Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vekaas

  • Vieras
Niin siinä kävi, että vuoden verran sai ajella ilman ongelmia. Tänään jätti sitten tienpäälle, vikavalo ruutuun ja nilkuttaen bussipysäkille. Hinurilla Hartikaiselle odottamaan tuomiota. Huhtikuussa tosiaan vaihdettu öljyt ja tulpat ja mitään vikakoodeja silloin ei ollut muistissa. Viime syksynä sama vika ja silloin vaihdettu tulpat, hihna, öljyt ja sihdit puhdistettu, lisäksi hoitoainetta polttoaineen sekaan. Epäilivät Nesteen polttoaineita syyksi. Katotaaha mitä nyt keksivät. Onhan tuolla toki jo 91tkm ajettu, että paaliin kai joutaa.

vekaas

  • Vieras
Tilannepäivitystä: Vikakoodeja useita, pahin ongelma kuitenkin lienee yhden sylinterin ohivuoto eli moottori vaihtoon. Nyt ootellaan maahantuojan ja tehtaan toimintaohjeita.

Taitaa jäädä viimiseksi puretechiksi tässä taloudessa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Tuohan kertoisi että tulpan pää on tippunut sylinteriin, saat uuden moottorin ilmaiseksi, jos huollot on vaan asianmukaisesti tehty.

ace

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
vekaas: toivottavasti remontti menee kivuttomasti ja ilman (liikoja) omia euroja.

Tietääkö joku, että mihin suuntaan se ohivuoto tapahtuu näissä Puretech koneissa, joissa sitä on todettu? Tapahtuuko esim. imuventtiilien kautta vaiko kampikammioon?

Aikoinaan haaveilin Mazda RX-8:stä, mutta se Wankel koneen kestävyys pelotti kun pahimmillaan jo 100 tkm kohdalla saattoi tulla remonttia, jos ed. omistajat eivät olleet pitäneet koneesta huolta. Nykymittapuulla Wankel tuntuu jo varsin luotettavalta.

vekaas

  • Vieras
Tuohan kertoisi että tulpan pää on tippunut sylinteriin, saat uuden moottorin ilmaiseksi, jos huollot on vaan asianmukaisesti tehty.

Huollettu on kerta vuoteen kun auto sitä vaatinut. Tulpat vaihdettu viime syksynä samanlaisen engine faultin jälkeen. Niillä tulpilla nyt ajettu n. 25tkm. Ja tosiaan määräaikaishuollossa viime huhtikuussa kaikki oli mallillaan. Katotaan miten asia kehkeytyy.

vekaas

  • Vieras
Uutta tietoa pösöstä. Tehdasuusi kone saapunee viimeistään ensi viikolla. Poikkeuksellisesti myös uusivat suuttimetkin ettei tarvitse niiden toimivuutta arpoa huoltohistorian perusteella. Tehdas korvaa 100%, eikä tarvinu edes tapella asiasta. Huippua

ace

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Hienoa! Näin sen pitää mennäkin.

vekaas

  • Vieras
Päivitystä tilanteeseen: Auto saatu huollosta, tai piti saada jo eilen mutta jossakin turbon öljyputkissa häikkää niin nekin vielä uusittiin. No tänää auto haettu ja testilenkin perusteella pelittää kuten pitää. Lohkossa valupäiväksi merkitty toukokuu/19. Kuluja rempasta ei tullut. Nyt eikun kovaa ajoa.

eugen7

  • Vieras
Taas tuli otsikon mukainen vikailmoitus mikä hävisi itsestään pysähdyksen ja pikku ajon jälkeen. Ainakin neljäs kerta vuoden sisään  >:(

Tänään oli vuosihuolto missä mainitsin asiasta ja auto karstan putsaukseen taas kerran kun vikakoodi oli löydettävissä. Tekevät vain saman puhdistuksen mitä aikaisemmin ja suuttimiakin on vaihdettu edellisellä kerralla. Huolto vasta parin viikon päästä, mutta ajaa voi kun tehottomuuttaa ei juurikaan ole.

V...tuttaa tämHuolto tilattu mutta takuu päättyi huhtikuun lopulla.ä Pösön vakio-ongelmat mitä eivät osaa korjata eli tehtaan suosituksen mukaan menevät ...

Ja taas viikonloppuna, matka-ajossa kolmet piippaukset otsikon ilmoituksella sekä SERVICE ja moottorivalo.
Jossain vaiheessa ajoa tai pikku pysähdyksessä SERVICE-valo sammui ja vakkari pysyy päällä (Espoo-Oulu-Espoo).

Vikatarkistus huollossa ensikuun alussa kun samoja vikoja on jonoksi asti huollossa.
Takkuu umpeutui huhtikuun lopussa ja saas nähdä kuka maksaa kun viimeisti 1,5 vuotta useita kertoja pajalla.

Jännä, että vikavalot ja -äänet hävisivät kaupunkiajossa ja nyt pari tankkausta muuta Nesteen bensaa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kyllä mulla merkkihuollon kuiteissa lukee jokaisessa mitä öljyä koneeseen on laitettu ja kuinka paljon.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vmoi73

  • Vieras
Merkkiliikehän tuosta öljystä vastuun kantaa, eli tarvittaessa selittelee käyttämiänsä öljyjä maahantuontiin.

Näin itsekin olettaisin. Ei ole ollut tapana säästellä huoltokuitteja.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Eipä ole koskaan kukaan kuitteja kysellyt ja vaikea niitä olisi ollut esittääkään kaikista huolloista. Huoltokirjan merkinnät ainakin tähän asti aina riittäneet oli ollut kyse mistä tahansa ongelmasta moottoriin tai muuhun liittyen.

Aika mielenkiintoinen on koko ajatus siitä, että auton omistaja tai käyttäjä olisi vastuussa siitä, että merkkihuolto käyttää oikeita öljyjä tai muutenkaan, että käyttää oikeita osia. Asiakkaanko pitäisi tuntea luokitukset ja mitä mihinkäkin moottoriiin saa laittaa. Eikö se merkkihuolto ole juuri sitä varten, että siellä auto huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Siis eihän käyttäjä tietenkään vastuussa siitä ole. Tarkoitin että kyllä merkkiliikekin voi väärää öljyä laittaa ja moottorivaurio tapauksessa tehdas haluaa aina tietää mitä öljyä on käytetty. Jos huolto on käyttänyt väärää öljyä ja takuu jää sen takia saamatta niin onhan se selvää kenen vastuulla homma on...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Kolmessa määräaikaishuollossa joka kerta eri öljyt. Castrol Gtx, Total Quartz Ineo ja viimeisimpänä Castrol Magnatec.

Hihna meni takuuseen yliajalla joten kai ne hyväksyttyjä on ollut

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vikakoodi   Toimintahäiriö   Vaihdettava osa
P0351   Katkos   Sylinterin 1 sytytyspuola
P0352   Katkos   Sylinterin 3 sytytyspuola
P0353   Katkos   Sylinterin 2 sytytyspuola

Kuulostaa oudolta miten voi puristus ja ohivuodot heittää noin paljon... Melkein vaatis vielä kolmannen mittauksen, kun eihän noista voi tietää kumpi on väärin ja kumpi oikein...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97