Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 131100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #165 : 27.10.2017, 06:06:30 »
Käsittääkseni tuo 2,2 bensa on kuitenkin ihan koeteltua ja luotettavaa tekniikkaa? Automaattilaatikon kestävyyttä lähinnä arvuuttelin mutta ilmeisesti niiden kanssa ei ole ongelmia ollut. Muistan silloin kun 406 ostin niin foorumeilta sai senlaisen käsityksen että kaikki huohotinvikaisia ja puskevat öljyt ulos talvella. Näin ei kuitenkaan itselleni ole koskaan käynyt. Ja pikku lisäeristyksellä muutaman euron panostuksella huohottimen lämpimänä pysymisen saattoi vielä varmistaa. Uskoisin että sama juttu 607 kohdalla mikäli näissä 2,2 on sellaisia murheita joissain yksilöissä ollut.
Ymmärrän kyllä että V6 olisi ikään kuin luontevin valinta tällaiseen isokoppaiseen autoon, ja sellaisen siihen toki ottaisinkin ellei olisi rahasta kiinni. Yritän vain mielessäni punnita mahdollisimman järkevää ja taloudellista ratkaisua seuraaviksi vuosiksi eteenpäin.
Jotain pystyn tekemään autolle itsekin ja silloin olisi hyvä että moottoritilassa edes hieman tilaa. Kaikista mahdollisista lisävarusteista en innostu vanhan auton kohdalla koska ne merkitsevät aina vikakohteita ennemmin tai myöhemmin.
MB E250 cdi

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #166 : 27.10.2017, 09:07:48 »
Eipä tuota alavääntöä vain kovin liikaa ole ainakaan tässä V6:ssa. Sitkeyttä kaipaisi lisää.Kierroskone tuntuu tämäkin olevan.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #167 : 27.10.2017, 09:32:01 »
2.2 bensakonehan on hyvin pitkälle sama kuin 2.0 EW-bensakone (tuli 406:een FL:n yhteydessä). Ei kai noissa mitään suurempia ongelmia ole ollut. Huohottimissa on Suomessa vakiona eristys ja lämmitysvastus.

Itse olen ollut varsin tyytyväinen tuohon koneeseen. Auto on FL-mallia, mutta vielä 5-vaihteisella manuaalilla. Kone on varsin sitkeä ja 5:lla tulee ajettua 45 km/h alkaen, jos ei ole mäkinen tie. Pienet liikenneympyrät ja monet kadunkulmat menee kolmosella mukavasti. Polkemalla kulkee ihan riittävästi. En ole kyllä isompaa konetta tuohon kaivannut, mutta automaatti tietysti voi muuttaa asian.

Tuossa on tyyppivikana hieman dieselmäinen käyntiääni, ainakin ajoittain. Johtuu ilmeisesti venttiilin ajoituksen säätösysteemistä, mutta ei käsittääkseni vaadi toiminpiteitä, jos ääni ei häiritse. Minulla kone on ollut täysin ongelmaton lukuunottamatta hajonneita kakkoslambda- ja imukanavanpaineantureita. Anturit ovat muutenkin olleet auton murheenkryyni. Parkkitutka-antureita on mennyt kourallinen ja kaikki ABS-anturit on vaihdettu, yksi jo toistamiseen. -99 605:sta ei ole vielä vaihdettu yhtään anturia. Onneksi noi on pystynyt itse vaihtamaan, joten ei ole kalliiksi tullut.

Alustasta on vaihdettu yksi raidetangonpää ja yläkääntölaakerit. Kaikki muu on alkuperäistä, myös pakoputki.

