Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vekaas

  • Vieras
Hartikaisella käyty:

Vikakoodeja oli useita: nakutus, itsesyttymis ja öljykierronhäiriöt, pako nokka-akselin anturin virhe. Tarkastettu jakohihna josta irtoaa pintamateriaalia. Lisäksi irroitettava suuttimet ja nämä kuvattava, imusarjan puhdistus, jakohihna, tulpat ja öljyt vaihtoo. Lisäksi mitattava puristus ja ohivuotopaineet.

E: niin ja neste oilin selvitykset laitettiin käyntiin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jakohihnan vaihtoväli on 175 tkm ton ikäisessä, vie merkkiliikkeeseen, tulee ilmainen korjaus koska hihnan tulee kestää sille ilmoitettu vaihtoväli. Samalla sw päivitys ja kuittaus että vanha softa on aiheuttanut sen likaantumisen eli vaadi sekin ilmaiseksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vekaas

  • Vieras
Softa päivitettiin vasta elokuussa samalla kun edellisen kerran tulpat vaihdettiin. Eli lienee silti olettaa että alkuperäinen softa aiheuttanut imusarjan karstoittumisen

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Muistaakseni kun tulppa hajoaa piti päivittää softa JAD, puhdistaa imukanavat ja vaihtaa öljyt.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vekaas

  • Vieras
Ahaa, onko tämä JAD ja SW päivitys eri? Ja onko tälle softan päivitys+kanavien putkaukselle joku koodi mitä pommittaa huollolle?

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Kysymys ; Kumpi moottorinohjaus-softa onkaan tällä hetkellä viimeisintä sarjaa, JAD vaiko JFA. muuten onko näillä mitään uusimis järjestystä olemassa.-- Ymmärtääkseni pariinkin pure-130 hv,n moottoriin olisi jossain huollossa vaihtaneet, vastikään marraskuun alkupuolella, vuoden -2014 versioihin juuri tuon JFA  softan. Tietääkseni ainakin vastaanottaneet postitse kotiinsa kampanja-kutsun siihen.

--Omaani vuoden -2014, 130 hv. Pureen olisi kuulemma vuosi tai kaksi sitten vaihdettu jonkun sortin softa.Kävin tänään tiedustelemassa juurikin tuota JFA- softan kampanjaa, mutteivät löytäneet merkkihuollossa mitään uutta ko, kampanjaa, vastasivat ainoastaan postin tuovan kotiin kutsun, mikäli olisi tarpeen uusia se. Omassani kilsoja n.60000 km. joten hiukka huolestuneena suunnittelen vähänkään pitempää reissua.

---Tosin oma Pure-moottori ei toistaiseksi ole ilmoitellut minkäänlaisia sivuoireita, mutta niitä odotellessa, päivittäin pieni huoli maantiellä. 
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
SW=software, eli ohjelmisto.
JAD on tullut keväällä, nyt uusin JFA mennyt kirje viimeviikolla aika monille.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

-MH-

  • Vieras
Peugeot 308 SW Puretech Automaatti n. 43 tkm kävi tänään määräaikaishuollossa. Vikakoodien luennassa paljastui nakutusta, itsesyttymistä yms, kuulemma eri koodeja mitä aiemmin. Tuli määräys imusarjan puhdistukseen. Viimeksi imusarjat puhdistettiin 5 kk sitten ja 9 kk sitten vaihdettiin pelkät tulpat. Viime imusarjan puhdistuksen jälkeen auto pelannut muutoin hyvin, mutta 6-5 vaihteen vaihdossa nykäisee, kuulemma sekin juontaa juurensa samasta perusongelmasta.

Käytännössä kun ottaa huomioon ensi viikolla tehtävän imusarjan puhdistuksen, niin autossani on vuoden 2018 aikana nyt neljännet tulpat ja imusarja puhdistettu kaksi kertaa.

Tekniikan Maailman tai joku muu ulkopuolinen taho saisi alkaa tutkimaan miksi vuoden moottori tittelillä ratsastava karstapommi on vain vuoden moottori. Joku voisi vinkata sinne suuntaan, kun maahantuojaakaan ei kiinnosta vastailla maksavien asiakkaiden suuntaa millään tavalla.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2018, 22:23:54 kirjoittanut -MH- »

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Eikö TM ole tehnyt puretechistä 60tkm kestotestin?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
. Vikakoodien luennassa paljastui nakutusta, itsesyttymistä yms.

Näitä koodeja ei sieltä saa mitenkään pois, joten eipä se karstanpoisto mitään niihin vaikuta.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Käytännössä kun ottaa huomioon ensi viikolla tehtävän imusarjan puhdistuksen, niin autossani on vuoden 2018 aikana nyt neljännet tulpat ja imusarja puhdistettu kaksi kertaa.
Tehtaan ohjehan on puhaltaa imukanavat ja venttiilit puhtaaksi, imusarjan putsaus tuskin auttaa asiaa millään lailla.
Ja vikakoodien poistaminen ei vaadi kuin softan tekijältä edes jonkinlaista osaamista, tuokin kertoo täydellisestä tunaroinnista softan parissa.
Kaikki kun ajaisivat autoilla, kunnes se hajonnut sytytystulppa hajottaa koneen, niin tehtaalle tulisi intressiä laittaa asia kuntoon kalliden koneenvaihtojen välttämiseksi.

-MH-

  • Vieras
Tehtaan ohjehan on puhaltaa imukanavat ja venttiilit puhtaaksi, imusarjan putsaus tuskin auttaa asiaa millään lailla.

Tuli typo eli imukanavien putsauksesta tietenkin kyse.

-MH-

  • Vieras
Hain tänään Puretechin määräaikaishuollosta ja "iloinen" yllätys oli, kun huomasin kotona laskusta, että olivat asiakkaan laskuun vaihtaneet sytytystulpat (n. 140 eur). Tulppien vaihto kuului määräaikaishuoltoon, joten ei siinä mitään. Mutta tänä vuonna tulpat on vaihdettu tulpan rikkoutumisen vuoksi viime kesäkuussa ja sitä ennen helmikuussa. Ja ilmeisesti tulpat oli tarkoitus myös vaihtaa tulevalla viikolla tulevassa imukanavien puhdistuksen yhteydessä. Käytännössä nämä ovat neljännet tulpat autoon vuoden 2018 aikana ja, jos vielä ensi viikolla vaihtavat niin sitten viidennet tulpat. En tiedä yritetäänkö tässä tulppien vaihdon Suomen ennätystä.

Mutta ilmeisesti tämä on normaalia maahantuojan mielestä. Toivottavasti myös niiden mielestä, jotka miettivät Puretech-moottorilla varustetun auton ostamista, ettei tule yllätyksenä jälkeenpäin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2018, 21:24:37 kirjoittanut -MH- »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
On ne kyllä onnistunu tekemään loistavan softan, koko toi jatkuva imukanavien puhdistus vikakoodien takia on pelkästään sen uuden softan takia. Vanhalla softalla autolla pääsi sinne ja takaisin ilman puhdistusta. Niin, miettikää että puretechit toimi ilman mainittavia ongelmia ekat 4-vuotta, sitte ei enää. Tulppien hajoamiset on jo todettu johtuneen vääristä lämpöarvoista. En kyllä henkilökohtaisesti maksaisi lanttiakaan noista puhdistuksista koska niitä joutuu nykyisellä softalla tekemään 1-2 kertaa huoltovälillä, saa meinaan olla aikamoinen förklarare Kekki että menee läpi kuluttajaviranomaisille se että asiakkaan kuuluu noi maksaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Jep! Ei tuossa autonomistajan pidä mitään maksaa!