Kirjoittaja Aihe: 607 - Moottorin alasuoja  (Luettu 4080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Vieras
607 - Moottorin alasuoja
« : 08.03.2013, 07:36:07 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Eilen (6.3) klo: 7.43 tilasin moottorin suojan 607:aan Alvadi:lta ja tänään aamulla (7.3) ennen seitsemää oli kuljetus kotiovella, 23 tuntia tilauksesta. Eipä ole mikään netistä tilaamani värkki tullut näin nopeasti, ei edes kotimaasta. Hinta 35,89 e ja kuljetus jotain 24 e, n. 60 e kuitenkin yhteensä. Suoja on 607:ssa iso, ylettää paaaaljon pitemmälle taakse kuin pelkästään moottorin alle, siitä tuo "korkea" hinta. Kuitenkin ihan kohtuullista jos puheet osan hinnasta merkkiliikkeessä (n. 300 e) pitävät paikkansa.

Tuo uusi on pelkkä prässätty muovi, alkuperäisessä on muistaakseni äänieristettä.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.


Moona

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #1 : 10.08.2015, 18:31:28 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).

Moi, onko kellään ongelmia 607:n pohjapanssarin ja sen pysymisen kanssa? Minulla ainakin kaikki alkuperäiset kiinnikeet ovat lennelleet vuosien saatossa pitkin tienvarsia ja nyt on mukavaa aina vaihtaa öljyt ja koittaa saada sen jälkeen panssari pysymään jollain kiinni. On vaikka minkalaista mutteria milläkin kulmalla, mutta ei mitään kunnollista. Merkkiliikkeestäkin kerran erehdyin ostamaan alkuperäiset kiinnikkeet, ne nyt eivät kestäneet kolmea sekuntia paikallaan, kun rämpsähtivät irti. Millä sen saisi kunnolla kiinni? Myydäänkö missään semmoisia cyproc-propun tyyppisiä, mutta metallisia juttuja, jotka saisi sinne pohjaan ja ruuvi levittäisi sen sitten auki? Ymmärsikö kukaan?

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #2 : 10.08.2015, 18:48:39 »
Minä hommasin alkuperäistä vastaavia kiinnikkeitä motonetistä, kun aiemmalla omistajalla oli hävinnyt niitä ja korvannut puuruuveilla jne. Hyvin on pysynyt pari vuotta. Ne kiinnikkeen vastinkappaleet kannattaa vaihtaa, jos on löystynyt.

Onhan niitä sitten esim. mutteriniittejä, joilla saa kierteen ohutlevyyn kiinni kohtuullisen helposti. Noissa on vaan riski, että ruostuu jumiin. http://www.motonet.fi/fi/tuote/763406/Mutteriniitti-M6x145mm--30kpl

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #3 : 10.08.2015, 19:56:10 »
Peltiruuveille tarkoitettu U-tyypin ohutlevy kiinnike (u-type speed nut) on kohteeseen suositeltavampi, liitoksen saa vuosienkin päästä avattua.

http://www.google.fi/search?q=u-type+speed+nut

Moona

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #4 : 28.11.2015, 16:48:32 »
Taas se pe*****en viimasuoja roikkuu irti, ei oo kun etupäästä vähän kiinni. Huomenna otan koko suojan pois ja ajelen ilman. Eipähän tuommoisia ollut autoissa ennenkään ja kesät talvet huristeltiin ilman ongelmia, miksi tuossa pitäisi olla kun ei pysy kiinni?
Olen ostanut peugeot huollosta alkuperäisetkin kiinnikkeet uudet ja kun ei pysy niilläkään niin olkoon....typerin keksintö tuossa autossa, muuten ihan ok kulkine. Eikö kellään oikeesti ole samaa ongelmaa??

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #5 : 28.11.2015, 17:10:20 »
Kokeile nippusiteillä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #6 : 28.11.2015, 17:32:53 »
Eikö kannata vaihtaa ne parin euron kiinnityksen vastakappaleet uusiin, niin alkaa suoja pysymään kiinni. Miksi uusia vain pelkät kiinnikkeet jos vastakappaleessa se vika jos irtoaa itsekseen.
Peugeot 3008 hybrid

Moona

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #7 : 28.11.2015, 18:18:48 »
Just ne olen ostanut, ei pysy kiinni, tulivat samantien rei'istä läpi kun kiristin pultin. Tai sitten ovat myyneet vääränlaisia mutta ei niillä pysyneet. Enhän mie täällä tuskailis asian kanssa jos en kaikkia olis kokeillu. Ärsyttää vaan noin hepponen kiinnitys.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #8 : 28.11.2015, 18:36:16 »
No ei se hepposesti kiinni ole. Kyllä sulle on myyty sitten väärät osat.
Peugeot 3008 hybrid

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #9 : 28.11.2015, 19:28:22 »
Mitä noita pohjamuoveja korjaamaan pois vaan ja metallinen tilalle niin kestää kyllä.  ;D Omassa 406 on myös metallinen ja vasta jysäytin kiveen sillä sulanmaan aikana ei tullut vaurioita siihen metallilevyyn ollenkaan tosin eipä ollut vauhtiakaan kun ajelin metsäauto tietä..
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

macis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
  • Tekniikan riemuvoitto!
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #10 : 30.11.2015, 09:08:53 »
Pop niiteillä kiinni. Öljynvaihdon aikana poraa popparit irti ja laittaa uudet taas kiinnittää suojan. Näin se pysyy varmasti ja on helppo irroittaa akkuporakoneella. Pop niitit ovat halpoja. Ehdottomasti paras ratkaisu.
 :D

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #11 : 30.11.2015, 10:04:48 »
Noilla alkuperäisillä kiinnikkeillä on minulla molemmissa, 607 ja 406:ssa aluslevy kiinni. Ei ole ollut mitään ongelmaa kiinnipysymisessä. Oleellisinta on, että vastinkappaleet ovat tarpeeksi tiukat. Noita sarjoja löytyy esim. motonetistä kohtuulliseen hintaan, jos ei marmorilta halua hakea.


http://www.ebay.co.uk/itm/321457070596

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #12 : 30.11.2015, 10:32:16 »
Pisti silmään tuo, että Moona kertoi kiristäneensä pultteja. Noitahan ei siis tarvi kiristellä, vaan painetaan vaan sormella pohjaan. Pois ottaessa meisselillä käännetään vartti kierros.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #13 : 30.11.2015, 10:44:24 »
Mitäs tuommoiset muoviprikat tuossa kuvassa on? Itsellä ikinä ollut moisia ja muutamat pussilliset noita käyttänyt. Hyvinhän nämä pitää kunhan ne vaihtaa aina väljäksi mentäessä uusiin. Vuosi sitten vaihdoin kaikki nuo ja tein aluslevyille hyvät ruosteenesto käsittelyt jos vaikka kestäisivät pidempään lahoamatta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 607 - Moottorin alasuoja
« Vastaus #14 : 30.11.2015, 14:58:04 »
Itselläni täysin sama ongelma mutta porailivat uusia reikiä niin johan pysyy peltiruuveilla kiinni. Ei noita alkuperäisiä kannata käyttää, ehkä alkuperäisen pohjamuovin kanssa onnistuu mutta itse tilasin EBAY:stä uuden joka on paksumpi joten vanhat kiinnikkeet ei pidä eikä toimi. Ainakin 407:n rungossa on neliön muotoiset reiät eli minkä vastakappaleen niihin voisi laittaa?
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti