Kirjoittaja Aihe: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 81552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TVH

  • Vieras
En äkkipikaa löytänyt searchilla, mutta osaako joku sanoa mitä vakiovarusteita on ollut 605 ph1:ssä seuraavissa malleissa:

2.0 SLI
2.0 SRI
3.0 SR
3.0 SV
3.0 SV24

3.0 12v koneen kestävyys kiinostaa myös, viritysaste on ainakin sen verran matala että koneelta voi odottaa lähemmäs 400tkm?

Pugfan

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 22.04.2006, 23:42:29 »
Peugeot 605 Varusteet 1990-1994


SL
- sähkölasit edessä
- sumuvalot
- kangasverhoilu
- kaksipuolainen ohjauspyörä
- keskikyynärnoja takana
- keskuslukitus

SR
- ABS-jarrut *
- jalopuukoristelu kojelaudassa ja keskikonsolissa
- plyysiverhoilu
- kaukohallintainen keskuslukitus
- nelipuolainen ohjauspyörä
- sisältä säädettävä ajovalojen korkeus
- murtohälytin *
- metalli- tai helmiäisväri *
- käynnistyksenesto bensamalleihin *
- sähkölasit myös taakse *
*) Vuosimallista 1993 eteenpäin

SV
- kevytmetallivanteet 15"
- säädettävät takapääntuet
- sähkölasit myös takana
- automaattinen lämmönsäätöjärjestelmä
- vakionopeudensäädin (automaattimallissa)

SV-24

- ABS-jarrut
- kevytmetallivanteet 16"
- metalliväri ilman lisähintaa
- nahkaverhoilu
- sähkösäätöiset etuistuimet
- etukyynärnoja
- elektronisesti ohjattu iskunvaimennus



Benkku tai joku muu 605-mallia paremmin tunteva voi varmaan tarkentaa  ::)

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 23.04.2006, 13:29:03 »
SVi löytyy myös. Kokonaista 1kpl Suomessa, Lahdessa. Eilen nähty elävänä Peugeot FAQ tapaamisessa.
Tuotu Sveitsistä. Kaksilitrainen bensaruisku ILMAN katalysaattoria. Samalla ainoa 605 Suomessa jossa ei ole kattia.


Peugeot RCZ HDI FAP

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 23.04.2006, 21:53:21 »
Mukavuusvarusteet

SV 3.0 ja SV 24 tuuletus ja lämmitys elektronisäädöllä, ilmastointi molemmissa lisävaruste. Sähkösäätöiset ja lämmitettävät etuistuimet lisävaruste SV 3.0 mallissa. Audiosysteemi PC 300 lisävaruste molemmissa.

Ilmasuuttimet takamatkustajille SV 3.0 ja SV 24 malleissa eli mallit joissa elektroninen lämpötilan säätö.
Myös SV 3.0 mallissa vakiona ABR (ts. ABS) jarrujärjestelmä, mutta po. mallia saanut vaihtoehtoisesti myös ilman lukkiutumatonta jarrujärjestelmää.
Muuttuvatehosteinen (Mecatronic Bendix) ohjaus ja elektronisesti ohjattu iskunvaimennus SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin malleihin.

Erillinen lämpötilan säätö kuljettajalle ja matkustajalle malleissa ( SL, SLI, SRI, SR 3.0) joissa ei ole elektronisäätöä.
Kuljettajan lasinnostimen jaksokäyttö vakiovaruste SV 3.0 ja SV 24 malleissa, lisävaruste SR 3.0 mallissa.
Tuulilasin pesurin suuttimien lämmitys vakiovaruste SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin malleihin.
Etusumuvalot vakiovaruste SV 3.0 ja SV 24 malleissa, lisävarusteena muihin malleihin.
Kompressorikäyttöinen äänitorvi vakiovaruste SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin malleihin.
Sähkökäyttöiset ja lämmitettävät taustapeilit vakiovaruste SV 3.0 ja SV 24 malleissa, SRI ja SR 3.0 malleissa pelkästään oikealla, kaikissa muissa lisävaruste. -> esim. omaani (SRI), kuljettajan sähkösäätöinen/lämmitettävä peili lisävarusteena.
Takalasin lämmitys ajastimella (12 min) SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin malleihin.
Kello ja ulkolämpötila vakiovaruste muissa paitsi SL mallissa.
Ajotietokone vakiovaruste SV 24 mallissa, lisävaruste SV 3.0 mallissa, ei saatavissa muihin.
Numeerinen polttoainemittari SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin.
Aukijääneen oven merkkivalo SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin.
Palaneen jarruvalopolttimon merkkivalo SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin.
Pesurin (tuulilasi, lampunpesimet) nestesäiliön matalan tason merkkivalo SRI, SR 3.0, SV 3.0 ja SV 24 malleissa, ei saatavissa muihin.
Ajovalojen korkeussäätö SRI, SR 3.0, SV 3.0 SV 24 vakiona malleissa, ei saatavina muihin.
Kaukosäätöinen (infrapuna) keskuslukitus muissa paitsi SL mallissa.

Kaikkia 605 mallin korivärejä* on saanut kaikkiin malleihin, paitsi SV 24 malliin ei Rouge Andalou ja Blue d'Arabie värejä.

*värin nimitys (koodi)

tavallinen väri lakattuna

Blanc Meije (WT)
Rouge Andalou (JZ)
Blue d'Arabie (LA)
Noir (XY)

metalliväri lakattuna
Gris Futura (TP)
Gris Magnum (TA)
Bleu Topaze (LZ)
Beige Mayfair (CN)
Brun Castilline (EA)**
Rouge Plaisir (JP)

helmiäisväri lakattuna
Bleu Antheor (ML)**
Rouge Alhambra (JF)**
Vert Sorrento (RM)**

** 605 spesifiset korivärit.

ZPJ moottorilla ajaa kevyesti 400 tkm, tiedän pari yksilöä joilla ajettu yli 600 tkm (normi huollot, moottoreita ei ole tarvinnut avata/korjata), pakosarjat uusittu (kannen kiinnitystason vuoto eli ovat varpanneet kieroiksi).


Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 04.10.2007, 07:22:50 »
Elikkäs ois tuossa tarjolla tuommonen pösö, moottori on 2.0, vm.90, ja vaihteisto manuaali.
Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa ostaessa ja mitä tyyppivikoja tässä mallissa on? Jotain noista helmoista oon ainaki löytäny että ne ruostuu? ja ko. jota olen katsellut on juuri tuota vikaa ainakin.

Ehkä ne tyyppivat jo 17 vuoden ikäisissä autoissa on käyty ns. lävitse.

Ennemminkin kuluma- ynnä laiminlyötyjen huoltojen aiheuttamaa vikaa tuon ikäisissä, jonka myötä osien vaihtotarvetta, mikä luonnollisestikin hyvin yksilöllistä.

Helman korroosiovauriot pääsääntöisesti johtuvat ajoneuvon aiemmasta historiasta, ehjä-helmaiset ovat vielä 17 vuoden jälkeenkin kovapeltisiä.

Enemmän tai vähemmän karille ajetuissa/muuten kolhituissa päällimmäisen verhoilupellin korroosio on selviö, joka ajoissa hoitamattomana (pinnoiterikko jne.) alkaa syömään muita helman peltikerroksia (kaikkiaan helmassa viidestä pellistä muodostuva melkolailla jäyhä kotelorakenne).

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 04.10.2007, 12:05:34 »
605 mallina on varsin helppo pitää säädyllisessä kunnossa. Siinä on kaikki perusasiat kunnossa, elikkä suunnitteluvaiheessa on jo kaikki mietitty tavallista paremmin valmiiksi ja toimivaksi.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 04.10.2007, 15:28:07 »
Pyyhi persettä hesarin listalla. 605 on aivan eri tasolla sähköjen suhteen kun 405. On kuitenkin otettava huomioon jo että miten vanhasta autosta tässä on nyt kysymys.

Katso / tarkista ainakin:
-Katalysaattorin ja etummaisen pöntön välinen kiinnitys. Usein tuppaa hajoamaan siitä ellei jo tehty kunnolla.
-Käsijarrun sivuttaiset vaijerit voivat jumittaa -> uudemman mallin (facelift) vaijerit tilalle (maurice le roy -merkkiset)
-Lämppärin kennon tiivisteet voivat vuotaa, harvemmin kenno mutta näitä on vaihdeltu paljon
-Helmat tarkasti ja näissä vanhoissa taka-akselistopalkin ja tukivarsien ruosteisuus. Voivat olla todella karseassa kunnossa.

