Vaihdoin kääntölaakerin toiselle puolelle molempiin 406:iin. -97 -malliseen olin vaihtanut kääntölaakerin v.2006, jolloin en vaihtanut ylätukikumia vaan pelkän laakerin. Laakeri kesti 11v., pitkä kestoikä selittyy vaihdetun laakerin ruostesuojauksella (Dinitrol ML) ja asennuksessa laitoin vielä runsaasti vaseliinia laakerin ympärille. Laakerissa oli vielä selvästi Dinitrol-pinta näkyvissä, laakerin ruostuminen ja hajoaminen oli alkanut kohdasta, jossa ylätukikumi oli ruostunut murusiksi jättäen laakerin ilman suojaa. Laakeri on hyvä ruostesuojata, koska se hajoaa nimenomaan peltikuoren ruostuessa ja veden päästessä laakeriin. Ilman mitään suojauksia ja rasvauksia kestoikä voi hyvinkin olla vain 5 v.
Saksan tuontiautossa vm.2001 oli varmaan Suomen vanhin kääntölaakeri, kun oli alkuperäinen 16 v. vanha. Kestoiässä näkyy auton ensimmäisten 10-vuoden Saksan olosuhteiden vaikutus. Kun ostin auton, oli alusta täysin ruosteeton viimeistä pulttia myöten.
Mielestäni kääntölaakereiden lyhyt käyttöikä on täysin tehtaan tarkoituksella suunnittelema ominaisuus, keski-euroopassa laakerit kestävät sopivasti vähintään auton suunnitellun käyttöiän ja pohjoismaisia olosuhteita ei suunnittelussa ole tarvinnut huomioida. Sama on vaikka 405/206/306 taka-akselin laakeroinnissa, kestoikä on keski-euroopassa täysin riittävä, Suomessa ei. Laakerointi taitavasti suunniteltu kestämään riittävän pitkään, mutta ei liian kauan.