Enemmän ongelmia ja kalliita huoltoja olen kuulut V6:sta, mutta omaa kokemusta siitä ei ole.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #168 : 27.10.2017, 12:23:37 »
Tuo Joakimin yksilö on maanantaikappale antureiden osalta. Itselläni ei ole yhtään abs- eikä parkkianturia ole mennyt vaihtoon 60tkm aikana. Eikä täällä foorumilla kukaan muu ole vastaavanlaisesti niitä kertonut vaihtaneensa samaa tahtia.
Audi A4 Tdi Q

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #169 : 27.10.2017, 12:37:55 »
Mitä ongelmia joakim olet kuullut V6:sta?  Oma on ollut kyllä toimintavarma ja kovemmillakin pakkasilla. Huoltojen kalleus tuntuu selviöltä.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #170 : 27.10.2017, 14:16:12 »
Ei minullakaan ole muutamaan vuoteen mennyt parkkitutka-antureita. Ilmeisesti vaihdetut olivat parempaa laatua tai sitten koneellisen pesun loppuminen vaikutti asiaan. Noita meni kyllä kaikista n. 2005 autoista hyvin paljon PSA-konsernissa.

Samoin ABS-antureista löytyi kohtalotevereita aikoinaan. Ne menivät kaikki alle vuoden sisällä, joten taisi tulla aika tai kilometrit täyteen (8-vuotias ja 140 tkm tuolloin). Tuo toistamiseen mennyt oli ebaystä hankittu, joka siis kesti vain kolme vuotta ja ei mene PSA:n piikkiin. Tavallaan parempi, että menee nopeasti, sillä vaihto oli helppoa verrattuna edelliseen kertaan, jolloin kaikki oli pahasti jumissa.

Ehkä Jannen autosta noi on jo vaihdettu edellisen omistajan aikana tai sitten on vain parempi tuuri.

Ei mulla mitään erityisiä kauhutarinoita ole V6:sta. Enemmän ehkä huollon kalleutta (jakohihnan ja tulppien vaihto jne). Tutulta meni tuollaisesta kasa puolia ja taisi jotain muutakin olla. Ei ollut 607, mutta lienee sama kone.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #171 : 27.10.2017, 14:17:29 »
Mitä ongelmia joakim olet kuullut V6:sta?  Oma on ollut kyllä toimintavarma ja kovemmillakin pakkasilla. Huoltojen kalleus tuntuu selviöltä.

Tulppien vaihto on vissiin se kinkkisin operaatio, onko jotain muuta joka kalleuttaa pitoa?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #172 : 27.10.2017, 14:23:47 »
Tulppien vaihto on pelkkää purkaamista ja kasaamista. Vielä yläpuolelta moottoria.
Audi A4 Tdi Q

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #173 : 27.10.2017, 14:30:45 »
Pääsee suoraan käsiksi? Koskeeko hankaluus sitten vain 406 v6 konetta?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #174 : 27.10.2017, 15:36:54 »
Ihan samalla lailla 607:ssa täytyy imusarjan yläosa irrottaa. Vähän lisää työtä, mutta ei sitä onneksi kovin usein tarvitse tehdä.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #175 : 27.10.2017, 17:25:32 »
Sen imusarjan ylaosan reikien ohjaaminen taaemman kannen saranatappien läpi on minulle ainut tuskastuttava operaatio!  Sitä kantta ei mahdu nostamaan ylös, jotta saisi katsotuksi ne kohdakkain. Toisen apu olisi kovasti suotavaa.   

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #176 : 20.11.2017, 15:39:33 »
Onko kukaan laittanut kooltaan suurempaa käynnistysakkua tähän?  Nykyinen on se 242x175x190;  mittailin sitä tilaa, ja pitäisi 278 mm pitkänkin sopia.   

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #177 : 25.11.2017, 13:22:45 »
Onko 607 originaalit eturoiskeläpät helman päälle ulottuvia vai 406 oloiset jotka tulevat vain lokarin reunaa ja helmaa vasten?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #178 : 25.11.2017, 14:14:32 »
Tämmöttis.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #179 : 09.04.2018, 14:55:07 »
Sen imusarjan ylaosan reikien ohjaaminen taaemman kannen saranatappien läpi on minulle ainut tuskastuttava operaatio!  Sitä kantta ei mahdu nostamaan ylös, jotta saisi katsotuksi ne kohdakkain. Toisen apu olisi kovasti suotavaa.

Mä otin nyt toisella kerralla ne kumit pois kokonaan. Pysyyhän tuo paikoillaan noilla pulteillakin ja kun siinä imusarjassa on ohjurit kanteen, niin hienosti menee paikoilleen.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-