Etsi foorumilta tietoa, sitä on paljon. ps. Käytä tarkempaa hakua, löytää enemmän.
Audi A4 Tdi Q

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 18.01.2008, 09:38:38 »
Itse olen ainakin ollut tyytyväinen oman SR3.0 varusteisiin. Vaikka tuo onkin kolmelitraisen karvalakkimalli, eiköhän niitä lisävarusteita ole moneen yksilöön tuupattu. Omasta ainakin löytyy:

-Sähkölasit(tosin vain edessä)
-Kauko-ohjattu keskuslukitus
-Automaatti-ilmastointi
-ABS jarrut
-Vakionopeudensäädin
-Automaattivaihteisto
-Säädettävä tihkupyyhin  ;D
-Sävylasit
-Peilit sähköllä ja lämmityksellä
-Webasto
-presidenttivalo oikealla istuvalle takamatkustajalle(eli normikattovalojen lisäksi "varrellinen lukuvalo)

Lisäksi olen sv24 purkumallista omaani laittanut:

-nahkaratti
-valaistut meikkipeilit etumatkustajalle sekä kuskille

Kyllähän noilla jo pääsee, mutta koko ajan on haussa puuttuvia varusteita mitä on 605:seen saanut  :)
« Viimeksi muokattu: 18.01.2008, 09:51:38 kirjoittanut El Capitan »
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : 18.01.2008, 16:24:16 »
SV:ssä on kivoja pikku yksityiskohtia, joita toki saattaa olla tietenkin muissakin varustelutasoissa. Yksi tällainen on lämmitettävät lasinpesusuuttimet. Nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus. Ei kallista nokkaremminvaihtohuoltoa. Alustan 'säätö' on onnistunut. Voisi verrata siihen kun moottoripyörään vaihtaa Öhlinssin iskarit. Tukeva, jämäkkä ja pehmeä samaan aikaan.

Normaalihuolloilla moottori on ongelmaton. Sen suhteen ei kannata olla huolissaan. Pitää vain löytää asiallisesti huollettu yksilö.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Benkku

  • Vieras

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : 18.01.2008, 21:12:24 »
Muistan 605 ensiesittelyaertikkelin jostakin julkaisusta. Autoja oli lehdistön ajettavana jossakin Jordaniassa tai jossakin muualla tuossa suunnassa. Siellä 605:lla ajettiin aika kovaa. Toimittaja kertoi kuinka nopeusmittari oli mennyt yli skaalan ja ei päässyt enää nousemaan, mutta kierroksia kone keräsi koko ajan lisää..

Auto motor und sport lehdessä (en muista numeroa) oli aikoinaan mitattu huippunopeus 605 SV 227 km/h ja SV 24 238 km/h. Tämähän tietenkin on tärkeä tieto täällä suomessa, talvinopeusrajoitusten luvatussa maassa..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 19.01.2008, 13:09:04 »
Eikäsen nyt tarvitse olla 3.0 litrainen.

Toki 2,0-litrainen turbokonekin käy sille vaihtoehdoksi. ;-) 605-esitteitä löytyy täältä:

http://www.forum-peugeot.com/brochures.html

605-tietoa:

http://www.peugeotserie6.com/
« Viimeksi muokattu: 21.09.2009, 23:31:26 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 20.04.2008, 19:41:12 »
Koitin kertoa, että ainakin tämän palstan mukaan ehkä kannattaisi varoa, kun on ollut niitä moottorinvoiteluongelmia...

Jepjep, todellisuudessa ja tämän palstankin mukaan (haulla löytää) voitelu-ongelmat eivät ole koskeneet kyseistä moottorimallia. ;)

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : 21.04.2008, 21:28:28 »
..ilmeisesti alttiimpi myös sähkövioille.

En voi olla samaa mieltä tästä asiasta. Mallissa on mielestäni keskivertoautoa vähemmän 'sähkövikoja' auton ikään nähden.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 21.04.2008, 22:25:51 »
Kaveri on ostamassa 605:sta, vuosimalli 91, automaatti ja 3.0:n koneella. Koitin kertoa, että ainakin tämän palstan mukaan ehkä kannattaisi varoa, kun on ollut niitä moottorinvoiteluongelmia ja ilmeisesti alttiimpi myös sähkövioille.


Nämä on aivan käsittämättömiä käsityksiä 605:sta.
Ennemmin olisin huolissani tuonikäisen automaatin kunnosta ja taka-akselipalkin mahdollisista ruosteista kun mistään muusta.
Audi A4 Tdi Q