa enemmän vähemmän kaikki niihin 2 solenoidiin, ei asentoantureihin?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2020, 18:56:06 kirjoittanut eddiefi »

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #62 : 30.06.2020, 10:52:47 »
Onko teillä kokemusta merkkihuollosta, minkä hintainen on heillä laitattaa tuo ajoitus millilleen oikein? Se on seuraavaksi ohjelmassa, jos solenoidien vaihto ei poista koodeja.

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #63 : 30.06.2020, 14:13:03 »
Tuossa rouvan autossa tosiaan ei se pelkkä solenoidin vaihto vielä auttanut, vaan piti PPS:llä vielä sopeuttaa ennen kuin vika poistui. Antipollution faultya silloinkin antio. En tiedä olisiko ajan kanssa sopeuttanut itse itsensä.
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #64 : 10.07.2020, 08:53:41 »
Marek, onko sulla itellä pp2000 kiinanversio vai kävitkö nollaamassa pösöhuollossa? Eli onnistuuko noilla kiinan diagbox vehkeillä tehdä se adaptaatio?

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #65 : 10.07.2020, 16:54:28 »
Pystyykö tolla diagbox 7.02 versiolla tekee sen nollauksen?

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #66 : 10.07.2020, 19:45:48 »
Pitäis myös tietää onnistuuko sellasella Kiinasta ostetulla diagboxilla se nollauksen teko vai pitääkö siihen ostaa joku kallis lisenssi vielä erikseen? Jos teistä joku tietää niin vinkatkaa, niin ei turhaan hommaa sitä laitetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #67 : 10.07.2020, 23:04:36 »
Onnistuu nollata ja katsoa myös moottorin dataa. Antipollyyn on monta kohdetta, mutta vertaamalla ehjään moottoriin dataan, voi olla elpointa löytää vika. Anturit antavat oman koodinsa, jos ovat rikki. Ns. yhteneväisyys on eculle tärkeä, jos heittää yli kolme astetta, niin antaa pollyn. Yhden asteen heitto sallitaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #68 : 11.07.2020, 19:22:35 »
Niin no, nämä koodit mitä on ollut kokoajan viittaa ajoitukseen ja monilla muilla peugeot forum.comissa on lähteny nuo vikakoodit nollaamalla ne adaptaatiot ketjurempan jälkeen. Että, mielenkiinnolla odotan korjaako se tilannetta. Siis minkä yhteneväisyys on tärkeä, ajoituksen et se on asteelleen oikein vai?

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #69 : 13.07.2020, 13:57:41 »
Nyt on tilattu nokka-akselin ajoituspyörät. Vaihdan sitten nekin varmuudeksi. Sen jälkeen ainoa syy koodeihin voi olla öljyrenkaat nokka-akselien päässä jotka voisivat valskata. Niihin liittyvä video tässä: https://www.youtube.com/watch?v=TCqxVqRL1Fs   ,  No niitä en uusi vielä. Jos ei noilla nokkapyörillä parane viat, niin alkaa riittää kärsivällisyys itsellä tämän kanssa. :D Ainiin, ja vanos adaptaatiot teen noiden nokkapyörien vaihdon jälkeen myös. On tämä moottorimalli savotta, ei voi muuta sanoa, jumaleissön!

eddiefi

  • Vieras
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #70 : 21.07.2020, 17:21:51 »
Terve! Sain juuri valmiiksi nokkapyörien vaihdon. Ja auto toimii nyt kuin uusi! Ei anna vikakoodeja enää. Huhhuh, olipa siinä urakka taas löytää tuo vianaiheuttaja. No katsellaan, kauanko toimii kunnes taas korjataan. :D

505sti

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #71 : 12.07.2021, 10:35:49 »
Moi.

Tässä itsellä 207 1,4 16V 2007 8FS moottorilla oleva auto. 162 000 km.

Nyt katsastuksessa päästöt oli korotetulla kirroksella liian korkeat CO 0,41 / CO2 14,00 / HC 58 / O2 -0,03 / Lambda 0,980

Eli CO liian korkealla. Lisäksi huutaa vikakoodia P0014.

Olisiko mahdollista että jakoketju liian venynyt vai olisiko vaan se nokka-akselin pakopuolen säätöanturissa vikaa? Selittäisikö se myös päästöt?

Jakoketju taitaa olla melko mahdoton vaihtaa ilman mitään erikoistyökaluja?

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 207 - Antipollution Fault
« Vastaus #72 : 21.07.2021, 22:44:13 »
Siitä pakonokan ajoituksen säätöventtiilistä olisi varmasti hyvä aloittaa, kun vaihtokin on helppo ja osa halpa. Varmasti pielessä oleva ajoitus vaikuttaa myös päästöihin.
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2