Mulla ei ole kokemusta tosta vakkarin pois tippumisesta, päällehän se ei mene jos on liian lähellä edellä ajavaa. Sen sijaan siitä on että pulkka tyrkkää pienempää sisään jos vauhti alamäessä kasvaa liikaa, siitä on taloudellinen ajo kaukana kun aletaan jarrutella alamäessä, käytännössä ei tule käytettyä vakkaria liian ruuhkaisessa, liukkaalla tai kovin mäkisessä maastossa, käytännössä ihminen säätää paremmin, tarkemmin ja taloudellisemmin nopeutta. Noin mitä vakkarilla muuten tulee ajettua niin en ole huomannut mitään autoon liittyvää ongelmaa nopeuden säätelyssä, voi heittää nopeudeksi vaikka 115 km/h, nopeus on säätynyt itsestään 80-115 km/h mallikkaasti. En tiedä mikä on nopeuden alaraja mistä toi etäisyys mittaus toimii, vai onko edes mitään rajaa. Niin ja se etten ole huomannut ongelmaa johtuu varmimmin käyttötavasta, tarkemmin käyttämättömyydestä laitteelle hankalissa tilanteissa.
Ainoa ongelma on motarilla porukka jotka tulee heti eteen hyvin pienellä nopeuserolla, automatiikka pudottaa herkästi nopeutta. Kaksi sekuntia voi tuntua lyhyeltä väliltä, mutta etelä-Suomen ruuhkaisilla moottoriteillä siitä voi vain haaveilla, käytännössä vain rekan perässä saa roikkua rauhassa kahden sekunnin päässä, muuten valtaosa ajaa oikealla kaistalla alle sekunnin välillä, vasemmalla väliä ei pysty mittaamaan enää kellolla, metrit on järkevämpi mitta, aamuruuhkassa 2-20 m on ihan normaali väli täysin riippumatta onko nopeutta 80 vain 130 km/h. Usein vasemmalla kaistalla ajetaan koko matka ja mielellään niin pienellä välillä ettei oikealta sovi väliin, ja vaikka sopisi niin väli vedetään kiinni jos vilkun pistät päälle.